[TMPGenc] SVCD schokt na encoderen

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 08:25
Hoi

Hallo, ik zet vaak .AVI files om naar .MPG (SVCD) dmv TMPGenc. Nu heb ik 9 van de 10x last van een schokkende film. Om de 1 à 2 sec lijkt het wel of er een frame dubbel is, dus hij staat een nanoseconde stil. Bij dialogen merk je er niks van, maar bij snelle scenes, bijvoorbeeld vuurgevechten, of wideshots merk je het heel duidelijk. Heel irritant.

Mijn werkwijze:

Ik laad AVI in Virtual Dub en voeg subtitles toe dmv de Subtitler plugin, daarna zet ik een frameserver op. Deze frameserver open in in TMPGenc. Meestal zijn de instellingen ongeveer zo:

1900 kbits
2pass vbr
Motion estimate search (fast)

Ik krijg zo meestal een film van 1,6 GB. Deze hak ik daarna in 2 files van 800 MB.

Ik laat hem meestal 's nachts encoderen, dus de computer is verder niet belast, hij doet er ongeveer 10 uur over (P3 800@900 mhz)

Ik snap dat het erg moeilijk is om hier een oplossing voor te vinden, maar toch bedankt voor de moeite :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

heeft de source een fps van 23.97 huppeldepup en probeer jij die naar pal (25 fps) om te zetten?

Hier staat tekst

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb hetzelfde probleem op een Asus P4PE P4 2533Mhz met 512MB ram. Lijkt me dus niet dat het aan je systeem ligt.

Als ik de film afspeel op mijn pc is er niets te zien, maar op de tv zie je duidelijk de schokken.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• dbzfan
Sjaak_Afhaak schreef op 11 februari 2004 @ 22:06:
heeft de source een fps van 23.97 huppeldepup en probeer jij die naar pal (25 fps) om te zetten?
Ja, idd, maar volgens de tutorials moet dit toch echt geen probleem zijn.

@ Fire_escape, bij mij is het ook al op de pc te zien :'(

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

je moet in de wizard in het schermpje waar je de source van je video + audio kunt kiezen, in het onderste vakje (content of video) de optie film movie kiezen.. dan doet hij het wel goed bij mij.

Hier staat tekst

• dbzfan
Hmm, oke, dus dat verklaart het. Jammer genoeg blijft die grijs, als ik de frameserver laadt :(

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

als het goed is kun je virtualdub ook als plugin een dergelijke actie laten maken (kweet alleen niet hoe die heet)

Hier staat tekst

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Fire_escape schreef op 12 februari 2004 @ 00:11:
Ik heb hetzelfde probleem op een Asus P4PE P4 2533Mhz met 512MB ram. Lijkt me dus niet dat het aan je systeem ligt.

Als ik de film afspeel op mijn pc is er niets te zien, maar op de tv zie je duidelijk de schokken.
Dat overkomt mij ook wel eens, dat het op de PC prima is, en op TV inderdaad om de 2 seconden een schokje. Ik dacht eigenlijk dat het aan mn DVD speler lag, dat die niet snel genoeg is ofzo, maar dit topic doet me toch anders vermoeden :P

Ik zal de methode van Sjaak_Afhaak eens proberen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Framepje extra doet mij denken aan een telecine probleem; daar wordt voor elke 4 frames een frame toegevoegd om de framerate naar 29fps te krijgen bij omzetting PAL naar NTSC. Wellicht gebeurt dit dus ook bij omzetting van 23 nogwat naar 25.
Ik zou dus eens wat klooien met de 'inverse telecine' setting (heb je die nu aan of uit staan?)
Kijk eens hier: http://www.doom9.org/mpg/tmpg-ivtc.htm

• dbzfan
Die film instelling blijft grijs. Ook als ik een avi laadt. Ik ga even proberen of ik hem gewoon op 23.976 fps kan laten (NTCS dus), en of mij dvdspeler dat afspeelt. Dan is er geen probleem :) Zeer kort sampeltje van m'n probleem zal toch wel mogen? Zo niet, dan haal ik het gelijk weg (modje mag dat natuurlijk ook doen ;))

rechtermuisknop, doel opslaan als:

http://members.lycos.nl/stijn002/GoT/Sampeltje/sampeltje.mpg

Edit, als ik Supervideo CD NTSC selecteer kan ik wel Film Movie selecten 8) :D

[ Voor 49% gewijzigd door dbzfan op 12-02-2004 15:54 ]

• dbzfan
Yesss! Hij doet het, gewoon NTSC selecteren, that will do the job :)

Iedereen bedankt voor de hulp :)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

fijn dat het gelukt is. Maar wat als je tv nu geen NTSC kan omzetten naar PAL? Is er dan een andere manier om die schokken eruit te krijgen of moet iedereen maar een nieuwe tv kopen?

