Toon posts:

Bluetooth netwerk troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou er iemand zijn die raad weet met volgende probleem
ik bezit een Microsoft Wireless Optical Desktop BlueTooth op een systeem met windows xp prof.
en een tweede pc ook met windows xp prof en een sitecom bluethooth stick nu wil ik een netwerk opzetten maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar de pc's zien elkaar wel maar ik kan geen bestanden uitwisselen en of een internet verbinding delen misschien dat er iemand is die met het zelfde probleem te maklen heeft gehad en hier inmiddels een oplossing voor heeft

Verwijderd

Kun je die wireless desktop bluetooth handel instellen als netwerkadapter? Verder kun je je ook nog afvragen of het wel genoeg bereik heeft, het is tenslotten gemaakt om in de directe nabijheid van je PC te werken. Ik denk dat je niet aan een tweede bluetooth dongle ontkomt, en als je er dan voor zorgt dat ze alletwee class 1 zijn hoef je je zelf ook weinig zorgen te maken over de betrouwbaarheid van de verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik kan die handel niet instellen als netwerk adaptor en dat is bij die sitecom stick wel het geval aan de afstand zal het niet liggen die is minder als 10 meter
die tweede dongel vind ik wel een idee maar zal er dan geen conflict onstaan met die Microsoft Wireless Optical Desktop BlueTooth?
En zijn er misschien geen andere drivers voorhanden die de Microsoft Wireless Optical Desktop BlueTooth wel kunnen configureren als netwerkadaptor

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje op zoek geweest om dit probleem op te lossen, blijkbaar ondersteunen de drivers van Microsoft een BT Netwerk nog niet. Dit zou wel moeten komen, heb ik ergens gelezen :? alleen wanneer...

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Kan je dan een tobo receiver instellen als netwerk adapter, nog nooit van gehoort, kan aan mij ligge >:) Is wifi niet gewoon sneller, ja dus
Bluetooth is bedoeld voor netwerken met een klein bereik. Er zijn veel toepassingen denkbaar. Bluetooth kan bijvoorbeeld worden toegepast ter vervaning van kabels, zo is een draadloze verbinding tussen een mobiele telefoon en een headset reeds mogelijk. Ook kan met Bluetooth de kabel van je ISDN-adapter naar de s-bus van de ISDN-aansluiting worden vervangen. Maar Bluetooth kan ook worden ingezet als draadloos netwerk voor overdracht van bestanden tussen bijvoorbeeld PC's onderling, of een PC en mobiele telefoons. Bluetooth kent voor dit alles een maximale overdrachtssnelheid van 1 Mbps (Megabit per seconde).
Kan je niet beter wifi nemen, ook nog eens stukken sneller
Apparatuur werkt niet zomaar samen.
Zelfs als twee producten geschikt zijn voor Bluetooth, kunnen ze niet direct met elkaar communiceren. Ieder mens heeft een mond en oren, maar ze moeten dezelfde taal spreken om elkaar te kunnen begrijpen. Als bijvoorbeeld Ericsson een headset ontwikkelt welke draadloos met haar eigen lijn mobiele telefoons communiceert, betekent dat niet dat deze ook met een willekeurige andere voor Bluetooth geschikte mobiele telefoon of bijvoorbeeld je eigen computer kan worden gebruikt. Op dit gebied is nog veel werk te verzetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Symsonic op 12-04-2004 11:27 ]