Toon posts:

Sitecom router doet wat ie wil.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Thuis heb ik een sitecom router (xDSL/Cable router S4) met 2 Pc's er achter. Pc 1 is de computer die ik altijd gebruik om mee te werken etc. Pc 2 is een simpel servertje waar een website opstaat en hij werkt als printserver. Ik maak hierop gebruik van Abyss webserver.

In de router moet je bij de optie 'virtual servers' de pc aangeven waar het inkomende verkeer op poort 80 naar toe moet worden gestuurt. Dit stel ik natuurijk in op Pc 2 (de server). Alles werkt perfect, de website in overal op te vragen.

Maar nu komt het: Als ik de pc waar ik altijd mee werk (Pc 1) af heb gesloten en hij wordt weer opgestart. Dan laat de router het binnenkomende verkeer op poort 80 naar deze pc (Pc 1) sturen. De optie is dus vanzelf veranderd.
Op deze manier werkt de website natuurlijk niet meer, omdat de router het verkeer naar de verkeerde pc stuurd.

Kunnen jullie me vertellen hoe ik dit op kan lossen? Dit is namelijk super irritant. Elke keer als Pc 1 uit is geweest moet ik op de server (Pc 2), bij de opties van de router steeds de Server instellen als 'ontvang pc'.

Pc 1 heeft 192.168.0.3 / Pc 2 192.168.0.3 en de router 192.168.0.1

Wil jullie al vast bedanken voor de hulp.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dingen die bij mij naar boven komen zijn firmware update, save all en vaste IPs instellen.

Verwijderd

Topicstarter
He heel erg bedankt _/-\o_. Ik heb net een firmware update gedaan en het probleem heeft zich tot nu toe niet weer voor gedaan. Hopen dat het zo blijft :)