Fedora core 1 heeft ximian support! ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13
Ik zie net op Ximian.com dat er nu ook red-carpet support is voor Fedora core 1. Misschien een spuit 11 reactie, maar ik kan er nog geen topics over vinden dus ik post het maar.

Wat houd het in, met red-carpet kun je dus je systeem up 2 date houden (ja dat kan up2date en yum ook) maar nog leuker is ximian desktop 2 installeren.

Ik heb op een red-hat 9 installatie ook al een keer red-carpet+XD2 gehad en dat beviel me aardig. Enige wat me toen een beetje stoorde was, dat o.a. de Ximian desktop niet in z'n geheel netjes de oude red-hat mozilla versie verving waardoor je vaak 2 versies had in je taakbalk. Daarnaast liep red-carpet zelf ook nog wel eens onbedoeld vast.

Mijn vraag aan jullie, is het verbeterd? Wie ermee werkt, vertel wat je ervaringen zijn. Suggeties, enz alles is welkom

Verwijderd

Ik zie nog niets op de ximian site:

What operating systems can I update through Red Carpet?
What operating systems does Ximian Desktop 2 support?

Zal wel een kwestie van tijd zijn?

Ik zie verder het nut van Ximian Desktop niet. Het is grotendeels een (zeer fraai weliswaar) opgepoetste versie van Gnome. Na installatie moet je eigenlijk Red Carpet gaan gebruiken, want de versienummering en rpm-dependencies van de geinstalleerde packages zijn niet meer gelijk aan de basis distributie. Pas dus op met naïnstalleren uit de originele Fedora ftp-servers.

Up2date valt af, yum valt af en apt-get zal ook wel een probleem worden.

Mooi is het wel, maar ik vind persoonlijk dat je jezelf veel te veel beperkt met Ximian. Ik ben zelf trouwens fervent WindowMaker gebruiker, dus ik zal het niet gaan proberen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 19:41 ]

Verwijderd

Ik heb de computer van m'n moeder geupgrade van win95 naar SuSE9.0+XD2. En het werkt redelijk goed. Red-Carpet hangt heel soms, de snelheid is niet al te geweldig en het is niet echt BugFree(tm). Toch is vindt ik Ximian's XD2 een zeer goed product. Het enige product wat kan concureren met XD2 is JDS. (waar je hier gratis een live cd van kan bestellen, maar wat 'normaal' wel geld kost.) JDS is gebaseerd op SuSE en XD2 is net als SuSE een onderdeel van Novell....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 16:38 ]

• Tomaat
  • Laatst online: 19-02 14:23
- Toch is vindt in Ximian's XD2 een zeer goed product...
- waar je hier gratis kan een live cd van kan bestellen...

:?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tomaat schreef op 12 februari 2004 @ 18:56:
- Toch is vindt in Ximian's XD2 een zeer goed product...
- waar je hier gratis kan een live cd van kan bestellen...

:?
offtopic:
Maar hij bedoelt het goed :)

• Miki
  • Laatst online: 20:13
Jongens ik heb te vroeg gejuicht, Max Kool had gelijk. Red carpet is er inderdaad wel, maar Ximian Desktop 2 support is er nog niet. Ik ging er vanuit dat samen met red carpet er ook direct een XD2 versie zou zijn. Helaas, ik denk dat we nog even moeten wachten.
Pagina: 1