Toon posts:

"Vreemde tekens" in FTP programma's gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een FTP site maak met een "menu", bijvoorbeeld:

Item1
Item2
Item3

is het geen probleem (en geen gezicht), dus wou ik er wat ASCII art bij plakken, Wat ik dus wis is:

--> Item1
--> Item2
--> Item3

<><><><><>
Voorbeeldje

"Vreemde" tekens zoals -, >, < en > willen niet, daar krijg ik een foutmelding van terug (Rename failure). Is er een mogelijkheid om dit toch te doen?

Voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet om een illegale ftp site. (jammer he!)

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Euh, leef ik nu onder een grote steen of vat ik gewoon iets niet; Sites gaan toch normalitair over HTTP? Wat bedoel je met FTP Site :?

In normale HTML (Ik weet niet of HTML ook gebruikt word voor 'FTP-sites'?) moet je speciale tekens vervangen door een aparte code anders gaat ie idd vaag doen.
Hier een lijstje met welk teken je door welke code moet vervangen (en hier een nog groter lijstje :p)
offtopic:
Waarom zou het meteen om een illegale site gaan, je maakt jezelf alleen maar verdacht door zo expliciet te melden dat het niet om een illegale site gaat :Y)

[ Voor 65% gewijzigd door Mac_Cain13 op 11-02-2004 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ach... site, adres... Als het beestje maar een naam heeft toch?

Maar, die codes die je gaf zijn alleen voor HTML.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 21:48 ]

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:47:
[...]
Maar, die codes die je gaf zijn alleen voor HTML.
Klopt, maar wat voor taaltje gebruik je dan voor een 'FTP-site'.
Mss heb je voor mij (als FTP-site n00b) een site met een mooie uitleg over dit fenomeen. Ik kan zelf zo snel nix vinden en dus ook geen oplossing geven :p

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je shell access tot de machine in kwestie; of kun je er alleen via FTP bij :? Kun je geen "quotes" om de gewenste naam zetten?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mijn eigen FTP client om hem in de richten (een account voor de upload waarmee je directories kunt maken (en daar wil ik dus speciale tekens in plaatsen)) en een account om te downloaden.

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:39

decramy

root@birdie:~#

wil je asciiart in je directory structuur :?

OMFG :X

Typ es in je windowsbakje bij het renamen van files een < in...
Wat krijg je? een error!

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 10:38

THiCE

Say it with a flourish!

Je kan bij mijn weten alleen de tekens gebruiken die je ook bijvoorbeeld voor een windows bestandsnaam kan gebruiken. Dus geen <> + ! @ ? etc....
Probeer het eens uit op je eigen pc.

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

bij een linux bak kan je dat soort dingen welk, bij windows niet

bij linux kan je zelfs een bestand * noemen

nogal lullig als je het bestand wil weghalen, "rm *" :+

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Op sommige FTP sites (adressen) zie je van die grappige ascii art plaatjes.
Kan dat alleen gedaan worden wanneer deze FTP site (adres) op de linux/unix gemaakt word dan?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

het wil ook weleens helpen om een bestand via linux te kopieren naar een windows schijf
maar windows gaat er echt heel vervelend mee om dan, constant fouten en problemen

dus ik zou zeggen, dat kan alleen op niet windows machines

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:09
Meestal kun je in de configuratie van je FTP-server wel instellen wat voor 'welkomst-message' (vaak welcome.txt) er weergegeven moet worden als je in een bepaalde directory komt - zie bijvoorbeeld hier.

Voor de rest is het een heel slecht idee om bestanden namen te geven met vreemde tekens er in. Ook al kan het onder Linux in principe wel, het is toch vragen om problemen.

Dit is iets wat met een beetje zoeken ook wel uit te vinden is, daarom gaat dit topic op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.