Hercules Fortisimo III en Winxp update

Pagina: 1
Acties:

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-01 22:51
Hallo,

Ik dacht laat ik me winxp weer eens updaten, had op een of andere manier de optie auto update uitstaan. Na de updates te hebben geinstalled en me computer te hebben gereboot, blijkt ineens me driver te zijn verdwenen van me geluidskaart
dus ik denk het zal wel, dus ik install weer even me driver(CSCv609) die ik altijd al gebruik, voor de install wil beginnen vraagt het setup menuutje of ik de oude hardware wil verwijderen, aangezien je maar 2 opties kan kiezen( ok en annuleren) druk ik op ok, het menuutje vroeg nu of ik me computer wilde rebooten.

Na de reboot krijg ik normaal te zien nieuwe hardware gevonden, hercules fortisimo III en de install van me drivers gaat beginenn en na enkele ogenblikken
is mijn kaart klaar voor gebruik en krijg het blauwe icoontje(control panel) van me geluidskaart met de equalizer optie en nog meer van dat soort opties.

Alleen deze keer krijg ik unsuported multimedia device in beeld en voor de rest gebeurd er niks geen geluid, geen blauw icoontje in me taakbalk. Dus ik even kijken bij apperatenbeheer, tot mijn verbazing zie ik niks staan wat op hercules
lijkt, wat ik wel zie staan is, unsuported multimedia device dus ik ga maar stuurprogramma's bijwerken, aangezien het stuurprogramma een .inf bestand moet zijn kan ik niet me ouwe vertrouwde CSCv609.exe gebruiken.

Bij zelf keizen zie ik echter wel de optie Crystal Sound Fusion staan dus ik die maar installen, en ja hoor alles word gevonden gameport etc etc, alleen wat ik dus nu wel mis is me control panel van me geluids kaart, equalizer, ook staat me 3d sound niet aan en dit zou ik toch wel weer erg graag willen gebruiken, enige probleem is dat ik de Crystal Sound Fusion driver nergens kan uninstallen of verwijderen. Voor de duidelijkheid ik heb dus wel gewoon geluid ook me microfoon doet het.

In de windows update(zag ik later pas 8)7 ) staat ook dat er een update door komt voor de geluidskaarten met crystal chips. Alleen voor mijn is de update nu een downgrade geworden. Wat kan ik er nu aan doen om toch weer me oude vertrouwde driver erop te zetten? om zo weer gebruik te kunnen maken van
me control panel en equalizer

De support bij Hercules is dus een ramp en ik heb dit forum aardig afgespit maar kon er nog niks over vinden. Wie kan me een beetje op weg helpen?

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53

Beyond

Dussssss.......

Had hetzelfde probleem. Nu weer opgelost.
Probeer dit eens.

Hm. dit is al een post van een jaar terug...

Method 1 - Preferred method
1) Download latest drivers as exe file from Hercules
2) physically disconnect from internet (or MS will "upgrade" your drivers to something that won't work)
3) Run the installer & follow instructions

Secondary method - if the install shield seems to fail
1) Go to \program files\install shield installation informaton (may be hidden)
2) locate a sub folder with a name starting {A10
3) Go into the folder and open setup.ini with notepad
4) Check that appname= is hercules or crystal or something similar - if it isnt, try another folder
5) if its the right folder, delete the folder
6) Now try the preferred method

Last resort method - if Windows update has infested your system with non-working "upgraded" drivers
1) download ftp://ftp.hercules.com/sound/exe/Cr...rds/CSC_609.zip
(NB if 609 is not the latest version by the time you read this, try that number in place of 609. The number will be the same as on the exe that you downloaded when you first tried method 1)
2) Extract to a temporary directory
3) In Device manager, select the "Unsupported Crystal Sound Fusion Audio Device"
4) Right click it and select "update Driver"
5) Choose "Install from a list or specific location"
6) Choose "Don't search, I will choose the driver to install".
7) Choose "Have Disk", Then "Browse" and navigate to the directory where you unzipped the drivers
8) There is only one inf file, point to it and double click or select open
9) This installs the sound driver
10) when prompted, repeat the above (using the same inf file) - this installs the WDM Driver
11) Repeat again - this installs the gameport driver
12) Finish - no reboot needed

[ Voor 5% gewijzigd door Beyond op 11-02-2005 17:11 ]

Al het goeie.......