Toon posts:

Wireless netwerk in Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om over te stappen op linux, ben alleen nog niet zeker welke distributie.
Nou heb ik wel al gezocht naar drivers voor me wireless netwerkkaar: een mooie elcheapo e-tech WLPI03 (11 mb's 2 leds) maar kan dus niks vinden. Wie weet of, en zo ja hoe?, je deze kaart aan de praat krijgt in Linux???

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Er zijn diverse wireless kaarten die onder linux draaien (meestal degene gebaseerd op de prism chips), maar onder welke distro welke kaart draait zul je toch echt moeten zoeken.
http://hostap.epitest.fi/ is de site voor de hostap driver (gebruik ik zelf ook) waarmee je van je prism kaart ook een accesspoint kan maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Mitch op 11-02-2004 22:39 ]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Het maakt niet uit welke distrubutie je draait, dat wil zeggen, op allemaal is dezelfde hardware werkend te krijgen, maar het zou kunnen dat het bij mandrake standaard al werkt, en bij slackware niet.

Volgens mij worden bijna alle wireless chips door linux ondersteunt, het zijn 80% prism chips, en de rest lucent/orinoco, en je hebt er nog een paar.

Ik denk dat de beste manier om erachter te komen is: probeer het uit! plug je PCMCIA kaartje in, en kijk of er automatisch iets gebeurt. Zo niet: laad de driver handmatig (modprobe prism2_cs bijvoorbeeld voor de prism driver), en kijk met dmesg wat er gebeurt (zal je nu allemaal als abracadabra overkomen, maar is toch erg nuttig om te leren).

Ik hoop dat je wel een dual-boot maakt, anders denk ik dat je linux erg snel opgeeft (als je internet even niet werkt bijvoorbeeld, is erg lastig).

It sounds like it could be either bad hardware or software

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Even booten met een Knoppix CDtje en je weet het! Geen dualboot, je HD blijft on aangetast. Als het werkt met Knoppix werkt het met iedere distro. Als het niet werkt met Knoppix moet je kijken of je ergens drivers kan vinden, ze zijn dan blijkbaar (nog) niet heel algemeen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum