6.1 setje goed voor deze opstelling?

Pagina: 1
Acties:

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 10:32
Ik heb al diverse topics gelezen, ook het grote topic over speakers. Maar ik blijf met een vraag zitten.

Ik wil graag een setje voor ongeveer 125 euro. (dacht aan de creative inspire 6700)
Dit vooral voor muziek te luisteren (trance etc..), dus vooral goede bas.
Hij moet redelijk hard kunnen, en ook een goede kwaliteit hebben.
Ik kijk maar af en toe eens een filmpje ermee, dus daar hou ik verder weinig rekening mee.
Er moet wel een afstand bediening bij zitten.

De opstelling is als volgt...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hem.vanloo/opstelling.JPG
Is dit een goed plan met een creative inspire 6700 ?
Zoals je kunt zien een vrij ruime kamer, maar is het misschien fijner om 7.1 te pakken, zodat ik boven mun bed 2 speakers heb hangen, dit om het geluid beter te verdelen als ik op mun bed zit?

[ Voor 6% gewijzigd door _sepulnation_ op 11-02-2004 18:32 ]

Verwijderd

ik vrees dat je met jouw budget beter voor 5.1 kunt gaan. =<6.1 bestaat wel voor dat geld, maar dat is allemaal wel heel erg low cost dan.

• MikeyMan
  • Laatst online: 13:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dit is sowieso niet ideaal... Je zou eigenlijk je center op de kast moeten leggen en de linker speaker aan de linkerkant van de kast... Ervanuitgaande dat je vanaf je bed kijkt... Maar sowieso wordt die situatie alsnog niet ideaal... Als je op je bed zit blijft het aanmodderen... Je zou, om effectief gebruik te maken van een 6.1/7.1 set, in het midden van je kamer moeten gaan zitten...

• _sepulnation_
ik gebruik het vooral om muziek te luisteren, dus dat het goede kwaliteit is vind ik belangrijk.
Tevens vind ik het fijner om het geluid beter verdeelt te hebben als dat ik voor een center zit en voor en achter me verschillende kanalen hoor.

Is het mogelijk om te zorgen dat bijvoorbeeld een andere speaker als de center voor center aangezien word. Zodat ik bijvoorbeeld rechtsachter, als center kan pakken?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:16
Het punt is niet echt in het midden, valt me op. Dan heb je ook niet echt goed verdeeld geluid. Met cmms3d zou het misschien wat oplossen maar niet 100% :).

• _sepulnation_
Termi schreef op 11 februari 2004 @ 18:50:
Het punt is niet echt in het midden, valt me op. Dan heb je ook niet echt goed verdeeld geluid. Met cmms3d zou het misschien wat oplossen maar niet 100% :).
dat is maar ut plaatje, kan zo in het midden gehange worden.
Maar het probleem is dat ik het meesten achter de pc zit, maar als ik dan ergens anders in de kamer zit, wil ik ook mooi geluid hebben.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Bij muziek ga je sowieso maar wat effectjes horen uit de rears hoor .. En dan zit je te ver van de voorste boxen om de het fatsoenlijke stereo geluid te horen. Daarmee dat ik voor stereo zou gaan , imo.
Die opstelling is alleszins niet ideaal ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Ik zou het zo doen:

klikbaar

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/opstelling2.JPG

Zo heb je tog goed geluid bij je pc, en als je op ligt dan klinkt het wat ruimer.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 19:11 ]

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
De Creative 6700 is in ieder geval redelijk goed voor zijn prijs (heb hier zelf eentje staan)
mijn opstelling is ook niet helemaal optimaal (wel bijna symmetrisch op een plattegrond; maar mijn kamer ligt onder een schuin dak :r , waardoor ik bepaalde speakers hoger dan andere heb moeten zetten)

De subwoofer is sterk genoeg voor je bassen, en als je speakers wilt verwisselen kan dit door de kabels te wisselen (voor elke speaker een single cinch). Het enige probleem dat ik ondervonden heb is de lengte van die kabels (kort !!) en de balans van het geluid (veel te veel geluid vanvoor + center , te weinig vanachter [ligt waarschijnlijk wel aan mijn brakke geluidskaart en drivers [AC'97:ALC650 op SiS 7012] , tijd om die eens te vervangen door een kaartje van Creative ofzo :) ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Hm.. Als je echt voor het grootste deel naar muziek luistert, en daarbij is een solide baspartij belangrijk?

Dan zou ik gaan voor een goede kwaliteit 2.1 set. Bijvoorbeeld de I-Trigue 3500. (zilver/zwart)
Of als je iets meer geld te besteden hebt, dan neem je een 5.1 Megaworks 550 van Cambridge. Deze cambridge vind ik mooier dan de inspire speakers en het is ook een goede kwaliteit bij zowel games met EAX als DVD als muziek.

Je hebt dan geen probleem meer met draden en opstelling v.d. speakers... Een 5.1 speakerset is voldoende om de kamer te vullen met surround. Het nut van een rear center in een dergelijke opstelling is te verwaarlozen..

Info over deze speakers vind je op www.europe.creative.com/speakers

En betreft de geluidskaart. Een Audigy 2 ZS is echt aan te raden. Je hebt dan ondersteuning voor alle audio..

Goud is geen geld

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hmm, 7.1 zou ik niet nemen 6.1 is genoeg. Tja als je vaak muziek luistert en weinig films kijkt dan zou voor een beter 2.1 setje gaan.

Maar als je persé surround sound wilt, kun je het beste een hoekbureau halen dan krijg je het beter opgesteld.

Óf wat je ook kan doen is 3 lichte speakersstands halen en die zet je dan achter en op de zijkant neer en als je je comp uit doet dan zet je ze aan de kant.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:48

GaMeOvEr

Is een hork.

_sepulnation_ schreef op 11 februari 2004 @ 18:37:
ik gebruik het vooral om muziek te luisteren, dus dat het goede kwaliteit is vind ik belangrijk.
Tevens vind ik het fijner om het geluid beter verdeelt te hebben als dat ik voor een center zit en voor en achter me verschillende kanalen hoor.

Is het mogelijk om te zorgen dat bijvoorbeeld een andere speaker als de center voor center aangezien word. Zodat ik bijvoorbeeld rechtsachter, als center kan pakken?
Je wilt goede kwaliteit, het moet veel bas hebben, hard kunnen en goed klinken en je budget is 125€ ?

Ik denk dat het tijd is dat je je eisen wat bijsteld. ;)

Voor de rest, kun je niet gewoon je kamer verherindelen zodat je gewoon een nette vierkante setup kunt plaatsen ipv dat iedere speaker een andere afstand heeft ten opzichte van je luisterpositie?

Aannames zijn fataal.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

De I-Trigue kost geloof ik 125 euro. Je hebt dan geen problemen meer met draden en plaatsing. Gewoon goed geluid en een vlot design. En jah, geen rear/centerspeaker. Maar als je voor het grootste deel muziek draait dan is een 2.1 misschien nog wel geschikter dan een 5.1 in de prijsklasse 125 euro.

Volgens mij heeft de I-Trigue ook maar één analoge audioaansluiting nodig, de groene.
Dat houd dus in dat je hem ook in elke willekeurige headphone aansluiting kunt drukken. Zo zet je de set bijvoorbeeld aan de TV!

Ik weet niet of ik je kan overtuigen, maar ik denk dat dit de best oplossing is. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door frankknopers op 15-02-2004 17:46 ]

Goud is geen geld

Pagina: 1