Toon posts:

IIS anonymous configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina gemaakt die dmv. ASP, gegevens uit databases ophaalt. Deze databases zijn in Access gemaakt en kunnen mensen dan ook gemakkelijk bijwerken. Ik gebruik Internet Information Server van NT om dit allemaal beheren.
Mensen die mijn pagina bekijken krijgen dan het anonymous lokale account ‘I_USER_computernaam’. Op dezelfde computer heb ik MS Proxy 2 geinstalleerd.
Het lukt me nu niet om bepaalde gebruikers/groepen toegang tot internet te geven. Is dit niet mogelijk omdat ik de toegang bij IIS anonymous heb ingesteld?

Verwijderd

Is dit niet mogelijk omdat ik de toegang bij IIS anonymous heb ingesteld?
Volgens mij heeft het daar helemaal niks mee te maken.
Verbinding voor internet via http wordt geregeld op de proxyserver in de webproxy.
Controleer daar de rechten!!
En natuurlijk ook bij de winsock proxy!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ms Proxy heeft geen weet van hoe IIS geconfigureert is, dus dat is het niet.

Verwijderd

Vdschaaf heeft het over users die geen internettoegang hebben....

En die internettoegang wordt geregeld op de proxy server.....

Dus?>:)

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de proxyserver en de webserver dezelfde machine zijn gaat dit denk ik zo.
Wanneer iemand van binnenuit het netwerk het internet op wil maakt men verbinding met de proxy die vervolgens het useraccount die bij IIS is ingesteld overneemt.
Ik zie dan ook een 'anonymous' verbinding bij current sessions in MS Proxy.
Ik wil nu de gebruiker zien en per gebruiker de permissies instellen. Wanneer ik alleen in IIS de Challenge/Response mode aanvink zie ik wel elke gebruiker maar kan ik de intranet-pagina niet met de DNS-naam bereiken.
Wie weet waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Wanneer je de permissies op groep of gebruikersniveau gebruikt in de webproxy dan zal je ze ook zien bij current sessions!!!
Pagina: 1