Toon posts:

Mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een werkende amd2600+ het werkte allemaal prima, maar ik wou het even schoonmaken. Nu heb ik het cpu eruit gehaalt, en niks aan gedaan, en later weer teruggezet. De pc ging nog wel aan daarna, alleen krijg ik nu geen beeld meer.

ondernomen stappen:
1)videokaart losgemaakt, en opnieuwe erin gedrukt.
2) andere videokaart geprobeerd
3) opgestart zonder geheugen
4)opgestart zonder videokaart
5)opgestart zonder geheugen en videokaart.
6) bios gereset
dit alles helpt niks iemand nog een idee hier? of is het cpu? mobo? gewoon stuk?

Mvgr,

gerben

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:25:
4)opgestart zonder videokaart
5)opgestart zonder geheugen en videokaart.
Opstarten zonder videokaart? Dacht je dan wel weer beeld te krijgen ofzo 8)7

Heb je al geprobeerd de cpu er opnieuw uit te halen en weer erin te zetten? Heb je niet per ongeluk pinnetjes verbogen aan de onderkant van de cpu? Zijn er geen andere beschadigingen zichtbaar aan de cpu? Is er geen stof uit de cpu koeler in de socket gekomen?

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
nee dat niet, maar dat er iets mis was met de videokaart?! omdat het beeld niet aan gaat.

Verder heb dat nu allemaal gedaan, en als er een pinnetje van het c-4 5s verbogen gaat het beeld toch wel aan?

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Als de cpu kapot zou zijn zou je ook geen beeld krijgen.

Start de pc wel helemaal op verder? Ik bedoel: start de HD en laadt hij daarna windows? Als je dat niet zeker weet: laat hem even aan staan, kijk of de schijfactiviteit stopt, probeer dan de windows key, één keer omhoog, enter, nogmaals enter ofzoiets...dan zou ie opnieuw op moeten starten of uitgaan of stand-by... of zet je speakers aan en luister of je het windows melodietje hoort (als je dat aan heb staan heet dat...).

Weet je zeker dat het mobo niet ergens contact maakt met de kast? Misschien een los schroefje toen je hem er opnieuw inzette na het schoonmaken?

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
ja het mobo zou wel eens contact kunnen maken met de kast, dit zou dan de verklaring moeten zijn, ik ga daar in ieder geval even naar kijken

Verwijderd

Misschien heel elementair, maar doet je voeding het wel? Ik heb dat persoonlijk al eens meegemaakt en me toen ook een bult gezocht, vooral omdat dat gebeurde toen ik net enkele geheugenbanken erbij had gestopt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:09:
Misschien heel elementair, maar doet je voeding het wel? Ik heb dat persoonlijk al eens meegemaakt en me toen ook een bult gezocht, vooral omdat dat gebeurde toen ik net enkele geheugenbanken erbij had gestopt.
De pc ging nog wel aan daarna

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 11:13
Misschien een core crush bij het terug plaatsen van de koeler????
(dit wil zeggen een stuk afgebrokkeld van de CPU)

[ Voor 31% gewijzigd door Pink Panther op 11-02-2004 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pink Panther schreef op 11 februari 2004 @ 21:28:
Misschien een core crush bij het terug plaatsen van de koeler????
(dit wil zeggen een stuk afgebrokkeld van de CPU)
Nee dat denk ik niet, ik heb een amd2600+ ik had ook nog een 2000+ liggen, die deed ik erin, hij ging aan, en viel na 2 seconden meteen weer uit.

Verwijderd

Wel koelpasta tussen de koeler en cpu gedaan?? (op de core dan he :9 8)7 )

Of heb je er uberhaupt wel een koeler op gedaan?

Een amd zonder koeler houdt het GEMIDDELD 4 seconden uit.

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 07:10
Piept je systeem ook helemaal niet? Ik neem aan dat op het moment dat je je videokaart en geheugen eruit haalde er wel iets is gaan piepen? Verder, heb je al eens je eigen reepje geheugen in een andere pc geprobeerd (of andersom een ander reepje in jou pc)? :)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Ontvangt je Mobo het RPM signaal van de CPUfan?

