[eDonkey] Msoft Secu Upd KB828028 maakt me "firewalled"

Pagina: 1
Acties:

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38
[eDonkey] Microsoft Security Update KB828028 maakt me "firewalled"

Nou m'n vraag (probleem eigenlijk) dan in het Nederlands, aangezien de moderatoren denken dat tweakers geen engels kunnen lezen:

Ik heb de Security Update van Microsoft KB828028 geinstalleerd, dit resulteerde in een firwalled status in eDonkey 2000 (v0.52). Voor deze update werkte de eDonkey client naar behoren ("open").

Port forwarding was het probleem dus niet, na een paar herstarts (helpt bij mij vaak tegen dit probleem) bleef eDonkey me "firewalled" vinden.

Ik daarna de Security Update uninstalled en eDonkey doet het weer naar behoren.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (gehad) en heeft iemand een andere oplossing kunnen bedenken dan het de-installeren van de patch ?

edit:

Zojuist de patch er weer op gezet en ja hoor eDonkey wil niet meer "open" ...

Reactie op Zoeff: Ik gebruik Windows 2000 dus er is geen firewall ... behalve m'n zonealarm, maar dat was voorheen geen probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door mjl op 11-02-2004 21:16 ]

-------

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:10

Zoefff

❤ 

Misschien dat deze update de firewall van windows weer activeert? En dat deze vervolgens je poorten blokkert. Zou kunnen, microsoft haalt wel vaker grapjes uit dat er ineens dingen geactiveerd zijn na een update waar niet om gevraagd is.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38
Nee, dit is windows 2000, en heeft geen firewall. Het werkt soms wel asl ik eDonkey na het opstarten uit zet en eDonkey opnieuw opstart. Maar ook niet altijd ...

-------

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om eDonkey een andere poort te laten gebruiken?

Misschien wat kort door de bocht, maar heb je die update nodig? Anders laat je m toch weg?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ook windows 2000 heeft standaard al een soort van firewall aan boord. Loop je netwerkinstellingen maar eens langs :)

Die patch is trouwens niet handig om weg te laten: ASN.1 Vulnerability Could Allow Code Execution (828028)

Maar je geft aan dat ZoneAlarm is geinstalleerd -> schakel die even uit, of stel het zo in dat eDonkey 'alles' mag.

Offtopic:
mjl schreef op 11 februari 2004 @ 18:00:
Nou m'n vraag (probleem eigenlijk) dan in het Nederlands, aangezien de moderatoren denken dat tweakers geen engels kunnen lezen:
offtopic:
Lees het sluitbericht van je engelstalige copy/paste nog eens ;)
Discussies over taalgebruik trouwens ajb. via e-mail of Lieve Adjes, niet hier in SA :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)