Toon posts:

Draadloos toetsenbord en asus 440 BX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een nieuw moederbord te installeren, maar als ik in bios kom krijg ik de melding dat er geen toetsenbord gedetecteerd is. Ik heb alles draadloos, maar krijg het niet werkend in bios. Weet iemand hoe ik ook een draadloos toetsenbord al meteen kan laten werken zonder de software te hebben geinstalleerd.
Draadloos toetsenbord is van logitech

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

kijk eens in je handleiding. Daar staat vast iets over een knopje wat je een poosje ingedrukt moet houden, zodat de ontvanger kan afstemmen op het signaal.
Batterijen kunnen misschien ook wonderen doen.

Je hoeft de software niet te installeren, het basisgedeelte doet het volgens mij ook zonder.

[ Voor 21% gewijzigd door AdB op 11-02-2004 21:23 ]

AdB

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Die oude bordjes werken volgens mij niet met legacy usb support.
Waarschijnlijk werkt het wel gewoon onder Windows, maar je zal in de bios 'halt on all errors' uit moeten zetten.
(Met een ps2 tobo dus... ;))

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is het op USB aangesloten?
Dan kan het zijn dat je bios USB aansluitingen door het OS laat detecteren ipv door het Bios. (tenminste dat begreep ik van zo'n soort instelling op mijn P4C800-E dlx).
Dat zou je met je (een ander toetsenbord) dus misschien kunnen aanpassen.

Is het een Bluetooth draadloos toetsenbord?
Heb gehoord en gemerkt dat hiervoor het OS opgestart moet zijn. Daarom heb ik mijn MS bluetooth destijds tgeruggebracht.

En idd, signaal kan je ook proberen opnieuw af te stellen middels de "Connect" knoppen op je ontvanger en toetsenbord.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Klinkt alsof je je keyboard op USB hebt aangesloten. Bij de Logitech's wordt als ik me niet vergis nog steeds een USB->PS/2 convertertje meegeleverd zodat je je keyboard ook op ps/2 kan aansluiten; dat zou ik doen. Je kan daarna eventueel je BIOS flashen en de setting "USB keyboard support" (o.i.d.) enablen, je hebt kans dat het dan ook op USB werkt.
Maar over het algemeen is het gewoon eenvoudiger om te zorgen dat je altijd een ps/2 toetsenbord bij de hand hebt als je met een (nieuwe) pc bezig bent ;)