E-mail komt laat binnen

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Topicstarter
Ik heb -sinds kort- een vreemd probleem. Ik ontvang de laatste tijd mail die te laat aankomt, er zit soms 20 minuten tussen verzenden en ontvangen, de verzender stuurt zijn mail dus bijv. om 14:00u, en ik krijg 'm pas om 14:20u. Mijn ISP is Planet. Zou dit probleem bij mij kunnen liggen (bijv. aan m'n router? Een SMC 7404BRA) of zijn dit soort problemen louter toe te schrijven aan de ISP? Hiervoor werkte alles overigens prima (verzenden/ontvangen gaat overigens ook perfect, afgezien dan van af en toe een erg late ontvangst).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 20:59

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

eigen mailserver of die van planet ?

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je dit precies vanaf het moment dat je je router hebt gebruikt? Zo ja, dan kan het aan je router liggen.

zo nee, het ligt bij je ISP.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Hoe zou dat aan je router moeten liggen? :? Een router routeert alleen maar pakketjes. Hij kijkt niet naar de inhoud, laat staan dat hij e-mail buffert oid.

Waarschijnlijk zit er wat vertraging bij het versturen tussen de POP- en de SMTP-server. Tijdelijk, neem ik aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Bergen op 11-02-2004 17:25 ]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Die van Planet, ik heb geen eigen mailserver. Ik heb ook al div. keren gekeken bij storingsmeldingen van Planet, maar hier staan geen storingen tussen m.b.t. e-mail. Het probleem is dus echt sinds kort (een week), m'n router heb ik nu een halfjaar.

[ Voor 79% gewijzigd door KillerBee op 11-02-2004 17:26 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Kijk de headers eens na van zo'n mails dan kan je mooi zien waar je mail zit op welk tijdstip.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Tomsworld schreef op 11 februari 2004 @ 17:24:
Kijk de headers eens na van zo'n mails dan kan je mooi zien waar je mail zit op welk tijdstip.
(n00b-alert) ik heb me altijd al afgevraagd hoe dit moet? Zal wel heel simpel zijn, maar ik weet dus niet hoe je die headers tevoorschijn haalt :P .

• Bergen
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Hangt van je mailprogramma af. Outlook? Outlook Express? Mozilla? Iets anders? Of werk je op een Mac?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Outlook (Office XP versie).

Pagina: 1