Router + CrossCable

Pagina: 1
Acties:

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Het probleem is als volgt. Er ligt nu een crosskable van de Computerkamer naar mijn slaapkamer, deze wil ik graag zo laten liggen omdat het veel werk is er een straight kabel neer te leggen.

Ik wil nu dus een Crosscable tussen mijn router en laptop hebben. Daarvoor heb ik een koppestukje (zodat het weer straight wordt). De situatie is alsvolgt:

ROUTER > CROSSCABLE - KOPPELSTUK - CROSSCABLE > LAPTOP

Het icoontje op mijn laptop begint te branden (2 computertjes) dat er een netwerkverbding is! MAAR de TCP/IP instellingen willen dan nooit lukken! Ik kan dus niet even de verbinding herstellen en dan internetten....

Doe ik iets fout? (Als hij aangeeft dat er een verbinding is moet internet toch ook lukken?)

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 23:15

Swerfer

Hmm...

Sommige routers/switchen detecteren zelf of er een crossed of straight kabel aangesloten zit. Heb je het al geprobeerd zonder koppelstuk?

Anders gooi effe ipconfig /all in dit topic...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Mmmm, raar nu doet hij het wel met mijn opstelling.
De andere computer gaf aan dat er een IP CONFLICT was opgetreden in het netwerk. Toen heb ik beide computer opnieuw opgestart en het werkte!

Die melding kwam wel pas laat.
Wat houdt dat IPCONFLICT in en wat kan ik er in het vervolg aan doen?

[ Voor 20% gewijzigd door MrDirk op 11-02-2004 21:50 ]

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 23:15

Swerfer

Hmm...

MrDirk schreef op 11 februari 2004 @ 21:49:
Mmmm, raar nu doet hij het wel met mijn opstelling.
De andere computer gaf aan dat er een IP CONFLICT was opgetreden in het netwerk. Toen heb ik beide computer opnieuw opgestart en het werkte!

Die melding kwam wel pas laat.
Wat houdt dat IPCONFLICT in en wat kan ik er in het vervolg aan doen?
Ip conflict is meestal dat er een dubbel ip-adres in je netwerk zit... Komt wel eens voor als je iets met drivers en adapters zit te kloten of zo en je reboot niet...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

misschien iets voor in de faq dit: (of ben ik nu te ijdel :P)

met een koppelstukje en een klein stukje crosskabel kun je van elke kabel cross maken en van elke cross kabel straight maken.
zit eigenlijk standaard in mijn "koffertje" wel handig als ergens al kabels lopen maar niet de goeie met dit soort setjes kun je tevens koppelstukjes van rj45 naar rj11 en wel meer van dat soort grappen bijv. vier telefoonlijnen over 1 utp kabel laten lopen.

weet iemand nog een leuke signature?