WLAN Bereik

Pagina: 1
Acties:

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik heb vandaag bij iemand een Wireless Lan aangelegd.
Het betreft een D-Link config. DI-614+ Router en drie DWL-510 PCI Cards.
Nu staan twee pc's dicht bij de router en het bereik is natuurlijk ok, maar de derde staat hemelsbreed 15-20m van de router. Hij staat 1 etage hoger. Echter... geen bereik.
Router staat op bureau. - pc boven (zonder bereik) staat onder een bureau.
Wanneer ik met mij iPaq ga rondlopen heb ik maar tot ong. 10m (zelfde verdieping) bereik. Bereik moet ong. 100m zijn.
Ik werk nu thuis ook met een DI614+ en heb geen problemen.

Vraag :
Kan ik (en hoe) het bereik verbeteren van het WLAN?

Ik vind het vreemd dat het bereik zo weinig is... :-(

assumption is the mother of all fuck ups

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ipv van je Wireless het Wired maken, dan kom je stukje verder als 10 meter. Maar jullie hebben vast geen houten vloeren?

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 17:58
Tja zeker een storingsbron in de buurt
Ben nu ook bezig die van mij heeft een vermogen van 6 dB dus dacht deze moet de computer 2 verdiepingen lager ook wel kunnen bereiken nou niet dus :(
Nu moet ik hem ergens anders in huis hangen en 10 meter kabel trekken :?
Lang leven wireless :P

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 17:58
tafmaf schreef op 11 februari 2004 @ 22:12:
Tja zeker een storingsbron in de buurt
Ben nu ook bezig die van mij heeft een vermogen van 6 dB dus dacht deze moet de computer 2 verdiepingen lager ook wel kunnen bereiken nou niet dus :(
Nu moet ik hem ergens anders in huis hangen en 10 meter kabel trekken :?
Lang leven wireless :P
Verkeerde knopje sorry :(:(

[ Voor 4% gewijzigd door tafmaf op 11-02-2004 22:14 ]

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Probeer is wat te spelen met verschillende kanalen. Soms is kanaal 1 bijvoorbeeld veel slechter dan 6 en omgekeerd. kwestie van proberen

• Harm_Genius
[beton]

geen stalen balken , geen houten vloeren... alleen beton.

kun je dmv een instelling geen hogere signaalsterkte realiseren?

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb ook een DI614+ en DWL-520 pci kaart, ongeveer 20 meter verderop en 1 verdieping hoger, met vol bereik en volle snelheid. Ik heb wel gemerkt dat het verplaatsen van het accespoint met 1 meter al behoorlijk verschil kan maken in bereik.

Het maakt ook verschil of alle antennetjes netjes rechtop staan. Misschien dat je dat niet gedaan hebt?

Het zou ook nog kunnen dat de antenne / de connector niet helemaal goed is, want 10 meter met de ipaq is ook wel weinig. Misschien dat je het eens met een ander antennetje kan proberen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

-Webmaster- schreef op 11 februari 2004 @ 22:15:
[beton]

geen stalen balken , geen houten vloeren... alleen beton.

kun je dmv een instelling geen hogere signaalsterkte realiseren?
Stalen balken is geen probleem. Ik ben niet heel erg goed in natuurkunde maar ik weet dat of massa of "geleiders/bewaping/kooi van faraday achtig" weinig straling doorlaten. Aangezien er beton en bewapening in je vloer zit is de kans er groot dat deze je WIFI signaal niet of slecht doorlaat.
Probeer anders je AP zo dicht mogelijk bij de trap te zetten dan wel in het trapgat.

• Harm_Genius
Ik zal nog eens proberen... ik blijf het vreemd vinden.
Thuis werkt alles perfect (houten vloeren).

:'(

• Willems
  • Laatst online: 14-05-2025
Ik heb hier nergens last van, en in dit huis zijn geen houten vloeren.

Het ligt een beetje aan de constructie van het huis inderdaad, misschien ergens een leuke steunbalk van staal? Of zo'n gaas plafond in huis? Beton wil ook nog wel eens irritant zijn.

Misschien kun je een andere frequentie testen, daarnaast weet ik niet of die Accespoing een andere antenne aansluiting heeft, maar een yagi zou zeker het bereik kunnen verbeteren.

Verwijderd

De plaats van de WAP en de richting van de antenne is erg belangrijk.

Ik heb hier een verbinding tussen twee huizen (70 meter) maar dat werkt pas nadat de WAP in een zolderraampje is "gehangen". De geisoleerde zolder hield te veel tegen, groen blad (water) trouwens ook.

Ik merk zelfs dat het signaal beter is als het raampje een beetje open staat, alsof er dan straling uitlekt.

Ik weet eigenlijk niet of dat (gezien de golflengte) wel kan, maar het loont de moeite te experimenteren met plaats en richting.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:06
Misschien heeft het glas een opgedampt metaallaagje.
Metaal en water zijn beide n ramp voor het signaal.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Harm_Genius
Ik heb dus nu een Router (DI-614+).

Kan ik het bereik ook vergoten door in het midden van de afstand een Access Point te zetten???

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 10:22
mischien een paar Dombo-oren iets? :)
http://forum.wirelessnede...hp?t=2317&highlight=dombo

Verwijderd

Je kan een DWL-AP900+ als repeater gebruiken en laten repeaten met een DWL-614+
De AP900+ is dan transparant in het netwerk. Zorg er wel voor dat als je deze 2 devices gaat repeaten dat 4x uitstaat, anders krijg je geen IP via DHCP van je router.

Ik heb deze config meerdere keren met succes gebruikt. Daarnaast is er voor de AP900+ een powerhack die het zendvermogen omhoog schroeft.
http://home.earthlink.net/~mlampie/PowerHackDWL-900+.html

Al laatste zijn er bij Dlink ook nog langere antennes te verkrijgen.

• Harm_Genius
Ik heb nu een DI-614+ Router staan. Ik heb inmiddels een AP700+ besteld van D-Link.

Heb ik het dan goed als ik deze instel als repeater dat mijn bereik bij het Access Point (AP700+) 100% is? Dat het AP het Wireless Signaal van mijn Router weer versterkt??? :?

Pagina: 1