Subwoofer versterker van Conrad

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
He allemaal,

Ik zit nog te zoeken naar een subwooferversterker voor mijn Peerless XLS 10 + Slave. Nu las ik hier en daar dat Conrad voor 149 euro een leuke subwooferversterker heeft. Ik kan er echter geen info over vinden op hun site dus kan iemand die hem heeft misschien wat specs geven (of iemand die de catalogus van Conrad heeft, als hij daar wel instaat...)

- RMS vermogen aan 8 ohm?
- Bass boost ja/nee?
- Beetje goed?

En is dit hun zwaarste model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37

MARTIJN_

<<---^|^--->>

het dit niet de parts express
http://www.partsexpress.c...3&Product_ID=118153&DID=7
Als je op die parts express zoek kom je wat meer tegen.

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
  • Laatst online: 23-08 22:53

jedel

Kevlar

j.bouwmeester schreef op 11 februari 2004 @ 17:55:
He allemaal,

Ik zit nog te zoeken naar een subwooferversterker voor mijn Peerless XLS 10 + Slave. Nu las ik hier en daar dat Conrad voor 149 euro een leuke subwooferversterker heeft. Ik kan er echter geen info over vinden op hun site dus kan iemand die hem heeft misschien wat specs geven (of iemand die de catalogus van Conrad heeft, als hij daar wel instaat...)

- RMS vermogen aan 8 ohm?
- Bass boost ja/nee?
- Beetje goed?

En is dit hun zwaarste model?
dit zijn de specs van de partsexpress sub moudels die conrad ook verkoopt

150W@4Ohm
300W@4Ohm
conrad verkoopt ook nog een 80W@4Ohm module

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf hier: [rml]kiddyl in "[ DIY] subwoofer(tje), hulp nodig"[/rml]

Is er behoorlijk wat info te vinden, ik kan me niet voorstellen dat je dan nog vragen hebt, maar voor het geval dát, laat ik deze nog even open. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.bouwmeester
Play, bedankt. Ik heb hier inderdaad overheen gelezen. Ik moest alleen e.e.a. zeker weten, want 150 euro blijft een hoop geld en op de conradsite bestel je dus 'blind'. Ik heb wel een nummer gevonden en dan staat er op de Conradsite wel 150 Watt, maar dan weet ik niet of ik nu de 150@8ohm of 150@4ohm bestel.

Vandaar dus nog even de vraag: heeft iemand het bestelnummer van de zwaarste conrad sub versterker?
Zo niet, ga ik conrad morgen maar eens bellen

[ Voor 48% gewijzigd door j.bouwmeester op 11-02-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
  • Laatst online: 23-08 22:53

jedel

Kevlar

jedel schreef op 11 februari 2004 @ 20:03:
[...]

dit zijn de specs van de partsexpress sub moudels die conrad ook verkoopt

150W@4Ohm
300W@4Ohm
conrad verkoopt ook nog een 80W@4Ohm module
^* jedel verwijst nog even naar zijn eigen post ^^^

301043-02 = 50W@8Ohm/80W@4Ohm
300518-02 = 100W@8Ohm/150W@4Ohm
301044-02 = 190W@8Ohm/300W@4Ohm

volgens de corad catalogus

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Prima dingetje hoor, heb ik ook gehad, wel wordt het koelelement erg warm als je lang heel hard speelt op 4ohm.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met wat voor een subwoofer heb je toen een sub gebouwd? Ik zit er aan te denken om misschien nu vanwege bugettaire redenen een susb te bouwen met een goede subwoofer en deze versterker. Dan kan ik altijd nog overschakelen op een andere (betere) versterker als ik dat nodig vind.

Zoals j.bouwmeester al aangeeft geeft een combinatie van de Peerless en deze versterker een sub onder de 400 euro. Dat is mijn max budget. Een combinatie met de Shiva kan ook en blijft dan ook onder de 400 euro.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• j.bouwmeester
Naar aanleiding van de reacties heb ik hem ondertussen besteld.
Om het topic compleet te maken zal ik mijn bevindingen nog even posten zodra ik hem binnen heb en getest heb.

Bedankt voor de reacties, en geintresseerden kunnen dus binnenkort meer erover lezen (er bestaan nog geen echt goede reviews over subwoofermodules, dus ik zal mijn best doen).

