Toon posts:

[css] Iframe transparant, maar tekst niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben een website maken met de volgende opbouw:
Ik heb een achtergrondplaatje, en daaroverheen zit een iframe. De pagina waarnaar de iframe verwijst heeft een blauwe achtergrond. Ik wil echter dat het achtergrondplaatje nog wel zichtbaar is, dus heb ik in de iframe tag het volgende gezet: style="filter: alpha(opacity=50)". Dit werkt prima, echter, er is 1 probleem: de tekst in de iframe wordt nu ook automatisch transparant en dat wil ik dus net niet, deze moet gewoon zwart blijven. Nu heb ik me al rot gezocht over evt. oplossingen en ben nu zover dat ik weet dat het met een layer moet. Echter, er is me nog niet echt duidelijk geworden hoe dit nou in zijn werk gaat, zou iemand me hier mee kunnen helpen? _/-\o_

Verwijderd

de opacity voor de text weer goed zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat werkt niet :(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Ik zou het achtergrondplaatje ook in het iframe zetten, of die iframe vervangen door een layer.

Verwijderd

Topicstarter
Het achtergrondplaatje kan niet in de iframe, omdat de iframe niet volledig over de achtergrond komt :( En in een divje kan het ook niet omdat de achtergrond maar 1x mag voorkomen en als de tekst dan langer is dan de layer dan wordt die dus automatisch langer wat niet de bedoeling is, bij een iframe komt er dan gewoon een scrollbar naast...

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

als je niet wilt dat de div langer word dan een bepaalde hoogte zet je er een height:*px en een overflow:auto bij in je css.

edit:
en als je wilt weten wat het doet...... dan moet je het een keer uitproberen.

[ Voor 29% gewijzigd door disjfa op 12-02-2004 10:04 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat gebeurt er dan als de tekst langer wordt dan de layer?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 09:48:
Het achtergrondplaatje kan niet in de iframe, omdat de iframe niet volledig over de achtergrond komt :( En in een divje kan het ook niet omdat de achtergrond maar 1x mag voorkomen en als de tekst dan langer is dan de layer dan wordt die dus automatisch langer wat niet de bedoeling is, bij een iframe komt er dan gewoon een scrollbar naast...
De achtergrond kun je zelf instellen qua herhaling:

background-repeat: 0;

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 09:59:
Maar wat gebeurt er dan als de tekst langer wordt dan de layer?
Bij overflow auto worden bij layers net als bij windows scrollbalkjes aan gemaakt wanneer dit nodig is.
Is je tekst langer , wordt deze naar de volgende regel gebracht.

Is je layer vol , maakt deze een verticale scroller , zodat je gewoon verder kunt met lezen :)

De wondere wereld van de layer :)
Ik gebruik ze niet anders

Verwijderd

Topicstarter
Halleluja! :D
K, ik ben nu zover dat ik hetzelfde heb bereikt met layers als bij de iframes, alleen is er nu nog steeds het probleem dat de tekst ook transparant wordt ^^'

M'n layer code ziet er nu zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
<div position="absolute" style="border:1px solid #000000; filter: alpha(opacity=51); background: #1D6C90; width:146; overflow:auto; height:255;top:0">
<?php
include 'menu.php';
?>
</div>

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 10:18:
Halleluja! :D
K, ik ben nu zover dat ik hetzelfde heb bereikt met layers als bij de iframes, alleen is er nu nog steeds het probleem dat de tekst ook transparant wordt ^^'
Nu hoef je de layer toch niet meer transparant te maken, die is van zichzelf al transparant mits je geen achtergrondkleur opgeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hij moet ook niet compleet transparant zijn, maar voor 51%...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

In normale browsers kun je de tekst binnenin een semi-transparant element gewoon weer volledig zichtbaar maken, in MSIE kan dat niet. De enige oplossing is twee losse elementen maken die je over elkaar plaatst.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
2
3
4
5
<div position="absolute" style="width:595; height:95%; top:0; overflow:auto">
Test
</div>
<div position="absolute" style="border:1px solid #000000; filter: alpha(opacity=51); background: #1D6C90; width:595; height:95%; top:0; overflow:auto">
</div>

Dit is de code die ik nu heb, maar het probleem is nu dat de eerste niet over de tweede heen gaat, maar er boven gaat zitten :S

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

ik zou je position:absolute IN je style="" zetten :X

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<div style="position: absolute; width:595; height:95%; top:110; left:125; 
overflow:auto">
Tekst
</div>
<div style="border:1px solid #000000; filter: alpha(opacity=51); background: 
#1D6C90; width:595; height:95%; top:100; left:40; overflow:auto">
</div>

Oke, deze code werkt in mijn huidige resolutie goed, maar wanneer ik nu het scherm resize, dan is de tekst weer helemaal op de verkeerde plek, hoe los ik dit nu weer op? :S

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het wordt nu nog vager...
Ik heb dus bestanden geincluded in die layer, maar bijvoorbeeld bepaalde stukjes tekst, buttons en zelfs de scrollbar in de layer worden helemaal compleet wit :'(

Verwijderd

upload een seen voorbeeld naar een server.....
is wel makkelijk dat we precies kunnen zien wat er mis gaan :)
helpt misschien een stukkie makkelijker :Y)

edit : dan kunnen we ook stukjes broncode zien

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 18:13 ]

Pagina: 1