Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik ben moe en hopeloos:

Ik had een werkende pp2002 met wifi, maar wilde ppc2003. Upgrade legaal gekocht geinstalleerd:

Wlan werkt niet meer, althans ik heb geen "ipaq wlan settings" meer en kan geen profielen maken en wep keys invoeren. Hij maakt nu wel verbinding.

Ik had er genoeg van, HP liet niet van zich horen en ik wilde wifi.

Terug naar ppc2002 (rom 1.11.19, rom date 24-05-03). Wlan icoontje was er weer en alles leek te werken. Ik kan nu niet fatsoenlijk connecten met accespoints: krijg geen IP. soms wil hij hem niet activeren: icoontje zegt dat de wlan on is terwijl het lampje uit is. Zaakje werkt niet. Soms heb ik de wifi aan met een beschikbaar accespoint, vind hij niets....

Ik wordt hier moe van.

Hoe krijg ik die wifi aan de gang? ppc2002 of ppc2003.

Ik heb overigens:
Wlan hardware revision: 6.3
firmware: 0.100.5.39
driver: 3.2.2.84
Software version: 4.0.1.36
module release date: 02-09-05
Draaiend met ppc2002 met de bovengenoemde rom versie. Terug naar PPC2003 is geheel GEEN bezwaar; als ik maar wifi heb......

if broken it is, fix it you should

• elgringo
Schop

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Hmmz, Dat van wm2003, dat je geen "ipaq wlan settings" klinkt bekend. Alleen bij mij staat (na wat prutsen volgens mij? Kan het me zo niet herinneren) "IPAQ wireless" nu in het start menu. En vanuit daar kan ik alles (bluetooth/irda/wlan) weer bedienen.

Plus dat je via het 'sync' icoontje naast de tijd en volume ook je wlan kan aanzetten (ik dan). "Turn on wireless" staat er dan in dat ballonnetje. Ik heb verder geen enkel probleem met wireless, gebruik het best veel. Met ppc2002 had ik vaak dat ik een hard reset moest doen om de wifi aan te krijgen of dat ik die melding kreeg van onvoldoende geheugen. Dat is opgelost voor mij in wm2003.

Mijn stuff:
firmware: 0.90.5.149
driver: 3.2.2.96
Software version: ------------

WM2003:
Revision Level: 3.0
ROM Date: 07-08-03
Rom Revision: 2.00.21 ENG
OS Version: Windows CE 4.2

Die 50 euro was me overigens te veel voor een updateje ;)

• elgringo
Blue2k schreef op 13 februari 2004 @ 19:51:
Hmmz, Dat van wm2003, dat je geen "ipaq wlan settings" klinkt bekend. Alleen bij mij staat (na wat prutsen volgens mij? Kan het me zo niet herinneren) "IPAQ wireless" nu in het start menu. En vanuit daar kan ik alles (bluetooth/irda/wlan) weer bedienen.
Deze had ppc2002 ook al maar was alleen voor het aan en uitzetten van de fm verbindingen (bluetooth en wlan)
Plus dat je via het 'sync' icoontje naast de tijd en volume ook je wlan kan aanzetten (ik dan). "Turn on wireless" staat er dan in dat ballonnetje. Ik heb verder geen enkel probleem met wireless, gebruik het best veel. Met ppc2002 had ik vaak dat ik een hard reset moest doen om de wifi aan te krijgen of dat ik die melding kreeg van onvoldoende geheugen. Dat is opgelost voor mij in wm2003.
Kun je hier ook je wep keys invullen ed.? en SSID, profielen aanmaken en alles?
Mijn stuff:
firmware: 0.90.5.149
driver: 3.2.2.96
Software version: ------------

WM2003:
Revision Level: 3.0
ROM Date: 07-08-03
Rom Revision: 2.00.21 ENG
OS Version: Windows CE 4.2

Die 50 euro was me overigens te veel voor een updateje ;)
Ja mij ook, zeker nu ik geen wlan meer heb :(

• Blue2k
elgringo schreef op 13 februari 2004 @ 23:29:

Kun je hier ook je wep keys invullen ed.? en SSID, profielen aanmaken en alles?
Jazeker, voor elk access point is een profile aante maken met:

Data encryption (WEP Enabled)
Network Authentication
Network key
Key Index
Enable network access using IEEE 802.1x
EAP type: PEAP / TLS
Properties...

