Toon posts:

Netwerkproblemen met Router!!

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben onze internetverbinding van Casema gedeeld met een Draytek Router. Op zich werkt dit allemaal prima maar nu willen we ook graag een LAN hebben. Het zou vast wel moeten kunnen maar wij hebben geen idee hoe we dit voor elkaar moeten krijgen.

Het is allemaal met doel om te kunnen gamen op ons netwerk. De pc's waar het om gaat draaien allebei op XP.
We hebben geprobeerd om allebei in dezelfde werkgroep te zitten maar de pc's herkennen elkaar niet. Ik denk dat het dan aan de instellingen van de router ligt alleen heb ik hier geen verstand van. Kan iemand ons helpen?

Verwijderd

Je router zal het probleem niet zijn, aangezien internet delen wel werkt. Voor je LAN gebruik je de router-functie van dat kastje niet, alleen de ingebouwde switch.
Ik denk eerder aan firewall-problemen o.i.d.

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 15:14
Help je wel 'de computer opnemen in een thuisnetwerk' wizard doorgelopen?
Ik had het eerst ook en na deze wizard te hebben doorlopen werkte het bij mij wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Rattlehead op 11-02-2004 16:57 ]

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Kunnen beide computers op internet?
Kunnen de computers elkaar pingen?
Probeer je DNS servers eens handmatig in te stellen op beide computers.(Weet niet waarom, maar het heeft mij ooit ook geholpen)
Beide firewalls uitgezet?
Check dan ff of netbios over tcp/ip ingeschakeld staat?
Of probeer de wizard "Internet delen" van xp eens.

[ Voor 39% gewijzigd door TrickShot op 11-02-2004 17:03 ]

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

De computers hoeven niet eens in dezelfde werkgroep te zitten, maar moeten wel IP adressen hebben in hetzelfde netwerk.

Die Draytek kan je configgen dat hij DNS en DHCP voor zijn rekening neemt. Zorg dan dat in de IP instellingen van je netwerkverbinding alles op automatisch staat. reboot de pc's en moet je eens kijken!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Niks netwerkproblemen, alles werkt :)

Je netwerk is er al, je moet er alleen nog gebruik van maken. Als je spellen wilt spelen moet je misschien IPX/SPX installeren en als je elkaar wilt zien in My Network Places moet je de optie "Enabel NetBIOS over TCP/IP" aanvinken onder het tabblad "WINS" onder de knop "Advanced" in het schermpje van de eigenschappen van "TCP/IP" in de eigenschappen van de "Local Area Connection".
Zorg dat ze in dezelfde workgroup zitten en geef beide een unieke naam.

Verder verwijs ik je naar dit document, waar haarfijn instaat wat je moet doen: reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.