• j.bouwmeester
Zoals beloofd zou ik voor de naslag nog even rapporteren over mijn bevindingen met deze subwooferversterker. Ik heb hem nu twee weken mogen testen op mijn Peerless XA 10 (XLS 10 + pass. radiator).
Deze combinatie zorgt in mijn 20 m^2 kamer voor een ongekende bas. Als ik de versterker slechts op 50% opendraai lijkt het alsof er echt 10.000 Orks in mijn kamer staan te stampen. Verder openzetten doe ik niet, omdat ik dan bang ben voor mijn gehoor, ramen en huisgenoten...
Vermogen genoeg, zeker als je na een half uurtje spelen voelt dat mijn 5x110W Marantz receiver warmer is dan deze versterker.

Muziekaal gaat het setje ook heel erg goed mee. Alleen moet je het volume dan wel aanpassen aan een muziekaler niveau (tussen de 25 en 35 %). Ook hoor ik nu duidelijk verschil tussen de studiokwaliteit van verschillende opnames op bas-niveau. Kort gezegd komt het er op neer dat je bv bij CD's van Pink Floyd, Queen, Dire Straits, Air, je bas verder open kan draaien en het nog steeds muziekaal en strak kan houden dan bv opnames van Metallica, Within Temptation, Rammstein, etc. Bij deze laatste bands wordt de bas te aanwezig als je hem te hard zet.
Al met al betekent het dat het echt een pre is om je versterker net als ik los naast je sub te zetten zodat je makkelijk bij de knoppen kan. Tenzij je het natuurlijk op je receiver wilt regelen.... (op de een of andere manier vind ik dat toch minder fijn)

Dan nu nog het puntje van de 12 dB/octaaf afval na de cut-off frequentie. Ik had bij nader inzien toch een vast cutoff van mijn versterker op 100 Hz, terwijl mijn Tannoy Mercury's tot ~45 Hz aardig meekomen en ik die niet op small range wil zetten (liefst ga ik zo laag mogelijk met 'gepositioneerde' bas om te voorkomen dat ik de sub kan vinden in mijn geluidsbeeld). Ik heb de cut-off op 60 Hz gezet en merk dat dit prima gaat. Moet nog wel een keer met een dB metertje en een frequency-sweep gaan spelen...
Wat ik misschien wel ga doen is de bassboost tussen de 20-30 Hz uitzetten, maar dat komt omdat ik met een passief membraam werk en bass-boost dus niet echt nodig is (-3dB punt ligt op 18.5 Hz).

Hopelijk heeft iedereen die een versterker voor een sub zoekt wat aan deze info. Persoonlijk denk ik dat het het meer dan waard was om deze versterker te nemen over een veel duurdere Hypex of RCM, maar bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal durf ik hier geen harde woorden over uit te spreken.

Veel plezier met bouwen!

Verwijderd

Ik kan bovenstaand bericht volledig beamen. Ik gebruik de middelste module (150w 4 ohm) in combinatie met een intertechnik mds 08( zie icon jedel) in een BR behuizing. Ding levert ruim voldoende vermogen (nog nooit boven de 50% gedraait) en hij wordt ook maar lauw-warm. Al met al een uitstekend ding voor zijn prijs. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 20:40 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik heb zowel een conrad 150W als een Detonation 150 (gehad)

Klankmatig zou je misschien grotere verschillen verwachten maar die zijn betrekkelijk gering. De Detonation is wel veel netter gebouwd met wat betere componenten.

De Detonation bied ook traploos regelbare faseverdraaing, een instelbare basboost, een 3e orde filter(18db/octaaf), en wat beveiligingsgrapjes. In principe wordt ie minder warm maar de parts express wordt bij mij ook niet warm. Ik speel nooit voluit.

Misschien dat je aan de grens van hun kunnen gaat zitten (vol vermogen) dat er wel verschillen optreden in klank, dat heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De Peerless XLS 10 + PR is wel een brute basis voor een subwoofer. Ik denk dat je dan icm deze versteker voor ongeveer 400 euro klaar bent. Via een inkoopactie zijn ze ook bezig om een Adire Shiva te bestellen, misschien ga ik dat overwegen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

kiddyl schreef op 12 februari 2004 @ 08:22:
Met wat voor een subwoofer heb je toen een sub gebouwd? Ik zit er aan te denken om misschien nu vanwege bugettaire redenen een susb te bouwen met een goede subwoofer en deze versterker. Dan kan ik altijd nog overschakelen op een andere (betere) versterker als ik dat nodig vind.
Indertijd met een DS120 Conrad speaker (70 euro) Het ding had een goede slam, haalde de 30Hz (niet zo heel erg laag maar voor muziek laag zat) maar had een redelijk grote kast nodig van 60 liter.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3929/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3876/thumb.jpg

Als je nog een goede speaker zoekt, kijk dan eens in mijn ondertitel \/

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1