Rebuilding knowledge database
Zo heb je in de HK een paar topics waarin je dingen moet raden, er wordt dan bijvoorbeeld een screenshot van een film of auto gegeven en anderen moeten dan raden welke film/auto het is. Raad je het goed? Dan mag jij een plaatje posten
The devil is in the details.
[ Voor 78% gewijzigd door Fuelke op 11-02-2004 17:12 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Meer info door mij: [rml][ GoT] Roleplay Topic, revisited[/rml]
[ Voor 26% gewijzigd door DarkX op 11-02-2004 17:17 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Waarom niet?Yohann!s schreef op 11 februari 2004 @ 18:08:
kmag toch wel beetje zeggen: zoek een gewone hobby ? ik bedoel.. forum is forum, en daar hoef je toch geen spelletje van te maken of iets in die geest ? er zijn ZAT webgames e.d. die je kan doen hoorof ga gewoon echt game.
Webbased games kun je uiteindelijk ook zo zien, browsers zijn bedoelt om op het i-net te surfen, niet om games te spelen
Zijn zat forum based games... Veel RPG topics maar ook volledige fora in gericht als één groot RPG...
Iemand zegt een woord, bijv Paddestoel, en dan het eerste woord wat in je opkomt moet je zeggen (Stippen in mijn geval)
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
plaatjes zoeken die op elkaar aansluiten, bijv een plaatje van een 'fiets'.
diegene daarna moet een plaatje posten wat begint met een 's', bijv een 'soepstengel'
of iemand stelt een vraag, waar dmv internet een antwoord + bron op gegeven dient te worden
[ Voor 25% gewijzigd door Crash op 11-02-2004 19:10 ]
Verwijderd
Threadstarter geeft een opdracht (bv... vind een plaatje van een witte geit met iemand in assepoester kostuum ernaast), en dan is het de taak aan de rest van de forumbewoners om dit plaatje ook te gaan vinden. Eerste die hem heeft mag daarna opdracht geven.
Opdrachten moeten specifiek zijn (anders te simpel), maar ook weer niet onmogelijk.. het helpt als je zelf het plaatje al heb gevonden voordat je de opdracht geeft.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Maar serieus, RPG's zijn de enige games die ik in SGD gezien heb, de wat simpelere spelletjes zijn altijd richting HK gegaan dacht ik. Eigenlijk is het voor een Games forum wel koel om wat eigen games te hebben, maar buiten een RPG weet ik eigenlijk geen vorm met een beetje meer niveau als galgje
Ondanks dat het 2x spaak liep ben ik nogsteeds van mening dat het mogelijk moet zijn om een goeie RPG te runnen. Onder een goeie GM die ook goede afspraken maakt om zijn evt afwezigheid op te vangen (2 GM's maybe
Krijgt spontane ingeving om schaakstukken bv met letters aan te geven en bv wat vakjes te tekenen en je kan schaken.
Misschien dat we beter iets kunnen doen als dat met plaatjes. Ook al hebben we dat eigenlijk ook al.
Verder heb je natuurlijk de grafische spelletjes die in W&G wel een afspelen (contests, sequences, strips e.d.)
maar daar hadden ze van te voren goede regels opgesteld over godmodding, kwaliteit van de posts en dat soort dingen., ze hadden ook 1 of 2 mods die speciaal voor dat forum waren.
http://www.syrion.net/dhown/forum/viewtopic.php?t=102 <- voor de regels
[ Voor 20% gewijzigd door Puc van S. op 12-02-2004 15:46 ]
daarom hadden we op DHOWN ook een Mod, die mocht namelijk een aantal NPS's spelen die veranderingen aan het verhaal konden geven, mocht het spaak lopen (bv een oude vrouw die de horde orcs voorbij heeft zien komen die je aan het zoeken bent en je de goede (of juist opzettelijk foute) richting opstuurt.
[ Voor 3% gewijzigd door Puc van S. op 12-02-2004 15:50 ]
tevens hadden wij er 2 draadjes lopen 1 voor het verhaal en de andere om te overgellen over het verhaal (out of character topic) waarin je dus door kon geven dat als ik bv op vakantie ging dat een andre mijn character tijdelijk over nam, of overleggen over het verhaal zelf. (welke kant bv je party op gaat)
Nog een probleem dus, want niet iedereen heeft zoveel tijd/ wil zo veel tijd ervoor opgeven. Waaronder ik dus, al zou ik het echter wel graag spelen.