Ik zit met een probleem
Even discreet voorbeeld:
De feiten
ik heb 2 domeinnamenwww.hoi.nl is mijn virtual host die ik bij een hostingbedrijf heb.
Ik heb naderhand hoi2.nl geregistreerd en die wordt nu geforward naar hoi.nl.
Wat ik wil
Ik wil nu dus hoi2.nl geforward zien naar hoi.nl/hoi2.
Maar, hoi2.nl moet in de adresbalk blijven staan.
Duidelijk?
Wat ik al heb
Ik ben zover:
Nu komt www.hoi.nl/hoi2/ in de adresbalk, en dat wil ik niet. Verder komt er nog een probleempje bij, zie punt (2)
Ik heb geen toegang tot het configgen van de apache oid want het is een virtual host. Ik deel de server dus met andere klanten van het hostingbedrijf.
(2)
Daarbij run ik ook nog subdomeinen, dat werkte zo (ook via control panel, alleen dit ging sneller):
Dit moet dus ook nog als het kan in de index.php van hoi.nl
oKe.
Wie kan me helpen?
Even discreet voorbeeld:
De feiten
ik heb 2 domeinnamenwww.hoi.nl is mijn virtual host die ik bij een hostingbedrijf heb.
Ik heb naderhand hoi2.nl geregistreerd en die wordt nu geforward naar hoi.nl.
Wat ik wil
Ik wil nu dus hoi2.nl geforward zien naar hoi.nl/hoi2.
Maar, hoi2.nl moet in de adresbalk blijven staan.
Duidelijk?
Wat ik al heb
Ik ben zover:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <? $host = $_SERVER["HTTP_HOST"]; $tld_pos = strrpos ($host, ".")+1; $temp = substr ($host, 0, $tld_pos-1); $domain_pos = strrpos ($temp, ".")+1; $host = substr ($temp, $domain_pos, strlen ($temp)-$domain_pos).".".substr ($host, $tld_pos, strlen ($host)-$tld_pos); switch ($host) { case "hoi2.nl": $url = "/hoi2/"; break; default: $url = "index2.html"; break; } Header ("Location: ".$url); ?> |
Nu komt www.hoi.nl/hoi2/ in de adresbalk, en dat wil ik niet. Verder komt er nog een probleempje bij, zie punt (2)
Ik heb geen toegang tot het configgen van de apache oid want het is een virtual host. Ik deel de server dus met andere klanten van het hostingbedrijf.
(2)
Daarbij run ik ook nog subdomeinen, dat werkte zo (ook via control panel, alleen dit ging sneller):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? $host = getenv("HTTP_HOST"); $subdomain = substr ($host, 0, strpos ($host, ".hoi.nl")); $url = "index2.html"; # default switch ($subdomain) { case "sub": $url = "http://www.hoi.nl/sub/"; break; } Header ("Location: $url"); ?> |
Dit moet dus ook nog als het kan in de index.php van hoi.nl
oKe.
Wie kan me helpen?
.