Toon posts:

[UT] General Protection Fault

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel al sinds een aantal maanden Strikeforce (dat is een Unreal Tournament modification) maar sinds ik een nieuwe computer heb kan ik het niet meer spelen. Ik krijg een zogeheten 'General Protection Fault':

Klik hier voor een screenshort van de error

Als ik alles reinstall (dus: UT/UT 436 patch/SF 1.80/SF 1.80 to SF 1.81 patch) kan ik één keer Strikeforce probleemsloos opstarten en spelen. De 2e keer dat ik hem weer opstart krijg ik weer de General Protection Fault en lukt het niet Strikeforce op te starten.

Ik heb al op verschillende fora over Unreal Tournament rond gevraagd (o.a. op Jolt.co.uk). Niemand die het weet :(.

Misschien dat er hier een smartass is die er mee van weet, en hoe te verhelpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 18:55 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
wat voor systeem heb je? :z
want zonder je system specs, drivers etc. en de dingen die je zelf al uitgeprobeerd hebt is het natuurlijk maar wat gissen, en velen van ons zijn nog steeds niet helderziend :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste DirectX en de laatste driver voor mn videokaart.

Verdere specse:

AMD Athlon XP 3000+
512 MB (PC3200 DDR RAM) van Corsair
Asus A7V600
Club3D Ati Radeon 9600
en Win XP Home (legaal :))

/edit En WDC 120 GB met 8mn cache

/edit Het enige wat ik al te weten ben gekomen, is dat het 'Hardeware Related' zou zijn, vooralsnog lijkt dat me sterk.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 19:05 ]

• Crash
probeer eens een iets oudere videokaart driver.
en kijk eens naar de settings van je videokaart in windows.
toen je een nieuw systeem kreeg, heb je toen windows opnieuw geinstalleerd?
heb je je moederbord drivers wel geinstalleerd? (4-in-1 hyperion drivers)
werkt het spel in safe-mode wel?

Verwijderd

Topicstarter
Crash-Override schreef op 11 februari 2004 @ 19:05:
probeer eens een iets oudere videokaart driver.
en kijk eens naar de settings van je videokaart in windows.
toen je een nieuw systeem kreeg, heb je toen windows opnieuw geinstalleerd?
heb je je moederbord drivers wel geinstalleerd? (4-in-1 hyperion drivers)
werkt het spel in safe-mode wel?
Oudere videokaart driver: Al geprobeerd

Settings van videokaart in Windows: Kan ik weinig aan ontdekken

Ik weet niet of dat duidelijk was, maar ik heb een hele nieuwe computer, op mn oude computer (P3 600 Mhz met Win98) draaide hij wel.

In safemode werkt hij ook niet.

Mobodrivers.... ga ik nu installen.

• Crash
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 19:08:
[...]

Oudere videokaart driver: Al geprobeerd

Settings van videokaart in Windows: Kan ik weinig aan ontdekken

Ik weet niet of dat duidelijk was, maar ik heb een hele nieuwe computer, op mn oude computer (P3 600 Mhz met Win98) draaide hij wel.

In safemode werkt hij ook niet.

Mobodrivers.... ga ik nu installen.
aha, ok
er zijn namelijk van die 'slimmerikken' die hun HD zonder windows opnieuw te installeren in hun nieuwe systeem hangen en er dan vanuit gaan dat alles werkt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 11-02-2004 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo... mobo cd-rom gevonden.

Kon uit een aantal dingen kiezen (VIA 4 in 1 drivers, VIA RAID controller driver en verder nog wat irrelevante dingen). Ik heb de VIA 4 in 1 drivers geinstalled, ervan uitgaande dat je die bedoelde. Maar het heeft geen effect gehad :(. Vond wel nog een cd-rommetje met ASUS VGA DRIVER, dat maar proberen?

/edit op de andere cd-rom die ik heb gevonden staan de volgende dingen: ASUS TWAIN Driver, WDM Capture Driver, ASUS Smartdoctor, ASUS Video Security en nog wat irrelevante dingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 19:22 ]

• Crash
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 19:19:
Zo... mobo cd-rom gevonden.

