Batterij conditioneren

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Mijn 2 jaar oude Nokia 3310 heeft het bij normaal gebruik altijd 3 dagen uitgehouden met de orginele batterij. Echter heeft het apparaat 1 week uitgestaan. Sindsdien krijg ik de batterij niet meer vol met de lader. Heeft iemand info over het conditioneren van een NiCa batterij? Bijv. bij een warme temperatuur geeft een batterij meer energie dan onder koude omstandigheden. Is het een idee om de batterij bij 40 graden celsius op te laden om hem weer in conditie te brengen? Helemaal ontladen d.m.v. kortsluiting maken als hij bijna leeg is?
Als iemand hier meer informaite over kan geven ben ik een gelukkig mens.

[toegevoed] op mijn werk hebben we een snellader. Wanneer ik mijn Nokia met dit ding oplaad houd hij het aanzienlijk langer vol. Heeft iemand tips?

[ Voor 11% gewijzigd door BeachPatroller op 11-02-2004 18:50 ]

Ik ben malle Pietje niet.

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Nieuwe Goede Goedkope ploffende accu kopen voor 15 euro!!!!!!!
Is dan nog Li-ion ook. Dus hup naar de winkel.
Beste oplossing. Je accu is gewoon oud en vergaan.

>Systeemspecs<

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Kijk eens op salesplaza.net/nl daar heb je heel veel batterijen voor weinig

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

BeachPatroller schreef op 11 februari 2004 @ 18:49:
Heeft iemand info over het conditioneren van een NiCa batterij?
Even corrigeren: het is een NiMH accu (NiCa zijn batterijen en die zou ik niet opladen als ik jou was :)) en volgens mij maakt de temperatuur geen meter uit.
Helemaal ontladen d.m.v. kortsluiting maken als hij bijna leeg is?
Dat lijkt me ook geen goed idee :)

Maar ik denk dat de accu gewoon kapot is (kan gebeuren) en ik zou een nieuwe kopen als ik jou was. Het liefst een originele, want ik heb ook neppers geprobeerd (met/zonder meer capaciteit) en die gingen na een half jaar kapot. Ik heb net een originele gekocht.

[ Voor 39% gewijzigd door Ruzor op 11-02-2004 19:13 ]

[This is what you get when you mess with us]

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
Temperatuur maakt wel degelijk uit. Andere temp andere weerstand, andere weerstand. Heb wel vaker horen zeggen: Batterij in plastic zakje (diepvrieszakje) lucht eruit. En in de vriezer. Nachtje in de kou en smorgen opladen op je nachtkastje Of waar je m oplaad. Dit schijnt te werken.

PS heb t zelf nog niet uitgeprobeerd.

• BeachPatroller
Thanx ik zal die diepvriestip eens proberen. Een week een batterij niet gebruiken en hij is defect? Lijkt me stug, die laatste tip is waar ik vaker van heb gehoord. Dank u wel.

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Ruzor schreef op 11 februari 2004 @ 19:10:
[...]
Even corrigeren: het is een NiMH accu (NiCa zijn batterijen en die zou ik niet opladen als ik jou was :)) en volgens mij maakt de temperatuur geen meter uit.
[...]
Helaas ga je hier de fout in, er zijn wel degelijk Nikkel Cadnium batterijen die oplaadbaar zijn, deze worden alleen al 100 jaar niet meer in telefoons gebruikt.
Dus wat je zegt is wel aannemelijk.

• BeachPatroller
Het is me niet echt om het geld. Batterijen zijn het meest milleu vervuilende wat er is. En ik zie al te veel consumenten om me heen die niet meer kunnen 'consuminderen'. Als een batterij goed te conditioneren valt. Waarom zou ik dan een nieuwe kopen? Die tip heeft trouwens redelijk geholpen :)

Pagina: 1