[Forum] Games

Pagina: 1
Acties:

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 18:29
Wie weet er leuke games die je met mensen op een forum kan spelen ?

De volgende had ik al :

- galgje
- het 4 woordenspel (ieder probeert 4 woorden te bedenken die volgen op de vorige post)

Maar ik heb ook al een keer dungeons & dragons gedaan op een forum, dit kostte echter heel veel tijd en we hadden geen dungeon master. Door deze 2 punten zijn we eigenlijk langzaamaan er weer mee gekapt.

Rebuilding knowledge database

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:25
Spelletjes spelen op een forum is soms nogal moeilijk, omdat je niet echt een beurt kan geven aan één iemand zodat hij/zij bijvoorbeeld iets moet uitvoeren. Maar er zijn best dingen te verzinnen die ook goed op een forum werken, maar die zullen dan wel vaak veel overeenkomsten met elkaar hebben.

Zo heb je in de HK een paar topics waarin je dingen moet raden, er wordt dan bijvoorbeeld een screenshot van een film of auto gegeven en anderen moeten dan raden welke film/auto het is. Raad je het goed? Dan mag jij een plaatje posten :)

The devil is in the details.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:12

Fuelke

Forza Ferrari

Bij nader inzien terug open. Verlies het doel van het topic niet uit het oog. TS vraagt of jullie nog dergelijke spelletjes kennen en niet om ze hier in SGD te spelen. Beargumenteer ook anders wordt het een opsomtopic en dat willen we niet natuurlijk.

[ Voor 78% gewijzigd door Fuelke op 11-02-2004 17:12 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• uppie8374
Mijn dank Fuelke _/-\o_

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Enige wat ik weet wat hier gespeeld is zijn role playing games, maar daarbij is het erg lastig om de aandacht vast te houden :)

Meer info door mij: [rml][ GoT] Roleplay Topic, revisited[/rml]
:)

[ Voor 26% gewijzigd door DarkX op 11-02-2004 17:17 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

kmag toch wel beetje zeggen: zoek een gewone hobby ? ik bedoel.. forum is forum, en daar hoef je toch geen spelletje van te maken of iets in die geest ? er zijn ZAT webgames e.d. die je kan doen hoor :P of ga gewoon echt game.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Yohann!s schreef op 11 februari 2004 @ 18:08:
kmag toch wel beetje zeggen: zoek een gewone hobby ? ik bedoel.. forum is forum, en daar hoef je toch geen spelletje van te maken of iets in die geest ? er zijn ZAT webgames e.d. die je kan doen hoor :P of ga gewoon echt game.
Waarom niet?
Webbased games kun je uiteindelijk ook zo zien, browsers zijn bedoelt om op het i-net te surfen, niet om games te spelen ;)
Zijn zat forum based games... Veel RPG topics maar ook volledige fora in gericht als één groot RPG...

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

WA thread

Iemand zegt een woord, bijv Paddestoel, en dan het eerste woord wat in je opkomt moet je zeggen (Stippen in mijn geval)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:25
zelfde als hierboven al genoemd wordt met woorden,
plaatjes zoeken die op elkaar aansluiten, bijv een plaatje van een 'fiets'.
diegene daarna moet een plaatje posten wat begint met een 's', bijv een 'soepstengel' :P

of iemand stelt een vraag, waar dmv internet een antwoord + bron op gegeven dient te worden

[ Voor 25% gewijzigd door Crash op 11-02-2004 19:10 ]

Verwijderd

Een variant op het antwoord-op-vraag-zoeken is het - 'vind dit en dit plaatje'-spel.

Threadstarter geeft een opdracht (bv... vind een plaatje van een witte geit met iemand in assepoester kostuum ernaast), en dan is het de taak aan de rest van de forumbewoners om dit plaatje ook te gaan vinden. Eerste die hem heeft mag daarna opdracht geven.

Opdrachten moeten specifiek zijn (anders te simpel), maar ook weer niet onmogelijk.. het helpt als je zelf het plaatje al heb gevonden voordat je de opdracht geeft.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb het topic trouwens even ontdaan van HK reply's... Mocht je je reply niet weer kunnen vinden dan weet je meteen wat ik van jouw postniveau vind :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DarkX

DarkX

Ik?

Woei, mijn reply staat er nog B)

Maar serieus, RPG's zijn de enige games die ik in SGD gezien heb, de wat simpelere spelletjes zijn altijd richting HK gegaan dacht ik. Eigenlijk is het voor een Games forum wel koel om wat eigen games te hebben, maar buiten een RPG weet ik eigenlijk geen vorm met een beetje meer niveau als galgje :)

Ondanks dat het 2x spaak liep ben ik nogsteeds van mening dat het mogelijk moet zijn om een goeie RPG te runnen. Onder een goeie GM die ook goede afspraken maakt om zijn evt afwezigheid op te vangen (2 GM's maybe :?) moet het toch mogelijk zijn om de aandacht vast te houden? Heeft er iemand op een ander board misschien ervaring mee?

