Toon posts:

Microfoon in dimmen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb Windows XP Proffecional, op een Medion Laptop.
Nou heb ik een Audio/Sonic TV , met een scart plug , en daaraan een kabeltje wat zo naar me micrfoon in gaat van me laptop, zodat ik het weer kan sturen naar me subwoofer en extra versterkers.. alleen nu is het uitgaansgeluid van me TV veel te hard en heb ik de microfoon op me PC op het allerzachts gezegt maar nog klinkt het vervormd.

Zijn er toevallig tools waarmee ik dit goed kan verwachten zodat het geluid mooier wordt? Ik kan helaas niet me tv uitgaansgeluid verzachten

Is hier een oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 19:15 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Een mic-in is niet echt geschikt... Heb je geen line-in? Een microfoon geeft een veel lager signaal dan een line-signaal, dus nogal logisch dat dat vervormt als je een line-signaal naar een mic-in stuurt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
Dan moet je de +20dB boost van de microfoon ingang afhalen. Ik heb het ook zo aangesloten, mijn line-in gebruik ik voor andere doeleinden.

Werkt verder perfect, mic ingang niet al te hard zetten anders wil die nog wel oversturen.

Verwijderd

Topicstarter
Rattlehead schreef op 11 februari 2004 @ 19:24:
Dan moet je de +20dB boost van de microfoon ingang afhalen. Ik heb het ook zo aangesloten, mijn line-in gebruik ik voor andere doeleinden.

Werkt verder perfect, mic ingang niet al te hard zetten anders wil die nog wel oversturen.
Ik heb geen line in
de +20db Boots .. hoe doe ik dat dan?

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
Start -> instellingen -> configuratiescherm -> geluiden en audioapparaten ->
geavanceerd -> dan onder microfoon -> geavanceerd -> onder overige instelling +20 dB microfoonboost uitvinken

Als er geen microfoonkanaal staat dan moet je het eerst via opties -> eigenschappen aanzetten

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Rattlehead schreef op 11 februari 2004 @ 19:33:
Start -> instellingen -> configuratiescherm -> geluiden en audioapparaten ->
geavanceerd -> dan onder microfoon -> geavanceerd -> onder overige instelling +20 dB microfoonboost uitvinken

Als er geen microfoonkanaal staat dan moet je het eerst via opties -> eigenschappen aanzetten

suc6
Dat stond al uit :) Daar was ik al achter gekomen...alleen echt goeie bas geeft hij niet helaas.. denk dat ik te veel wil wat niet mogelijk is ;)

Maar toch bedankt :)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Als't een beetje mag kosten zou je misschien een Creative Extigy kunnen overwegen? Daar zitten genoeg poortjes op om wat jij wil te doen (en verder nog heeerlijk speelgoed :P)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op 11 februari 2004 @ 23:38:
Als't een beetje mag kosten zou je misschien een Creative Extigy kunnen overwegen? Daar zitten genoeg poortjes op om wat jij wil te doen (en verder nog heeerlijk speelgoed :P)
Kan je dat aansluiten aan je laptop?

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 09:59

BLN

Koop van terratec(is veeeeel betere kwaliteit dan welk soundblaster product dan ook zelfs de goedkoopste dingen al) Dat externe usb doosje.

If it ain't broken, don't fix it

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Moet je wel ff proberen. Je moet zoiezo een USB aansluiting hebben. Het is wel een veel betere oplossing dan via de mic input :P.

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op 19 februari 2004 @ 00:33:
Moet je wel ff proberen. Je moet zoiezo een USB aansluiting hebben. Het is wel een veel betere oplossing dan via de mic input :P.
Oke :) We gaan zoeken naar dat product, en kijken wat de prijs is..

bedankt! :)
Pagina: 1