Als je namelijk NTSC op een tv gaat afspelen die dat niet om kan zetten naar PAL blijft het beeld grijs...

[ Voor 24% gewijzigd door max op 23-02-2004 03:41 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Voor een ieder die het wil weten, het 7 stappenplan van Abdul.

http://abdul1.netfirms.com/

Films altijd even in Gspot laden om te kijken naar de lengtes en andere info, zoals NTSC of PAL resp. 23.976 fps, 25 fps

Bij PAL(25 fps) kiezen in Tmpeg voor Pal template "SuperVideoCD (PAL)" en bij NTSC kiezen voor "SuperVideoCD (NTSCFilm).mcf"

Bij een verkeerde keuze kan het idd gebeuren dat je beeld gaat schokken of stilstaan, ook kan het liggen aan je DVD speler( kijk hier eens wat player kan: http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers ) en test eens verschillende CD's( ik gebruik de philips cd-r 80 700mb, grotere opslag geeft problemen en brand op de laagste snelheid 4x in Nero ) en probeer eens een VCD te maken, bijna geen zichtbaar verschil met een Svcd( de meeste mensen, leken zien geen verschil)
Fire_escape schreef op 23 februari 2004 @ 03:40:
fijn dat het gelukt is. Maar wat als je tv nu geen NTSC kan omzetten naar PAL? Is er dan een andere manier om die schokken eruit te krijgen of moet iedereen maar een nieuwe tv kopen?

Als je namelijk NTSC op een tv gaat afspelen die dat niet om kan zetten naar PAL blijft het beeld grijs...
Je tv zet het niet om, je DVD speler wel en de meeste players kunnen beide afspelen, verder heb ik nooit problemen met NTSC of PAL films met het afspelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Flame17 op 23-02-2004 23:00 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp...

Als de film 23 (+ nog wat) fps is dan moet je in TMPG:

NTSC selecteren?

Maar dat is toch nabij de 30 fps?
en dat gaat toch voor problemen zorgen?

Ik wil een M2V maken.
en voor DVD heb je de keuze uit PAL 25 fps of 29 fps NTSC

Wat nu?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 16:18 ]

Verwijderd

Hallo ik heb het antwoord op jullie vraag waarom de film stottert. Dit komt door de frameserver of door verkeerde instellingen ik zal hier onder laten zien wat mijn instellingen waren waarmee de film wel werkt, dit kan helaas niet met een frameserver. Dus ik heb ook nog geen subs onder mijn mpeg 2 bestand maar hij schokt niet meer.

Deze instellingen zijn voor DivX naar DVD 23.976 fps

- Je moet in TMPG eerst in de project wizard ntsc (film) selecteren

- Nu moet je het video bestand en het los gemaakte audio bestand selecteren

- Nu moet je clip frame op (keep aspect ratio 2 zetten)

- Daarna bij project wizard 4/5 moet je op dvd schijf drukken, daarna op Expert drukken

- Dan bij Video alles unlocken met rechtemuisknop unlock dit moet je bij allemaal opnieuw doen

Deze moet je zo veranderen:

Steamtype : Mpeg 2
Size : 720 x 576
Bitrate (alleen op unlock drukken wordt dadelijk veranderd)
VBV buffer size : 224 KB
Video format : PAL
Encode mode : Interlance
DC component compression : 10 bits
Motion search presision : Highest quality (very slow)

Welke ik niet genoemd heb moet je gewoon laten staan

- Nu moet je op OK drukken en op het vakje (Auto setting drukken)

Voor de rest moet je gewoon hetzelfde als normaal doen maar nu is de film goed

Ik weet niet hoe je onder dit bestand ondertiteling kan zetten maar dat zou ik ook graag van iemand horen als die het weet.

Ik hoop dat dit bij jullie ook werkt Succes

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Maak al een tijdje (s)vcd en ook met subs erbij, dat doe je met Frameserver aan.

Lees nu gewoon op de site het 7 stappenplan, succes gegarandeerd.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

ik weet niet of het veel uitmaakt maar ik heb een gemodde VirtalDuB
Zal even een link opzoeken, je moet de subtitle plugin wel telkens handmatig laden :(

Link naar VirtrualDub mod

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 23:59 . Reden: Link ]

Verwijderd

Bedankt ik zal dat ook ff proberen. Hey UX-NL werkt de frameserver met deze Vitualdub bij jou wel????? Stottert hij dan niet??

P.S.
Die plugin hoef je niet handmatig te laden als je hem in de map "plugins" van Virtualdub zet.
Pagina: 1