• uppie8374
Hmm misschien dat er nog klassieke games om te bouwen zijn tot games die op een forum speelbaar zijn, ik bedoel dat is ook gedaan met D&D dus zijn er vast meer spellen, misschien wel bordspellen.

Krijgt spontane ingeving om schaakstukken bv met letters aan te geven en bv wat vakjes te tekenen en je kan schaken. :Y)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ja ehm, zo kan je ook boter, kaas en eieren gaan spelen Kek. Schiet niet op eigenlijk... :P

Misschien dat we beter iets kunnen doen als dat met plaatjes. Ook al hebben we dat eigenlijk ook al. :)

kleurbleur.nl

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, je moet je wel bedenken dat een forum eigenlijk een andere vorm van een groepsgesprek is. Het spel wat je wilt vertalen moet dan natuurlijk ook in een gesprek te spelen zijn, dus alles met een bord enzo wordt erg lastig en geforceert. Woordspelletjes en rpg's en andere vertelspellen zijn momenteel de enige die me te binnen schieten :)

Verder heb je natuurlijk de grafische spelletjes die in W&G wel een afspelen (contests, sequences, strips e.d.) :)

• Puc van S.
  • Laatst online: 31-10 15:26
darkx ik heb (een beetje) ervaring met dforum rpg's ik heb meegedaan aan de rpg op http://dutch.hallofworlds.net http://www.syrion.net/dhown/ en http://www.me2u.nl, helaas heb ik daar niet zo veel tijd meer voor.

maar daar hadden ze van te voren goede regels opgesteld over godmodding, kwaliteit van de posts en dat soort dingen., ze hadden ook 1 of 2 mods die speciaal voor dat forum waren.

http://www.syrion.net/dhown/forum/viewtopic.php?t=102 <- voor de regels

[ Voor 20% gewijzigd door Puc van S. op 12-02-2004 15:46 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• DarkX

DarkX

Ik?

Koel :) Nou, de ervaring hier was dat mods helemaal niet zo belangrijk waren, aangezien iedereen gewoon goed postte (met hier en daar wat sturing). Er werd nix vern*kt ofzo, en de kwaliteit was goed. Probleem was alleen dat door tijdgebrek e.d. de GM wegviel (eerste keer Lord Daemon, tweede keer ikzelf), en de spelers steeds minder gingne posten.

• Puc van S.
wat ook een probleem is, dat als jij zelf als je personage een "move" maakt (stukje schrijft) en je moet vervolgens wachten op een reactie van een ander, wat wel eens lang tot heel lang kan duren.

daarom hadden we op DHOWN ook een Mod, die mocht namelijk een aantal NPS's spelen die veranderingen aan het verhaal konden geven, mocht het spaak lopen (bv een oude vrouw die de horde orcs voorbij heeft zien komen die je aan het zoeken bent en je de goede (of juist opzettelijk foute) richting opstuurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Puc van S. op 12-02-2004 15:50 ]

• DarkX

DarkX

Ik?

Uhu, maar wij hadden een redelijke freeform rpg, de spelers hoefde niet voor elke actie op de GM te wachten om alles te checken. Dat scheelt al vrij veel. Maar idd, een of twee subgm's om wat npc's enzo aan te sturen kunnen het verhaal wel vooruit helpen :)

• Puc van S.
wij hoefden ook diet te wachten op de gm's hoor, zoals ik al zei: mocht het verhaal spaak lopen dan geeft hij je een duwtje in de goede rochting.

tevens hadden wij er 2 draadjes lopen 1 voor het verhaal en de andere om te overgellen over het verhaal (out of character topic) waarin je dus door kon geven dat als ik bv op vakantie ging dat een andre mijn character tijdelijk over nam, of overleggen over het verhaal zelf. (welke kant bv je party op gaat)

• DarkX

DarkX

Ik?

Uhu, dat hadden we ook :) Plus mail+IM voor specifieke dingen.

• Puc van S.
ik heb ff die 2 topics doorgelezen (over die vorige rpg) en dat vershilde eik niet met hoe ik het deed, alleen hadden wij geen stats (de schrijvers zelf konden dan ook nooit dood/zwaargewond worden gemaakt door iemand anders zonder toestemming), en wij plaatste alle OOC ook in het ooc topic

• DarkX

DarkX

Ik?

Nah, de stats die wij hadden was meer een samenvatting van de char, en het was handig voor de GM. Die kon dan z'n knokverhaaltjes aanpassen aan die stats. Het is handiger om direct te zien dat iemand lenig is dan om steeds de hele beschrijving te moeten doorspitten :)

• uppie8374
Is het niet mogelijk om een RPG wat minder tijd rovend te maken ? Het probleem is namelijk dat een uurtje real-life D&D in tekstvorm waarschijnlijk stukken langer duurt.

Nog een probleem dus, want niet iedereen heeft zoveel tijd/ wil zo veel tijd ervoor opgeven. Waaronder ik dus, al zou ik het echter wel graag spelen.

Pagina: 1