Reinstall >>> Computer niet meer normaal uit te zetten

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 11:44
hallo tweakertjes,

nadat ik laatst een clean install van windows xp op mijn systeem heb uitgevoerd is er een vaag probleem op komen duiken:

Als ik nu op de powerknop druk dan is mijn computer in 1 keer uit, hij sluit dus niet eerst netjes windows uit.

Als ik hem via start>computer uitschakelen uitzet, staat er na een tijdje dat ik de pc uit kan zetten, terwijl dat vroeger dus ook niet zo was 8)7

Wat me ook opvalt is dat ik de computer nu ook niet in standby kan krijgen.

Verder speccies:

AMD Athlon XP 3000+
Giga-byte GA-7N400 PRO 2
Hercules 3d prophet 9800 pro
AGneovo S19 monitor

Iemand een idee wat hier loos is?

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Waarschijnlijk heb je geen goed acpi drivers (advanced configuration and power interface) geïnstalleerd of staat deze in de bios niet aan als je dit aan in de search is te vinden hoe je ze aan zet

alternativ

Verwijderd

Al in de instellingen gekeken?

- Eigenschappen voor Beeldscherm >>> Eigenschappen voor Energiebeheer staan verscheidene opties.

Daar kun je dus aan/uitvinken wat je OS moet doen als je één van de desbetreffende knoppen indrukt.

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 19:54:
Al in de instellingen gekeken?

- Eigenschappen voor Beeldscherm >>> Eigenschappen voor Energiebeheer staan verscheidene opties.

Daar kun je dus aan/uitvinken wat je OS moet doen als je één van de desbetreffende knoppen indrukt.
Nu kan ik inderdaad mijn monitor in de standby mode zetten, maar als ik nu op de powerknop druk is hij toch weer in 1 keer dood.

• Vlassie1980
* schop *

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 23:34

Spockz

Live and Let Live

Je moet dus bij poweropties configureren wat er moet gebeuren als je die knop indrukt. Als dat niet werkt (nog niet) dan moet je even naar je ACPI drivers kijken, had ik hiervoor ook last van met Home.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kicken binnen 24h is niet ok. Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed door ajb.
Pagina: 1