Kon uit een aantal dingen kiezen (VIA 4 in 1 drivers, VIA RAID controller driver en verder nog wat irrelevante dingen). Ik heb de VIA 4 in 1 drivers geinstalled, ervan uitgaande dat je die bedoelde. Maar het heeft geen effect gehad :(. Vond wel nog een cd-rommetje met ASUS VGA DRIVER, dat maar proberen?
die asus vga driver zal denk ik het verschil niet maken, maar je kunt het uiteraard altijd proberen want dan kun je dat ook weer uitsluiten :)

met de search is er iig wel een hoop over te vinden maar de uiteindelijke oorzaken zijn nogal uiteenlopend, maar vaak ligt het aan een bepaalde combinatie van drivers

Verwijderd

Topicstarter
Crash-Override schreef op 11 februari 2004 @ 19:24:
[...]

die asus vga driver zal denk ik het verschil niet maken, maar je kunt het uiteraard altijd proberen want dan kun je dat ook weer uitsluiten :)

met de search is er iig wel een hoop over te vinden maar de uiteindelijke oorzaken zijn nogal uiteenlopend, maar vaak ligt het aan een bepaalde combinatie van drivers
oke dan ga ik wel een eind heen installen/uninstallen/reinstallen.... dit wordt een lange avond :D.

• Crash
wilde gok, maar heb je toevallig een logitech toetsenbord?

paar mogelijke oplossingen:
waarin draai je em?
DirectX of OpenGL?
if DirectX try OpenGL
verander in de UnrealTournament.ini

localmap=CityIntro.unr
naar
localmap=UT-Logo-Map.unr

[ Voor 66% gewijzigd door Crash op 11-02-2004 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle 3D video devices al geprobeerd. Unrealtournament.ini veranderen heeft ook geen effect.

Je hebt het goed gegokt dat ik Logitech Cordless Desktop heb. Hoe wist je dat :P ?

• Crash
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 19:37:
Ik heb alle 3D video devices al geprobeerd. Unrealtournament.ini veranderen heeft ook geen effect.

Je hebt het goed gegokt dat ik Logitech Cordless Desktop heb. Hoe wist je dat :P ?
drivers van Logitech zeker ook geinstalleerd?
wegflikkeren die handel :P (of heb je die persé nodig bij die draadloze gevallen?)
en anders: OSD (on screen display) uitzetten

de Logitech drivertjes willen namelijk niet altijd even lekker samenwerken met UT :X
en zorgen helaas voor veel conflicten

[ Voor 13% gewijzigd door Crash op 11-02-2004 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik vind ze altijd wel chill werken. In ieder geval heeft het geen effect om ze af te sluiten. Zelfde fout.

Maar ik klooi wel even verder met wat drivers. Als iemand nog tips heeft, graag.

• Crash
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 19:59:
Oh ik vind ze altijd wel chill werken. In ieder geval heeft het geen effect om ze af te sluiten. Zelfde fout.

Maar ik klooi wel even verder met wat drivers. Als iemand nog tips heeft, graag.
niet afsluiten, uninstallen ;)
daarna UT er volledig opnieuw opslingeren

met de search en google is hier wat meer uitleg over te vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Jeeeej :D.

Al die Logitech troep eraf gehaald, en nu werkt het weer.

Beetje jammer dat ik mn handige toetsenbord functies nu niet meer kan gebruiken :(.

• Crash
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:46:
Jeeeej :D.

Al die Logitech troep eraf gehaald, en nu werkt het weer.

Beetje jammer dat ik mn handige toetsenbord functies nu niet meer kan gebruiken :(.
_/-\o_
en ach, die logitech software ben je snel zat vergeten :)
ik heb zelf ook een logitech muis en toetsenbord, maar de belangrijkste functies werken voor mij ook met de standaard windows drivers
Pagina: 1