[XP] Minimale geheugen hoeveelheid controleren*

Pagina: 1
Acties:

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:10
Als ik windows xp probeer te installeren op mijn pc met 128mb geheugen geeft ie de fout dat ik te weinig ram heb. Kan ik deze beveiliging omzeilen en zo toch windows xp installeren.

Is het trouwens mogelijk windows 2000 op een een p200 met 40mb ram te installeren ik had iemand gezien met een p166 met 32mb ram en daar ging het uitermate snel.

Verwijderd

128mb is genoeg hoor, ik denk dat het ergens anders aan ligt. die beveiliging is btw wel te omzeilen, staat ergens in de search. maargoed, ik weet zeker dat het daar niet aan ligt
http://www.microsoft.com/...home/systeemvereisten.asp staan de minimum specs

2e vraag: volmondig ja.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 18:36 ]

• Rctworld
ik heb al gezocht maar ik kon niks vinden. jij misschien?

2e vraag voor w2k is toch eigenlijk ook 64mbram nodig? ZIt die beveiliging daar niet op dan?

Verwijderd

Rctworld schreef op 11 februari 2004 @ 18:36:

2e vraag voor w2k is toch eigenlijk ook 64mbram nodig? ZIt die beveiliging daar niet op dan?
daar zit die beveiliging ook op, maar ik heb hem omzeild door er tijdelijk een extra bankje bij te zetten. hij is ook wel met een software trucje te omzeilen, maar dat kan ik ff niet terugvinden. moet in de search staan btw.

maargoed, 128mb is voor win xp genoeg, dus ik vraag me af waar het mis gaat.

• Rctworld
maar ik weet niet waar ik op moet zoekn

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hmm strange nooit die melding gehad toen ik WXP PRO op een machine met 96mb ging installeren, welke versie van XP wil je installeren dan?

Verwijderd

Rctworld schreef op 11 februari 2004 @ 18:42:
maar ik weet niet waar ik op moet zoekn
iets als: windows installeren weinig geheugen

probleem is dat ik al minstens 10 topics heb gezien met een sluitmessage als: "is met de search te vinden"

Verwijderd

Rctworld schreef op 11 februari 2004 @ 18:36:

w2k heeft 64 mbram volgnde de setup nodig dit word in de dos installatie getest
ik w2kAS 32 mb gehad eerswt ff 64 mb interngehad en na de dos installatie de 64 verwijderd en hij ging vrolijk verder

greetz Mark

• Rctworld
kan iemand niet een wat gedetailleerder antwoord geven dan gebruik searchen. Woont er trouwens nog iemand in zoetermeer die voor mij kan uitzoekn wat voor modules ik heb hoeveel het is enhet eri wil zetten(want mij lukt het echt niet, alles zit te dicht op elkaar0

• Rctworld
kan ik die omzeiling nog ergens anders vinden?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine topic titel edit zodat je titel iets meer je probleem omschrijft, verder kijk hier eens: [rml]elevator in "[ XP] Hoe zet ik Windows XP op oude lapto..."[/rml]

• Rctworld
ja ik heb het gezien en al gepost want ik kan het zelf neit aanpassen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows XP installeert hier op en p1 100 met 64 MB RAM nog. Wel erg traag, maar werkbaar :P Denk dat er ergens in die beveiligingen verschillen zitten tussen Corporate en losse licenties.

Windows 2000 op eenzelfde computer met 32 MB RAM loopt daarentegen weer als een trein. Die zou ik je dan ook aanraden in plaats van XP. Tenzij je echt dringend enkele functionaliteiten van XP nodig hebt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rctworld
zou jij mij die aangepaste bestanden kunnen sturen? Mij lukt het niet. Mijn email staat in mijn profiel of maurice @ rctworld.net PAS OP: er zit een spatie tussen zodat ie niet zo makkelijk wordt gevonden door de crawlers dus wel ff er tussen uit

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Tipje: als je aan de gang gaat met 2000 installeren op een p166 met 32 mb RAM, doe gelijk na de installatie de swap-file heel groot maken (2 gig bij mij).

Dit zeg ik namelijk na een maand exxperimenteren en dan kan je nog een beetje de Tweakers-site bekijken maar probeer geen flash spelletjes erop te spelen. 8)7

p.s. hier draait hij lekker al een maand of 4 als mp3-bakkie voor de hele straat. 8)

Ik had eerst geprobeert het op een kleine schijf te installeren (800 mb) maar dat duurde 20 minuten opstarten, dus ik naar een vriend om te vragen of hij iets grotere had (whoehoe, na extreem veel zeuren en smeken, 20 gig meegekregen omdat hij 2x 160 gig had gekocht).
Ik merkte dat het weer zo sloom ging, dat opstarten en de pc zelf evenals na het afsluiten van een paar services enz...
Nu na verhoging van de swap draait hij lekker en duurt het opstarten 10 minuten, maarja dat was weer 4 maanden geleden hè.

Als het goed is, is er net zo'n topic laatst, maar ik kan het niet vinden en ging over het installeren van XP op een bakkie met minder dan 128 mb ram. *zucht*

Verder veel succes, want het installeren ervan ben je een hele dag aan kwijt plus updaten duurt nog een dag. En ja, ik heb wel een snelle verbinding en gelukkig de service pack 4 op cd zodat ik niet zo lang hoef te wachten.

mwa, ik heb het wel over 2000, maar als je al die *kuch* teletubbie-achtige dingen uitschakeld krijg je ongeveer zo'n effect.
Sorry voor de misunderstanding. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Eichii op 12-02-2004 08:37 ]

• Rctworld
thnx

• Rctworld
heb iemand er echte ervaringen mee? want hoelang duurt het opstarten bijvoorbeeld

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Rctworld schreef op 13 februari 2004 @ 18:05:
heb iemand er echte ervaringen mee? want hoelang duurt het opstarten bijvoorbeeld
Het opstarten kan enige tijd duren natuurlijk. Dit is afhankelijk van de onderdelen en programma's die opgestart moeten worden :)

Er zijn echter wel programmatjes zoals bootvis waarmee je kan kijken of er tijdens het opstarten nog dingen geoptimaliseerd kunnen worden.
Je kan met 'msconfig' opstartcofiguratie aanpassen. Services uitzetten en dergelijke. Ook in de eigenschappen van 'My Computer' enkele instellingen wijzigen. Je kan ook je swapfile wat verhogen, al is mijn ervaring dat deen hele grote pagefile op oudere pc's soms ook de performance drastisch kan verlagen.

Bootvis is onder andere hier te downloaden :
http://www.softpedia.com/public/cat/12/2/12-2-1.shtml
http://www.metaeureka.com...taeureka.pl?terms=bootvis
http://www.download.de/downloads/d_beitrag_8792864.html

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1