Toon posts:

[Exchange] Relay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik zit weer met een groot probleem en hoop op jullie expertise. Ik heb hier bij een klant met windows 2003 server + exchange 2003 server (SBS) vanuit Tiscali het MX record door laten verwijzen. Iedereen kan nu mailen + mail ontvangen.

Naar het meerendeel van de klanten die de mail willen ontvangen krijgen we de melding "Relaying denied". De mail komt dan terug van de systeembeheerder. Iemand hier ervaring mee?

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Waarschijnlijk sta je dan op een blacklist.
Check bijvoorbeeld eens www.ordb.org

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
http://www.openrbl.org/ is ook een aanrader, kan je heel veel blacklists tegelijk controleren. Komt de melding iedere keer van een andere server, of telkens van die van jullie zelf? In het laatste geval zal daar namelijk wat verkeerd staan.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

kell.nl schreef op 11 februari 2004 @ 18:19:
Waarschijnlijk sta je dan op een blacklist.
Check bijvoorbeeld eens www.ordb.org
Onzin!
Als jij in een block list staat, mag je geen mail versturen, maar juist wel ontvangen.

@TS: je hebt waarschijnlijk niet alle domains juist gedefinieerd.
Lees het KB artikel How to Receive Messages for Two SMTP Domains Using Exchange 2000 (geldt ook voor Exchange 2003)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:09

lier

MikroTik nerd

Brahiewahiewa schreef op 12 februari 2004 @ 01:08:
[...]

Onzin!
Als jij in een block list staat, mag je geen mail versturen, maar juist wel ontvangen.

@TS: je hebt waarschijnlijk niet alle domains juist gedefinieerd.
Lees het KB artikel How to Receive Messages for Two SMTP Domains Using Exchange 2000 (geldt ook voor Exchange 2003)
Ehm, volgens mij staat er dat er naar klanten verstuurd wordt...

Wat staat er precies in de melding ?
Is het een NDR van de klant ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Waarschijnlijk bestaat er in je DNS geen PTR record.

Heel veel mailservers kijken of er op het PTR record bestaat.
Als dit record nergens uitkomt of niet bestaat dan zal de mailserver het mailtje niet accepteren. Dus laat bij je provider een PTR record aanmaken naar jullie exchange server.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 18:11:
Tweakers,

Ik zit weer met een groot probleem en hoop op jullie expertise. Ik heb hier bij een klant met windows 2003 server + exchange 2003 server (SBS) vanuit Tiscali het MX record door laten verwijzen. Iedereen kan nu mailen + mail ontvangen.

Naar het meerendeel van de klanten die de mail willen ontvangen krijgen we de melding "Relaying denied". De mail komt dan terug van de systeembeheerder. Iemand hier ervaring mee?
Welke server geeft die melding; wat gebeurt er als je met telnet probeert het mailtje via dezelfde mailserver te versturen ? Welke mailclient gebruik je ? Hoe heb je je DNS geconfigureerd ? Gebruik je een SMTP-host van je provider of direct delivery ?

Kortom: iets meer info graag

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
Rembrand20 schreef op 12 februari 2004 @ 13:30:
Waarschijnlijk bestaat er in je DNS geen PTR record.

Heel veel mailservers kijken of er op het PTR record bestaat.
Als dit record nergens uitkomt of niet bestaat dan zal de mailserver het mailtje niet accepteren. Dus laat bij je provider een PTR record aanmaken naar jullie exchange server.
Er zal vast wel een PTR record voor het domein bestaan, en anders krijg je een andere foutmelding.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

http://support.microsoft....-us;313395&Product=exch2k

Maar wat is je config?
Ik bedoel de config van smtp virtual server>>acces. 8)
Pagina: 1