Je kunt ook zonder dat de access point aanwezig is profiles aanmaken, en als je er een tegen komt die hij nog niet kende wordt je netjes via zo'n ballonnetje op de hoogte gesteld, en kun je wat settings wijzigen. En buiten die opgenoemde settings heb je ook nog een hele zooi aan opties, van het opzetten van een vpn verbinding tot je proxy server instellingen. DHCP of vast IP etc.

Het enige verschil wat ik zie is dat ik een oudere firmware heb, maar ik neem aan dat een nieuwere toch geen problemen zou moeten introduceren. iig niet zulke problemen...

edit:
Met dat laatste in me vorige post bedoelde ik te zeggen dat ik mayb een andere versie van wm2003 heb omdat ik em dus op een andere manier als via de post heb. Alhoewel het wel de versie van HP is speciaal voor de 5450. Vandaar dat ik die specs er ook maar even bij gooide.

[ Voor 14% gewijzigd door Blue2k op 13-02-2004 23:56 ]

• elgringo
Blue2k schreef op 13 februari 2004 @ 23:53:
[...]

Jazeker, voor elk access point is een profile aante maken met:

Data encryption (WEP Enabled)
Network Authentication
Network key
Key Index
Enable network access using IEEE 802.1x
EAP type: PEAP / TLS
Properties...

Je kunt ook zonder dat de access point aanwezig is profiles aanmaken, en als je er een tegen komt die hij nog niet kende wordt je netjes via zo'n ballonnetje op de hoogte gesteld, en kun je wat settings wijzigen. En buiten die opgenoemde settings heb je ook nog een hele zooi aan opties, van het opzetten van een vpn verbinding tot je proxy server instellingen. DHCP of vast IP etc.

Het enige verschil wat ik zie is dat ik een oudere firmware heb, maar ik neem aan dat een nieuwere toch geen problemen zou moeten introduceren. iig niet zulke problemen...

edit:
Met dat laatste in me vorige post bedoelde ik te zeggen dat ik mayb een andere versie van wm2003 heb omdat ik em dus op een andere manier als via de post heb. Alhoewel het wel de versie van HP is speciaal voor de 5450. Vandaar dat ik die specs er ook maar even bij gooide.
Kun je wat foto's maken van hoe je dat insteld?

Ik had namelijk wel zo'n icoontje maar hier kon ik maar weinig mee

Lama: ik heb alles gevonden maar kom er nog niet uit (zie post hieronder)

[ Voor 4% gewijzigd door elgringo op 14-02-2004 10:49 ]

• elgringo
Ik heb een mapje configure wireless network: hierin staan mijn profiles en de nodige wep keys (per profile). Maar hij vindt mijn wireless router niet.

En de status; dus welk ip hij heeft ed. waar kan ik dit vinden?

kan ik daar ook niet wep 64 of 128 bit selecteren :? Ik heb alleen 1 wep invulveld (ivm de 4 bij ppc2002) en selecteren wep64 of wep128 kan ook niet

[ Voor 46% gewijzigd door elgringo op 14-02-2004 10:48 ]

• elgringo
Ik probeerde oook de nieuwe wlan driver (3.2.4.129) te installeren maar deze klaagt dat vnetusba.dll (in de windows dir) in gebruik en daarom niet verder kan gaan. HP zegt een soft reset uit te voeren; maar dit werkt niet.

Tevens vind ik nu alle accesspoint en kan hier verbinding heen maken. SSID is de profile naam, heb ik gevonden. Alleen weet ik niet hoe je kan kiezen tusssen wep64 en 128, of gaat dit automagisch?

