Hey allemaal,
Ik zit met een probleem, Ik heb in mijn pc een WD120GB 7200 8MB zitten en deze is heeeeeeeeeeeeel erg traag.
Ik heb in mijn pc zoals jullie in mijn sig kunnen zien 2 HDD's in mijn pc.
HDD1 IBM 60 GB 7200 2MB
HDD2 WD 120 GB 7200 8MB
Als ik o.a. bestanden uitpak duur dit heel lang veel langer dan in het begin toen ik mijn HDD had. Dus ik heb met Sysoft Sandra gekeken hoe snel hij liep en daar kwamen de volgende gegevens uit:
IBM 60 GB

WD 120 GB

Zoals jullie kunnen zien scheelt dit enorm veel dat verklaart waarschijnlijk ook waarom alles zo traag gaat.
Wat heb ik al allemaal gedaan:
- WD tool laten draaien of er fouten in de HDD => HDD helemaal goed geen fouten
- Nieuwe Windows XP install
- HDD ipv. Moederbord IDE naar PCI RAID kaart. op dit moment
(De IBM is op alle twee de mogelijkheden wel snel)
- Andere IDE kabel.
Wat ik nog niet heb gedaan is de WD geformateerd, dit komt omdat ik geen ruimte heb om ongeveer 80 GB te backuppen
Nog ter info op de IBM draaid Windows XP de WD is alleen voor Backup enz.
Als ik nog wat vergeten ben zeg het me maar volgens mij heb in nu redelijk alles wel verteld
Ik zit met een probleem, Ik heb in mijn pc een WD120GB 7200 8MB zitten en deze is heeeeeeeeeeeeel erg traag.
Ik heb in mijn pc zoals jullie in mijn sig kunnen zien 2 HDD's in mijn pc.
HDD1 IBM 60 GB 7200 2MB
HDD2 WD 120 GB 7200 8MB
Als ik o.a. bestanden uitpak duur dit heel lang veel langer dan in het begin toen ik mijn HDD had. Dus ik heb met Sysoft Sandra gekeken hoe snel hij liep en daar kwamen de volgende gegevens uit:
IBM 60 GB
WD 120 GB
Zoals jullie kunnen zien scheelt dit enorm veel dat verklaart waarschijnlijk ook waarom alles zo traag gaat.
Wat heb ik al allemaal gedaan:
- WD tool laten draaien of er fouten in de HDD => HDD helemaal goed geen fouten
- Nieuwe Windows XP install
- HDD ipv. Moederbord IDE naar PCI RAID kaart. op dit moment
(De IBM is op alle twee de mogelijkheden wel snel)
- Andere IDE kabel.
Wat ik nog niet heb gedaan is de WD geformateerd, dit komt omdat ik geen ruimte heb om ongeveer 80 GB te backuppen
Nog ter info op de IBM draaid Windows XP de WD is alleen voor Backup enz.
Als ik nog wat vergeten ben zeg het me maar volgens mij heb in nu redelijk alles wel verteld