[w2k] Netwerk verkennen error

Pagina: 1
Acties:

• intersys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Na wat oefenen met policiy's in een test omgeving krijg ik nu steeds op de clients de volgende fout melding.

[Netwerknaam] is niet toegankelijk
Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een actieve netwerkverbinding.

Ik kan helaas nergens hier iets over vinden
het probleem doet zich voor als ik dmv de verkenner door het netwerk wil bladeren.
als ik de server via UNC pad aanroep doet hij het prima.

Heeft er iemand ook enig idee hoe ik alle gemaakte policiy wijzigigen in 1 keer ongedaan kan maken ?

Het betreft trouwens zwevende profielen
Policiys staan op de windows 2000 server

Het probleem treed niet op als ik als een lokale gebruiker op de computer ipv domain inlog.

[ Voor 16% gewijzigd door intersys op 11-02-2004 23:30 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan de policy uitschakelen. Doe je op de OU waar je hem hebt toegewezen in AD Users/Computers. Of je gebruikt gpmc.msc. Dit is te downloaden van af de Microsoft website. Als je zoekt op mijn naam en de woorden 'Group policy' komen er 25 topics uitrollen. In zeker de helft heb ik er een link naar toe gegeven :)

Wanneer krijg je de foutmelding. Zoals je aangeeft kan je de computer via het UNC pad wel aanroepen. Wat heb je onlangs in de policy veranderd ? Al getest of je dns helemaal goed werkt ?

Overigens denk ik dat het eveneens nuttg zou zijn als je Windows Operated Systems - Policy nog even doorleest. Het is namelijk wel de bedoeling dat je eerst even probeert om het zelf op te lossen. Bijvoorbeeld hoe je een policy uitschakelt staat in de handleiding van Windows 2000. Je geeft eveneens al aan dat je dit in een testomgeving aan het proberen bent. Misschien is het dan wel net zo nuttig om er een beetje mee te testen/rommelen zodat je er zelf wat van opsteekt, in plaats van het hier te vragen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 12-02-2004 07:03 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters