Ik loop stage bij een bedrijf die PC's verkoopt. Nu mijn 2de stageweek al bijna voorbij is, ben ik er al over aan het denken om de installatie bij PC's te veranderen.
Het bedrijf werkt nu volgens deze procedure:
1. PC word gebouwd en aangesloten
2. Bedrijf heeft zogenaamde preloadcd's van Win9x/W2kpro en XP pro.
3. CD's booten en meteen gaat een ghostscript lopen.
4. De PC boot en hij installeerd alles zelf.
5. De PC is klaar.
Wat ik dus wil gaan doen is, uitzoeken of dit makkelijker/sneller kan.
Ik heb al veel gelezen over deze kwestie. Op dit ogenblik maakt het bedrijf gebruik van Aopen mobo's met een intregrated Realtek 8139 netwerkkaart.
Deze heeft (nog) geen PXE ondersteuning.
Mijn idee is dus om op de W2k3 server RIS te installeren, en dan alle nieuw gebouwde pc's van het netwerk te laten booten. En deze pc's
* FireStarter weet er nog niet alles vanaf, zouden dan volledig automatisch geinstalleerd moeten worden. En eventuele drivers die Windows XP niet heeft (bv de up2date nVidia/ATi, PCI I/O kaart, TVkaart, mobo en nog andere drivers) zou deze dan zelf mee te kopieeren, en te installeren?
Zou dit kunnen ofniet? De enige stap bij een installatie zou dan zijn:
1. Netwerkkaartje erin (3com)
2. Pc aanzetten
Als dit zou kunnen zou dat natuurlijk zoveel tijd besparen. Alleen moet het nu goed uitgezocht worden. Iedere week moeten er zo'n 50 pc's geinstalleerd worden. Dus iedere 10 min die je per pc bespaard is winst.
Hopelijk staat dit topic op de goede plek, en is er intresse in dit onderwerp.
Het bedrijf werkt nu volgens deze procedure:
1. PC word gebouwd en aangesloten
2. Bedrijf heeft zogenaamde preloadcd's van Win9x/W2kpro en XP pro.
3. CD's booten en meteen gaat een ghostscript lopen.
4. De PC boot en hij installeerd alles zelf.
5. De PC is klaar.
Wat ik dus wil gaan doen is, uitzoeken of dit makkelijker/sneller kan.
Ik heb al veel gelezen over deze kwestie. Op dit ogenblik maakt het bedrijf gebruik van Aopen mobo's met een intregrated Realtek 8139 netwerkkaart.
Deze heeft (nog) geen PXE ondersteuning.
Mijn idee is dus om op de W2k3 server RIS te installeren, en dan alle nieuw gebouwde pc's van het netwerk te laten booten. En deze pc's
Zou dit kunnen ofniet? De enige stap bij een installatie zou dan zijn:
1. Netwerkkaartje erin (3com)
2. Pc aanzetten
Als dit zou kunnen zou dat natuurlijk zoveel tijd besparen. Alleen moet het nu goed uitgezocht worden. Iedere week moeten er zo'n 50 pc's geinstalleerd worden. Dus iedere 10 min die je per pc bespaard is winst.
Hopelijk staat dit topic op de goede plek, en is er intresse in dit onderwerp.
w00t