Toon posts:

[FTP] Dedicated Windows FTP-client PC vervangen door Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier in het netwerk draait een systeem die enkel en alleen gebruikt wordt voor FlashFXP. De desktop is via VNC geshared naar alle werkstations.

Aangezien we hier ook een Linux server (RH9) hebben staan, dacht dat ik dat het wel eens idee zou kunnen zijn om deze PC ook hiervoor te gebruiken. Voor zover ik het begrpen heb, moet het prima mogelijk zijn een grafische Linux FTP client (wie weet er een goede?) via een terminal server/XCeed oid als client over het netwerk te laten draaien.

Heb ik dit goed begrepen?

En zoja, welke packages kunnen jullie me aanraden?

BVD

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het antwoord voor jouw vraag is Xmanager. www.xmanager.com

[ Voor 23% gewijzigd door Falcon op 12-02-2004 08:57 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:15

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ach, aangezien VNC ook prima draait onder Linux ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp kan ik met dat XManager op een Windows scherm een applicatie draaien die op de Linux server geinstalleerd is, right?

Hoe zit het met de snelheid van werken. VNC werkt opzich wel aardig, maar het is niet supersnel. Voelt XManager wel als lokaal aan, of gaat dat ook een beetje met een lag?

Zijn er trouwens ook gratis/open source/gpl etc varianten van Xmanager?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:25
Als je een 100 MBit-netwerk hebt werkt het prima. Het is een echte X-server, en werkt waarschijnlijk veel fijner dan VNC. Er zijn nog meer van dergelijke programma's, zoals Starnet X-win32 of Hummingburd Xceed.

Een fijne FTP client vinden is gewoon een kwestie van een middagje freshmeat.net afzoeken en er een paar proberen.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon xdm op die RH bak draaien (wellicht dat dat al draait) en met Cygwin's XFree versie remote connecten, dan heb je een opensource oplossing.

Wat betreft FTP client gebruik ik wel eens Kbear die is best overzichtelijk, ziet er een beetje uit als flash XP

Verwijderd

Topicstarter
Er is hier idd een 100MBIT LAN aanwezig, dus het zou geen probleem moeten zijn een terminal server te laten lopen. De server bevat een Duron 1300 als CPU, dat is voldoende voor 1 a 2 clients?

Kan ik trouwens iedere grafische applicatie draaien, of moet deze aan bepaalde eisen voldoen? Kan ik bijv KBear draaien?

Verwijderd

Elke grafische applicatie kun je op deze manier "remote" draaien.

Dit is gewoon de manier waarop een X-server werkt. Enige verschil is dat de X-server niet lokaal draait (127.0.0.1) maar remote.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb niet echt goed gekeken naar die Xmanager, maar volgens mij is dat niet wat je wilt. Ook geen 'gewone' X Server.

Met een X Server kun je namelijk de 'besturende PC' niet uitzetten, je session niet op een andere pc hervatten en dergelijke. Vanaf PC A een download op de 'server' aanzetten, PC A uitzetten en op PC B kijken hoe ver de download is zal niet werken.

Als je dat wel wilt zit je bijna vast op VNC of Commandline.

[ Voor 20% gewijzigd door sebas op 12-02-2004 15:59 ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
@Sebas: dat is belangrijk om te weten! Ik moet idd een transfer aan kunnen zetten en dan gewoon de client PC uit kunnen schakelen...

Dit is op geen manier mogelijk met een X terminal server?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nee, helaas zul je dan vnc moeten blijven gebruiken. Als iemand wel weet hoe dit anders kan.. laat het dan even weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas...

Maar ik neem wel aan dat mogelijk is om op de Linux server constant een grafische schil laat lopen (bijv Windowmaker) waar ik een FTP client in laat lopen die door iedere systeem in het netwerk gebruikt kan worden... niet?

Dus zeg maar hetzelfde wat er nu met Windows gedaan wordt met Linux doen...

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
of een webbased systeem zoeken, misschien nog wel handiger zelfs?

kan je misschien zelfs allemaal tegelijk op werken...

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 16:49:
Helaas...

Maar ik neem wel aan dat mogelijk is om op de Linux server constant een grafische schil laat lopen (bijv Windowmaker) waar ik een FTP client in laat lopen die door iedere systeem in het netwerk gebruikt kan worden... niet?

Dus zeg maar hetzelfde wat er nu met Windows gedaan wordt met Linux doen...
Je kunt zelfs zorgen dat je meerdere VNC servers opstart. Elke Vnc server kunt je dan bereiken via [ipadres/host]:[beeldnummer]. Zo kun je meerdere ftp clients opstarten inclusief downloaden of je gebruikt 1 vnc server met 1 beeldnummer (ik weet het officiele woord niet meer), maar dan kan er 1 persoon te gelijkertijd op.

Succes ermee! Als je vragen hebt stel ze hier maar..

Pagina: 1