Hallo mensen,
Heb eventjes op GOT rondgekeken, maar zag eigenlijk geen voor mij juist topic over het zo ideaal mogelijk configureren van een Adaptec 19160 controller met 2 harde schijven. Dit is mijn config:
Asus A7V-133c mobo,
Adaptec 19160 SCSI controller met daarop:
ID0=Quantum Atlas 10k_18_WLS (160 MB/s)
ID1=Quantum Atlas_V_18_WLS (160 MB/s)
ID2=Pioneer DVD ROM DVD 305 (20 MB/s)
ID3=Plextor CD-R PX-W 1210S (20 MB/s)
ID5=HP Scanjet 5p (ASYNC)
ID7=Adaptec 19160 SCSI controller (160 MB/s)
Op deze machine draait Windows 2000 UK met servicepack 4 en alle laatste aanvullende updates. Gemiddeld haal ik met deze configuratie met lezen ongeveer 20MB/sec. Dit is gemeten met ATTO Benchmark. Mijns inziens moet dat sneller kunnen. Om nu niet als een kip-zonder-kop de bios settings van de 19160 te gaan wijzigen heb ik de volgende vraag. Welke settings moet ik enable/disable/yes/no zetten met betrekking tot de volgende kreten:
Sync. transfer rate
Initiate Wide negotiation
Enable Disconnection
Send start unit command
Enable Write Back Cache
Bios Multiple LUN Support
Advanced configuration
Domain Validation
De meeste settings staan gewoon op de default waarden, zoals ik de kaart ooit installeerde. Het systeem werkt goed. Maar misschien is er een optie om te zetten waardoor ik nog sneller kan lezen?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Heb eventjes op GOT rondgekeken, maar zag eigenlijk geen voor mij juist topic over het zo ideaal mogelijk configureren van een Adaptec 19160 controller met 2 harde schijven. Dit is mijn config:
Asus A7V-133c mobo,
Adaptec 19160 SCSI controller met daarop:
ID0=Quantum Atlas 10k_18_WLS (160 MB/s)
ID1=Quantum Atlas_V_18_WLS (160 MB/s)
ID2=Pioneer DVD ROM DVD 305 (20 MB/s)
ID3=Plextor CD-R PX-W 1210S (20 MB/s)
ID5=HP Scanjet 5p (ASYNC)
ID7=Adaptec 19160 SCSI controller (160 MB/s)
Op deze machine draait Windows 2000 UK met servicepack 4 en alle laatste aanvullende updates. Gemiddeld haal ik met deze configuratie met lezen ongeveer 20MB/sec. Dit is gemeten met ATTO Benchmark. Mijns inziens moet dat sneller kunnen. Om nu niet als een kip-zonder-kop de bios settings van de 19160 te gaan wijzigen heb ik de volgende vraag. Welke settings moet ik enable/disable/yes/no zetten met betrekking tot de volgende kreten:
Sync. transfer rate
Initiate Wide negotiation
Enable Disconnection
Send start unit command
Enable Write Back Cache
Bios Multiple LUN Support
Advanced configuration
Domain Validation
De meeste settings staan gewoon op de default waarden, zoals ik de kaart ooit installeerde. Het systeem werkt goed. Maar misschien is er een optie om te zetten waardoor ik nog sneller kan lezen?
Alvast bedankt voor de antwoorden.