Toon posts:

snellere kabelmodem ???

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er manieren om mijn kabelmodem sneller te krijgen ??? De snelheid valt zwaar tegen. ( gelrevision ). Ik heb dat casema verhaal gelezen maar ik heb er wel een met netwerk aansluiting. Ik had ergens gehoord dat er progjes waren zodat het allemaal sneller gaat. Kan iemand mij meer vertellen ????

Verwijderd

Hangt van je kabelmodem af, Casema heeft geloof ik Com21? Zo ja, moet je dit proberen:
Mocht iemand de tijd/kennis hebben met een COM21, hier een oude NG posting:

Zin om eens lekker te hacken? Als je een Com21 kabelmodem hebt kan je het volgende doen: Achterop zit een klepje waarachter 4 pennetjes zitten. Dit is een rs232 aansluiting voor een terminal. Als je een terminalprogramma gebruikt (bv: Hyperterminal) kan je allerlei leuke dingen uitlezen en instellen, bijvoorbeeld de frequentie waarop de modem werkt. Op die manier kan je een andere server pakken, als je dat zou willen. Op die aansluiting achter op de modem past precies een
voedingsconnector van een 3.5 inch drive. Voor de andere kant heb ik een oude muiskabel gebruikt. De aansluitingen zijn als volgt:

achterkant modem (achter klepje):

x x x x
rd sc td sc

rd=receive data (subd9: pen 2, subd25: pen3)
td=transmit data (subd9: pen 3, sund25: pen2)
sc=signal ground (pen 7)

gebruik Hyperterminal (oid): 9600:n-8-1, flowcontrol: none, terminal emulation: autodetect

Voordat je dingen gaat veranderen, eerst de standen opslaan. Mijn receive freq=123000 KHz, transmit freq=25500 KHz. Ik ben benieuwd naar andere waarden.

Ik heb deze info gekregen van de kabelmonteur die de modem kwam
instellen!!!!

Veel plezier ermee
Heb je een Lancity (Zal wel niet), dan hoef je alleen je gateway te koppelen aan het MAC-Adres van je kabelmodem.. voor details mail maar...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. maar wat bedoel je met aan de andere kant een mousekabel ? en waar vind ik dat progje hyperterminal ???

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:44
Ik ben bang dat je je uitleg even een paar A4tjes uitgebreider moet maken :)
Hyperterminal is een standaard Windows prog...

Verwijderd

Topicstarter
klopt ja ...... dat installeer ik nooit..zal ff doen..Maar wat was dat nou met die muis ?

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

Ik denk dat hij een muis kabeltje gesloopt heeft om zijn com21 modem met de compoort van comp. te verbinden.
Soort van null modem kabeltje naar de com21 en dan nieuwe instellingen inkloppen >:)
Lijkt mij nogal link...

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Kee, ik ben nu zover dat ik een ouwe 3.5" voedingsstekker op die pinnetjes kan pluggen (was net iets te groot, beetje bijvijlen :)). Nu moet ik dus nog een oud muiskabeltje zien te vinden...

Verwijderd

???ok wil ik ook proberen, vat alls behalve dit,aan de andere kan teen oude muis kabel, waar sluit je die aan????
en welke kant van de muis kabel, dat stekertje of wat???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier vier kabeltjes van de com-aansluiting. een rode een blauwe een gele en een witte welke moet nou waaraan ????

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 02:42
Het staat toch alemaal in zijn post:
het gaat hier om een 9 pins sub-d connector. de seriele porrt stekker dus... daarvoor kan je natuurlijk een oude muis slopen.
je kan ook naar je lokale elektronika boer strompelen en daar hetzelfde stekkertje halen voor een gulden
vervolgens de goede pinnen van je g pins sub-d verbinden met je modem en klaar ben..
je moet natuurlijk wel een female 9 pins hebben

Verwijderd

Hmmm, moet de com21 modem automatisch worden gedetecteerd???
Pagina: 1