Toon posts:

twijfel tussen 2 stereo versterkers

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik ben van plan een nieuwe stereoversterker te kopen, maar twijfel tussen een Denon PMA 1500 en een Marantz PM 7200.

Waarom deze? Omdat ik 2 infinity ref. 81 MKII speakers heb die naar horen zeggen bekend staan als neutraal en "emotieloos". Evt zou ik er nog een setje KEF speakers op willen aansluiten.

Ik luister naar verschillende soorten muziek als pop, rock, blues, electronic, deephouse etc...

Mijn vraag is wat jullie meningen zijn over deze 2 versterkers. Een andere vraag is waarom deze Marantz een stuk lager is in zijn prijs dan de Denon aangezien Marantz een klasse A versterker is over zijn eerste 25Watt. Tenslotte is deze volgens de specs sterker dan de Denon.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

Verwijderd

Ik ben een klasse A versterker liefhebber, en de Denon's die ik gehoord heb lieten de weergave naar mijn smaak te veel kleuren. Dus ik zou zeggen de Marantz :).

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 12:38

Len

Leeg

Ik zou ze ergens gaan luisteren, ff zeggen wat voor speakers je zelf thuis hebt. En dan zetten ze er soortgelijken neer.

Je eigen oor is beter dan 100 reacties hier ;)

Free Tibet

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:16

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Ik heb zelf al een aantal jaren de marantz pm68 dit is het broertje van de pm78 zonder de klasse A en dan is de 7200 weer de opvolger van de pm78 dacht ik. Ik ben in iedergeval heel erg tevreden over de pm68, een neutraal geluid en degelijk gebouwd. Aan de marantz doe je iig geen miskoop. De denon heb ik nog nooit beluisterd, maar wat ik altijd heb horen zeggen is dat ook een goed merk. Het prijsverschil kan ik zo snel niet verklaren, dat kan het merk zijn, de kleur (champagne ipv zwart, tenminste ik zag de denon in champagne en weet dat marantz standaard in zwart leverd) maar mischien is het de MM/MC voorversterker van de denon (mijn marantz is alleen geschikt voor MC dacht ik). Mischien ligt er in de denon een ringkerntransformator en in de marantz niet (in de mijn iig niet) en verder kunnen er nog vele andere componenten van duurdere kwaliteit zijn. (Beter kwaliteit en beter klinken is altijd lastige en zeer subjectieve zaak bij audio)
Een versteker wordt trouwens niet per definitie duurder door een hoger wattage, als je een PA versterker koopt voor het zelfde geld dan kom je mischien wel tot 500 watt ofzo.

Ga luisteren en maak je keuze zou ik zeggen, selecteer de speakers niet op, wat anderen er over zeggen, want mischien vind jij een bijv. echt neutrale speaker totaal levenloos klinken. Zelfde geld voor de versterk natuurlijk. Probeer wat combinaties te beluisteren en wat te wisselen dan kan je zelf de juiste keuze maken. Veder wilde ik nog even kwijt dat ik de instap modellen van Rotel ook erg neutraal vond klinken (zitten dacht ik ook in de zelfde prijsklasse) en dat ik NAD helemaal niets vond, veel te rommelig, bombastisch, vond klinken.

[ Voor 16% gewijzigd door djlinsen op 11-02-2004 18:45 ]

Are you following me, Are you following me?