Op tijd opnemende tv-kaarten voor op linux-server?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88243

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd last van slaaploosheid, op de een of andere manier beginnen mijn soort programma's rond 12 uur })
Maar ik vind dat dit niet meer kan en ik wil dus mijn linux boxje gebruiken om verscheidene programma's op te nemen en op te slaan op de harde schijf.
Maar nu komt de vraag: Heeft iemand enige ervaring met een tv-kaart die je dus ook een beetje kan scripten zodat het bepaalde programma's kan opnemen?(werkend op linux)

Ik had het idee dat ik dan verschillende tijden ergens kon invoeren, en dat de server dan van die tijd tot die tijd dat programma opnam en op de harde schijf zet zodat ik het later kan zien.

Ik heb ook nog een paar videos die ik wil omzetten naar dvd.

Enige aanraders ??

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je een kaart hebt die onder linux werkt, dan doen at of cron de rest. Scriptje maken dat je record programma aanroept met de juiste info (zender, kwaliteit enz) en aaroepen met cron of at. Kind kan de was doen.

Dit lijkt me meer iets voor NOS trouwens.

Anoniem: 94631

Dat klinkt gebruiksvriendelijk! Wat was het marktaandeel van Linux ook alweer? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 94631 schreef op 12 februari 2004 @ 04:38:
Dat klinkt gebruiksvriendelijk! Wat was het marktaandeel van Linux ook alweer? >:)
Ik weet niet hoe ik je opmerking moet lezen, maar de TS vraagt expliciet naar Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:52
Ik denk dat freevo iets is wat jij zoekt:

http://freevo.sourceforge.net/

Het kan ook programma's opnemen.