Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Club3D Radeon 9200 128 MB low profile is SE

Pagina: 1
Acties:

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
In Pricewatch staat bij videokaarten de Club3D Radeon 9200 128 MB low profile. Maar alle shops die er in het lijstje staan verkopen voor de betreffende prijs de SE versie. Van Infobusiness, Tagie en Flexpro kloppen de prijzen sowieso niet, Yorcom heb ik niet gekeken.

Het is een beetje misleidend zo :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
De Club3D Radeon 9200 SE, met 128MB videogeheugen aan boord, is van nature een low profile kaart. Dat wilt zeggen dat deze kaart altijd low profile, ofwel veel minder groot dan 'normale' kaarten is. Omdat dit voor veel mensen een criterium kan zijn voor de aankoop, denk aan het plaatsen in barebone's, waar dit nog wel eens een vereiste is, hebben wij het ook maar in de titel gezet. De winkels die in het lijstje stonden verkochten, op een na, allen deze kaart. Het enige probleem was dus dat er een paar prijzen niet klopten :).

Als je in het vervolg nog eens ziet dat er prijzen staan bij een product die onjuist zijn, is het makkelijker om, naast de foute prijs, op het Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/edit.gif icoontje te drukken. Je krijg dan een venstertje waarin je aan kunt geven wat er scheelt en wij krijgen dit dan direct te zien. Op die manier maak je het ons een heel stuk makkelijker foute prijzen aan te passen en is de ingreep vaak eerder gedaan :).

[ Voor 95% gewijzigd door Randal Peelen op 11-02-2004 22:56 ]

http://twitter.com/randalpeelen

• Truus
Jimmy Pop schreef op 11 februari 2004 @ 22:47:
De Club3D Radeon 9200 SE, met 128MB videogeheugen aan boord, is van nature een low profile kaart. Dat wilt zeggen dat deze kaart altijd low profile, ofwel veel minder groot dan 'normale' kaarten is.
Maar betekent dat dan ook dat alle low profile kaarten automatisch de SE versie zijn :?
Als je in het vervolg nog eens ziet dat er prijzen staan bij een product die onjuist zijn, is het makkelijker om, naast de foute prijs, op het [afbeelding] icoontje te drukken.
Tnx voor de tip :) Ben nog een noob ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Truus op 11-02-2004 23:25 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• Randal Peelen
Tante Truus schreef op 11 februari 2004 @ 23:24:
[...]
Maar betekent dat dan ook dat alle low profile kaarten automatisch de SE versie zijn :?
Neen, kaarten met de aanduiding SE zijn goedkopere varianten, die minder presteren dan de 'normale' en de Pro of XT versies van de kaart. Dat betekend dus dat de Radeon 9200 SE minder snel is dan de Radeon 9200 Pro. Dat deze kaart low profile is, is waarschijnlijk te danken aan het feit dat het geen complexe kaart is en dus ook niet veel ruimte in hoeft te nemen. Zodoende heeft men met wat aanpassingen aan de layout de kaart kleiner weten te maken. Als je het niet nodig hebt zit het niet in de weg, en als je het nodig heb is het mooi megenomen. Alleen maar voordelig dus :).
[...]
Tnx voor de tip :) Ben nog een noob ;)
No problem, we zijn hier om elkaar te helpen :).

• Truus
Neen, kaarten met de aanduiding SE zijn goedkopere varianten, die minder presteren dan de 'normale' en de Pro of XT versies van de kaart.
Ja, daar was ik inmiddels achter dankzij jullie geweldige FAQ (in dit geval de videokaartenFAQ, maar ze zijn allemaal geweldig _/-\o_ ). En daar ging het me ook om: ze staan aangeduid als "gewone" 9200 terwijl het om de SE versie gaat.

:)

P.S. Ik heb inmiddels gevonden hoe ik jullie ook makkelijk op een foute productnaam kan wijzen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Truus op 12-02-2004 00:21 ]

• Randal Peelen
Tante Truus schreef op 12 februari 2004 @ 00:17:
[...]
En daar ging het me ook om: ze staan aangeduid als "gewone" 9200 terwijl het om de SE versie gaat.
Ik heb nog eens gekeken, en je hebt gelijk. Het was me nog niet eens opgevallen. Omdat idd alle winkels het over een SE kaart hebben heb ik de naam ook maar gelijk veranderd, daarvan is het resultaat hier te bezichtigen. Nogmaals bedankt voor het melden :).
P.S. Ik heb inmiddels gevonden hoe ik jullie ook makkelijk op een foute productnaam kan wijzen :)
Ik ben blij dat je je weg weet te vinden hier en dat het je bevalt. Hopelijk horen we nog vaker van elkaar :).

Pagina: 1