Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat/bug - search] Zoeken naar boolean woorden ed.

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45
Heh, vervelend. Wil ik zoeken naar boeken over x86-64, word die - niet goed geprikt. In plaats daarvan word gezocht op x86, 64 en boeken. Zo krijg ik 16 topic zonder enige relevantie. Het tussen aanhalingstekens plaatsen van x86-64 (de google-manier :)) wil ook niet werken. Zouden deze aanhalingstekens kunnen worden toegevoegd aan de 'parse-instructies', zodat ik rustig naar "ren and stimpy", "De dikke of de dunne" en "x86-64" kan zoeken? :> O-)

edit:
oja, in de FAQ van /52 staat nog netjes Mozilla Firebird vermeld. Dit is intussen Mozilla Firefox geworden

[ Voor 18% gewijzigd door RSpliet op 11-02-2004 22:01 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

and wordt gezien als het woord and, AND als de boolean-operatie.
Voor or, not, xor en near geldt hetzelfde.

x86-64 wordt in principe als een phrase search gedaan, dus x86 NEXT TO 64, "x86-64" wordt hetzelfde uitgevoerd als die x86-64.

De "phrase search" die jij voorstelt is allang onderdeel van de zoektaal, zoals je in de Omega search manual kan lezen :)
Ik heb je query uitgevoerd en zie alleen maar documenten die relevant zijn, althans, die je gezochte termen bevatten.

Dat het niet de gewenste resultaten oplevert is een manko dat alle full text indices (ook google) hebben :)

[ Voor 24% gewijzigd door ACM op 12-02-2004 15:27 ]

Dit topic is gesloten.