TV kaart: USB sneller......of niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik ben van plan om binnenkort een TV kaart te kopen. Nou heb ik weleens gehoord dat de beeldkwaliteit flink te wensen overliet (fullscreen) bij een PCI kaartje. Dit zou komen doordat het PCI slot niet snel genoeg is om elke 1/25 seconde weer het beeld te verversen o.i.d. Er zijn ook USB kaarten. Zijn deze wel snel genoeg om een vloeiend beeld te krijgen ?

Verwijderd

USB kaarten..?

:?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 21:09
Het verhaal over PCI is iig NIET waar. De kwaliteit is net zo goed als die van een TV, alleen op een hoogwaardige computermonitor zie je duidelijk dat TV gewoon kutkwaliteit heeft...

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Onzin dat een PCI kaartje niet snel genoeg zou zijn. Ik heb nu al twee jaar een Hauppage WinTV PCI en nog nooit last van "dat langzame" gehad. Beeld ziet er echt perfect uit. Pas trouwens wel op als je zo'n USB TV-kaart gaat kopen: de meesten zijn mono!!!

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Als je dus gewoon ff naar hauppauge was gebrowsed dan had je geweten dat die kaartjes slechts 160x120 pixels weergeven :)
Die frames worden alvorens op je scherm te komen nog ff opgepoetst door de software en daardoor ziet het er nog wel aardig uit :)
De USB is van mindere kwaliteit omdat USB gewoon te langzaam is je haalt dan zonder framedrop iets van 140x100@25fps :(

Powered bij meergranenbrood.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:51

Kettrick

Rantmeister!

volgens mij werkt bepaalde decodeer software ook niet met USB...

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
ik heb zelf de usb tv-kaart van hauppage en de decoder prg's voor bv canal+ werken hier niet op omdat de doorvoersnelheid van de usb-bus niet snel genoeg blijken te zijn, ook is het beeld niet zo snel als met een pci uitvoering, zelf getest aan pc ligt het niet,
tb 900@1060 256mb pc133 ati rage fury 32mb/voodoo3-3000 met goede benchmarks in sisoft en 3dmark2000

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
USB tv-kaarten sucken man.
Stond een keer een test in CT ofzo, van de Miro PCTV-USB.

De usb poort kan de snelheid nooit aan, dus geen vloeiend beeld :(

• swiep684
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-04-2022
Ze zijn handig voor als je vaak moet reizen en er aansluitingen beschikbaar zijn. Bijvoorbeeld op het werk als je gelukkig bent en er een aansluiting is, gewoon met je laptop tv kijkende bijvoorbeeld. Op vakantie in een hotel waar je kan kiezen met/zonder tv maar wel met aansluiting.
Miro's (Pinnacle) PC TV USB in combinatie met Windows XP werkt (voor zover ik het weet) niet.
Onder 2000 waren er problemen met de op CD bijgeleverde software. Verder een prima kaartje als kwaliteit niet van belang is en je een 'portable' oplossing zoekt..

Bekijk ook support van de kaarten voor OS's als Windows XP

Succes,
groeten,
swiep
:Z
Pagina: 1