Na aansluiten cardreader, zeer traag opstarten?

Pagina: 1
Acties:

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
ik heb een Chaintech Zenith 7NJS Ultra moederbord en laat hem booten met een Raptor 36 Gb SATA schijf. Verder heb ik een 160 Gb IDE schijf erin voor dataopslag. Hij start vlot op, maar nu komt het vreemde: als ik de CBOX3 aansluit (outbreakbox van het mobo) en dan de USB kabel voor de smartcardreader, duurt het opstarten opeens héél erg lang :(

Iemand dit probleem eerder gehad? Ik heb al aardig wat bios instellingen verandert maar ik krijg het niet weg. Heb nu maar de USB kabel losgetrokken en hij start nu dus weer lekker vlot op ;)

Dit kan niet de bedoeling zijn... iemand suggesties? Heb wel gekeken verder op het forum maar ik kan er niks over vinden.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 23:13

Spoooky

Core temp 37°C

Dat kan wel kloppen. De mobo's kunnen booten vanaf een USB device, hij loopt dus bij booten te kijken of er een bootable device aan de USB bus hangt..

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

ja, je moet USB-Legacy in je bios uitzetten. Je computer scant de usb-apparaten op toetsenbord/muis na de post test. Hiermee schakel je dat uit en start je pc gewoon snel op.

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ga ik direct even proberen.. ik had al zo'n vermoeden. Ik had Boot from other devices al gedisabled.. maar misschien is dat niet genoeg :(

Helaas deze (USB-Legacy) optie kan ik niet vinden in mijn bios... ik kan alleen maar kiezen om USB op enable of disable te zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door mjhzenden op 11-02-2004 23:22 ]