Er zijn nogal wat Biossen die de stroom eraf gooien als ze geen RPM-signaal van de AMD-CPUfan zien. Dit kun je instellen als je hem eenmaal weer aan de gang hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb er koelpasta op gedaan en een cooler opgedaan, maar geen resultaat.

• Kosh66
Ik bedoel dus: Heb je het 3-pins connectortje van de CPU koeler op de aansluiting van het mobo aangsloten?

Verwijderd

Topicstarter
Kosh66 schreef op 12 februari 2004 @ 10:13:
Ik bedoel dus: Heb je het 3-pins connectortje van de CPU koeler op de aansluiting van het mobo aangsloten?
ja dat snap ik ook nog net.....

ik krijg als ik de amd2000 er in doe allemaal maffe piepjes....

Verwijderd

Topicstarter
Kosh66 schreef op 12 februari 2004 @ 09:58:
Ontvangt je Mobo het RPM signaal van de CPUfan?

Er zijn nogal wat Biossen die de stroom eraf gooien als ze geen RPM-signaal van de AMD-CPUfan zien. Dit kun je instellen als je hem eenmaal weer aan de gang hebt.
ik denk dat hier wle iets inzit, ik krijg geen bios piep, en de cpu fan gaat na een paar seconden iets langzamer draaien.

• Kosh66
Noteer het aantal en het soort piepjes eens (je kunt het zien als een soort morsecode)

Zoek dan eens bij Award, Ami of Phoenix op de website op wat die piepjes betekenen.
(Misschien is dit ook achterin je mobo-boekje te vinden?)

Verwijderd

Topicstarter
oke het piepjes probleem is opgelost, de pc gaat aan, en blijft gewoon aan alleen krijg ik geen beeld, ook hoor ik geen bios opstart piepje, ik kan het niet met ander geheugen testen, omdat ik datr gewoonweg niet heb.

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:49
Ik heb hetzelfde probleem gehad en toen lag het aan brak geheugen.
Gebruik Memtest86 als je zeker wilt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
KlaasHof schreef op 12 februari 2004 @ 14:02:
Ik heb hetzelfde probleem gehad en toen lag het aan brak geheugen.
Gebruik Memtest86 als je zeker wilt zijn.
ehm ja, wat is dit en hoe werkt het? ik zie nl. niks @ scherm

• german8
Hoe heb je dan je BIOS ge-reset?

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 06-08 12:23
als je niet weet wat bios resetten is ga dan ff gauw ergens anders heen :+

LinkedIn
BlackIntel

• german8
Stom, BIOS-jumpertje natruulijk... (ik dacht aan BIOS opnieuw inflashen of standaard instellingen)

Ligt het niet gewoon aan je monitor?

Verwijderd

Topicstarter
nee de monitor is gewoon nog goed, ik denk dat het aan het cpu ligt, maar hoe kan ik hiervan een bevestiging krijgen?

Ik krijg geen scherm, geen bios piep dus.....

Verwijderd

Topicstarter
hmm, niemand die het weet?

• the-spawn
  • Laatst online: 14-08 12:11

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb precies het zelfde thuis met een gigabit mainbord.
Zonder geheugen de drie bekende piepjes maar met WERKENT geheugen en een werkende videokaart krijg ik ook helemaal niks.
De bios heb ik ook al gereset maar dat heeft ook geen effect gehad. Contact met de kast bestaat niet want hij zit in een katone doos.
Waar je nog naar kan kijken is of er een dipswitch op je mainbord zit voor de je bus snelheid van je geheugen.
Misschien heb je die settings met het schoonmaken wel perongeluk verzet waardoor je geheugen niet meer goed werkt.
Het kan zijn dat je dan geen piepjes krijgt omdat het mainbord wel geheugen ziet maar niet goed kan benaderen

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad, en ik heb met een andere pc geprobeert om te booten zonder cpu, dat deed hij gewoon ( het scherm ging aan) alleen stopte die heel snel :D
Pagina: 1