• Blue2k
Hmz dat van dat wep moet ik je helaas schuldig blijven, mijn router thuis filtert op mac adres. Dus ik zag het nut er niet zo van in om ook nog wep authentication te gaan gebruiken. Dat van die ssid wist ik niet :), ik had er nog naar gezocht maar kon het niet vinden. Dat 'status' gedeelte hebben ze eruit gesloopt, ze zijn meer op de windows XP toer egaan waar ze zoveel mogelijk informatie van de gebruiker weg houden. Ik heb het iig nog niet kunnne ontdekken behalve dan met een proggie.

Gister had ik toevallig.. weer dat ik me wlan gedeelte niet kon aanzetten. Alleen een harde reset helpt dan nog. Kunt via de software gewoon overal op klikken, en je krijgt die mooie geluidjes dat ie online komt, maar er gebeurd verder niets. Heb ff een full backup gemaakt, daarna een harde reset en daarna weer restore. Dus mocht je dat ooit tegenkomen...

Maar tis goed te horen dat je nu weer contact kunt maken, als ie eenmaal werkt is het een leuke gadget :)

• elgringo
Blue2k schreef op 15 februari 2004 @ 11:37:
Hmz dat van dat wep moet ik je helaas schuldig blijven, mijn router thuis filtert op mac adres. Dus ik zag het nut er niet zo van in om ook nog wep authentication te gaan gebruiken. Dat van die ssid wist ik niet :), ik had er nog naar gezocht maar kon het niet vinden. Dat 'status' gedeelte hebben ze eruit gesloopt, ze zijn meer op de windows XP toer egaan waar ze zoveel mogelijk informatie van de gebruiker weg houden. Ik heb het iig nog niet kunnne ontdekken behalve dan met een proggie.

Gister had ik toevallig.. weer dat ik me wlan gedeelte niet kon aanzetten. Alleen een harde reset helpt dan nog. Kunt via de software gewoon overal op klikken, en je krijgt die mooie geluidjes dat ie online komt, maar er gebeurd verder niets. Heb ff een full backup gemaakt, daarna een harde reset en daarna weer restore. Dus mocht je dat ooit tegenkomen...

Maar tis goed te horen dat je nu weer contact kunt maken, als ie eenmaal werkt is het een leuke gadget :)
Nee het werkt niet :( Ik heb verbinding maar kan een enkele byte versturen of ontvangen. Status doe ik met vxUtil (freeware) deze meld dat ik een dns, gateway en ip heb, maar dus nix kan versturen. Ik denk dat die driver update me wel helpt; mits hij wil installeren

• Blue2k
Als je het met een harde rest doet dan? En dan gelijk die driver er overheen, zonder dat je je wifi hebt aangehad (als je er al data op hebt staan werkt zo'n full backup goed..).

• elgringo
wlan werkte zodra ik geen wep gebruik. Hooe doe jij dit?

wep64 noch wep128 werkt. Op het guest netwerk van de UT, waar ik dit post, werkt alles wel goed.

• Blue2k
Hmm ik heb eigenlijk nooit met wep gewerkt, zoals ik al zei zijn de netwerken waar ik op inlog (thuis/werk) ingesteld op mac adres. Kan best zijn dat die van mij ook geen contact dan maakt. Als ik tijd heb zal ik het thuis es testen.

• elgringo
Blue2k schreef op 17 februari 2004 @ 11:06:
Hmm ik heb eigenlijk nooit met wep gewerkt, zoals ik al zei zijn de netwerken waar ik op inlog (thuis/werk) ingesteld op mac adres. Kan best zijn dat die van mij ook geen contact dan maakt. Als ik tijd heb zal ik het thuis es testen.
Dat zou ik erg op prijs stellen.

Alvast bedankt

Verwijderd

Kan iemand mij misschien helpen,
WLAN op mijn Ipaq 5455 met ppc 2003 gaat niet meer aan, toen ik hem net gekocht had, 1 week geleden 2dehands, deed ie het heel even. Tenminste het lampje ging branden van WLAN. Nu doet het lampje niets meer en ik kan ook geen netwerken vinden. Wanneer ik bij IPAQ wireless menu WLAN aanzet hoor ik wel het connectiegeluid, maar geen lampjes gaan branden.
Kan iemand mij misschien helpen?
Pagina: 1