Hallo
Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd maar heb nog geen oplossing gevonden
PROBLEEM:
Ik heb een netwerk van 3 pc en een laptop die met behulp van een router met het internet verbonden zijn. Alle computers kunnen het internet op. Ze krijgen een ip adres van de router/switch dmv DHCP.
Ik heb een probleem met 1 pc om die in het netwerk te krijgen zodat er makkelijk bestanden uitgewisseld kunnen worden.
De rest van de computers kunnen al met elkaar "communiceren.
Ik kan met deze pc naar mijn Router pingen en pingen naar buiten (chello.nl bijv) gaat ook goed. Hij kan alleen zichzelf niet pingen en naar andere computers binnen het netwerk gaat niet. op deze computer staat xp home edition
Ik heb het volgende al gedaan:
Netwerkaart er uit gehaald en er opnieuw ingedaan
Netwerkkaart vervangen
De andere kaarten uit de comp gehaald en alleen met de netwerkkaart geprobeerd
De router gereset
Deze computer een vast Ip gegeven
:?IK WEET HET NIET MEER
wie kan mij helpen
Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd maar heb nog geen oplossing gevonden
PROBLEEM:
Ik heb een netwerk van 3 pc en een laptop die met behulp van een router met het internet verbonden zijn. Alle computers kunnen het internet op. Ze krijgen een ip adres van de router/switch dmv DHCP.
Ik heb een probleem met 1 pc om die in het netwerk te krijgen zodat er makkelijk bestanden uitgewisseld kunnen worden.
De rest van de computers kunnen al met elkaar "communiceren.
Ik kan met deze pc naar mijn Router pingen en pingen naar buiten (chello.nl bijv) gaat ook goed. Hij kan alleen zichzelf niet pingen en naar andere computers binnen het netwerk gaat niet. op deze computer staat xp home edition
Ik heb het volgende al gedaan:
Netwerkaart er uit gehaald en er opnieuw ingedaan
Netwerkkaart vervangen
De andere kaarten uit de comp gehaald en alleen met de netwerkkaart geprobeerd
De router gereset
Deze computer een vast Ip gegeven