Toon posts:

text uitlijnen om gevormd plaatje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk bezig met het (her-)ontwerpen van de voorpagina van een website. Ik loop echter tegen een probleem aan.
Ik wil graag een stuk text hebben, om een plaatje van bijvoorbeeld een auto heen. Ik bedoel dus echt om de auto heen en niet in een vierkant om het plaatje uitgelijnd. Tot nu toe kan ik niet vinden hoe ik dit moet doen.

Voor de duidelijkheid, het probleem bestaat in feite uit twee delen:
* Ik wil een plaatje hebben dat niet vierkant is 8)7
* De text moet hieromheen uitgelijnd worden.

Of moet dit op een andere manier opgelost worden?

Onmogelijk? of kan dit toch? :?

Hellup!!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Met HTML is dat onmogelijk.
Sowieso is een plaatje dat niet vierkant is onmogelijk.

De oplossing: soep er de text zelf omheen.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Kan volgens mij niet, HTML/CSS werkt nog met het box-model en dus niet met polygoontjes. Alleen vierkant en rechthoek dus :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Moet de tekst dynamisch zijn? Kun je het niet, heel vies, met een gifje oplossen? :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Ja wat je idd misschien ook kan doen is met dhtml een transparant gifje over dat autootje heen plakken. Dat je dus gifjes hebt met de verschillende teksten :)

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
In PHP kan je ook dynamisch een gifje genereren, dus kan je de tekst inprincipe elke keer laten wijziggen.

Je kan ook die auto opdelen in een tabel met heel veel aparte stukjes, en dan de stukjes waar de tekst kan komen mergen ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nog viezer, het gif-autootje in horizontale slices opdelen, deze nieuwe gifjes op de juiste breedte brengen, en het geheel in een fantastische tabel samenvoegen.

Offe, kan de tekst niet over het plaatje gezet worden met layers en css?

Gewoon soepen in het plaatje zelf lijkt me het makkelijkst.

Dit is geen signature...

Verwijderd

Topicstarter
De text wordt dynamisch gegenereerd, dus de text stiekem in een plaatje zetten heeft niet zoveel zin. Ik ben nu de link van Jeffrey ff aan het bekijken. Volgens mij kom ik daar wel verder mee...

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

Bedankt!
Pagina: 1