Hoi, ik heb zelf een waterblokje gemaakt (waar ik later wel een paar pics van post) voor muh watercooling, maar hijs nogal zwaar, weet iemadn de de maximale zwaarte wat een coolblok mag zijn? (mobo = a7v8x)
um dat hangt helemaal af van je bevestiging natuurlijk
dan is d'r nog zoiets als 'vol' en 'leeg' en het feit dat je mobo krom trekt na verloopt van tijd.
verder zouden we dan de hoogte van je computer moeten weten (meters boven zeeniveau) en de luchtsvochtigheid
bovendien is het niet 'zwaarte' maar gewicht
dan is d'r nog zoiets als 'vol' en 'leeg' en het feit dat je mobo krom trekt na verloopt van tijd.
verder zouden we dan de hoogte van je computer moeten weten (meters boven zeeniveau) en de luchtsvochtigheid
bovendien is het niet 'zwaarte' maar gewicht
[ Voor 53% gewijzigd door BasieP op 11-02-2004 18:51 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
ahh, hijs 320 gram, en mobo zit gewoon in een pc
(heb over paar mins een pic)
En was van plan hem gewoon op de houdertjes van 't mobo the bevestigen
En was van plan hem gewoon op de houdertjes van 't mobo the bevestigen
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 18:55 ]
Volgens een zoektocht op internet heeft het moederbord een Socket A (ofte een zgn "AMD Socket 462"). Het maximumgewicht volgens de fabrikant is 450 g. Ik gok echter dat de socket ook zwaardere gewichten zal kunnen houden, maar dan wordt het gevaarlijker als je de pc (bruusk) gaat bewegen.
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Verwijderd
450gr aan het plastic haakje, al zijn er genoeg koelblokken die zwaarder zijn - en/of gebruik maken van de 4 montage gaten.
move CME > DOC
move CME > DOC
Thnx, daar heb ik wat aan... heeft iemadn meschien nog een ideetje om hem wat te verstevigen?
hier 2 pics (uber ugly)

hier 2 pics (uber ugly)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 19:01 ]
Verwijderd
Je zou iets kunnen maken waardoor je hem dmv die 4 gaten @je mobo kunt monteren. (als die er btw zitten, bij jouw mobo). Dan weet je zeker dat ie goed vast zit!
Maar ik denk dat die 320g geen probleem is voor je socket
Maar ik denk dat die 320g geen probleem is voor je socket
edit:
Pics zijn niet echt duidelijk, maar het ziet er wel mooi uit voor een zelfgemaakt blokje
Pics zijn niet echt duidelijk, maar het ziet er wel mooi uit voor een zelfgemaakt blokje
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 19:03 ]
Correctie: Een Intel P4 koeler mag officieel 450 gram hebben, AMD's socket A / 426 mag officieel 300 gram hebben (mag meer zijn als je de gaten in je moederbord benut in plaats van de haken aan de socket zelf) en voor socket 370 staat een maximaal toegestaan koelergewicht van 180 gram.Ibex schreef op 11 februari 2004 @ 18:54:
Volgens een zoektocht op internet heeft het moederbord een Socket A (ofte een zgn "AMD Socket 462"). Het maximumgewicht volgens de fabrikant is 450 g. Ik gok echter dat de socket ook zwaardere gewichten zal kunnen houden, maar dan wordt het gevaarlijker als je de pc (bruusk) gaat bewegen.
Dit alles volgens meneer Zalman, maker van o.a. CPU koelers.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik dacht al, 450 is wel erg veel, heeft iemadn meschien nog een ideetje om de gaatjes te benutten waardoor hij wat steviger word?
offtopic: fijn dat je de naam van het topic van zwaarte naar gewicht zet maar doe dan wel maximaal ipv maximale
offtopic: fijn dat je de naam van het topic van zwaarte naar gewicht zet maar doe dan wel maximaal ipv maximale
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 19:08 ]
Verwijderd
Ja, je kunt bij Tweakstore een danger-den hold-down setje kopen, dat zijn vier draadeinden met veertjes, moertjes en ringetjes.

Volgens mij ben jij best handig genoeg om vier oogjes aan dat blokje te maken, en dan kun je het daar dus mee bevestigen.

Volgens mij ben jij best handig genoeg om vier oogjes aan dat blokje te maken, en dan kun je het daar dus mee bevestigen.
Pagina: 1