[Netwerk] Verschillende netwerken en Internet!?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een dekstop PC, die is via een netwerk en een router verbonden met Internet.
Ik heb een laptop en ik wil graag Internet op dat ding, maar:
- er ligt hier een coax 8) netwerk, en dus kan mijn laptop daar niet zomaar aan;
- mijn laptop moet ook op school aangesloten kunnen worden;
- de verbinding thuis gaat óf via Msi pc2pc (met usb) of bluetooth.

Maar hoe stel ik dat precies in? En kan ik twee instellingen naast elkaar gebruiken?

Mijn PC heeft Win2k en laptop WinXP.

• iAR
  • Niet online
euhm, schop?

Verwijderd

Je kunt een Coax/UTP naar USB converter kopen, dat is iig een probleem minder :)

Verder kun je je netwerkverbindingen in en uit schakelen, dus zo is ook het laatste probleem weg :)

• iAR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 17:29:
Je kunt een Coax/UTP naar USB converter kopen, dat is iig een probleem minder :)

Verder kun je je netwerkverbindingen in en uit schakelen, dus zo is ook het laatste probleem weg :)
Oke, maar zonder dat ding? Dat ik via pc2pc mijn laptop aansluit? Hoe zit het dan? :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Nou wat dacht je coax netwerk kaartje?

• iAR
  • Niet online
Euhm, ik zou graag een oplossing willen die ik in mijn startpost heb beschreven.
Het is nogal lastig om én een coax netwerkkaartje voor je laptop én een extra stuk coax kabel te vinden.

Het is me overigens al gelukt om via USB PC to PC verbinding te krijgen alleen krijg ik Internet niet goed. Op de PC heb ik ICS aangevinkt, maar die vraagt om DHCP en dat hebben we niet :(
Is er een andere manier?
Waarschijnlijk gaat het met bluetooth net zo?!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Je kunt het best met een ander pogramma werken om je internet te delene, zoals Sygate ofzo.

je kan trouwens perfect met vaste IP's werken met ICS

Blog (Linux-related)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Via switch met UTP/Coax? Misschien heb ik 'm nog liggen.

[ Voor 40% gewijzigd door PcDealer op 14-02-2004 11:31 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• iAR
  • Niet online
Jensd schreef op 14 februari 2004 @ 11:30:
Je kunt het best met een ander pogramma werken om je internet te delene, zoals Sygate ofzo.

je kan trouwens perfect met vaste IP's werken met ICS
Hoe dan?
De router heeft hier IP adres 192.168.0.1, mijn PC heeft dan 192.168.0.4. Allemaal statisch.
Nou wilde ik dus die Internet verbinding (de netwerkverbinding waarop de PC en router opzitten zegmaar) delen. Maar dan wil ICS mijn PC met IP 192.168.0.1 uitrusten en dan is er een conflict! :) (de server/router heeft em al).

Maar ik kan nergens iets invullen... en ik weet niet wat ik op de client (laptop) moet invullen...

Whehe :*) heb ik het IP adres van de router ingevuld bij gateway van mijn laptop en tada! :)

Nevermind dus!

[ Voor 9% gewijzigd door iAR op 14-02-2004 13:20 ]

Pagina: 1