[Ervaring] 17" Laptops!

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben al sinds lange tijd aan het wikken en wegen welk soort scherm ik zou nemen, daarbij dacht ik aan een breedbeeld scherm van 17" maar nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met zo'n laptops qua gebruiksvriendelijkheid, prestaties, gewicht, ...

Als je een reactie plaatst, gelieve dan zeker een aantal spec. van je laptop te plaatsen, te beginnen met de serie!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik zou het niet echt meer een laptop willen noemen :)

Eerder een desknote :)

Paar 17 inch laptops:

Aspire 1705SMi Intel® Pentium®4 processor 3.06GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 17TFT, 512MB DDR RAM, 120GB HDD, DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, 128MB VRAM nVidia GeForce FX Go5600 Klik!

Powerbook 17"

17-inch TFT-beeldscherm
Een resolutie van 1440 x 900
1,33-GHz PowerPC G4
512 K L2-cache
512 MB DDR333-geheugen
80GB Ultra ATA/100-schijf
ATI Mobility RADEON
9600 (64 MB DDR)
Toetsenbord met backlightverlichting
Gigabit Ethernet
FireWire 400 & 800
Ingebouwde AirPort Extreme
Ingebouwde Bluetooth
DVI- en S-video-uitvoer
Klik!

Promedion D470V 17"
ATI M10-P(9600) 128MB DDR 2D/3D VGA AGP8x
Intel Pentium4 2,4GHz processor 800Mhz FSB, uitbreidbaar tot Pentium4 3,20GHz 800Mhz FSB met hyperthreading ondersteuning
Virtual 6-channel audio output
S/PDIF Digital output (5.1 CH)
300.000 pixels CMOS webcam ingebouwd in behuizing

Klik!

16"
Sony Vaio GRT-896SP
P4 2,8 80GB 1024MB DVD+/-RW 16"UXGA TFT 54Mbps W-LAN WXP Prof
Klik!

Dit zijn er maar paar, de meeste bekende fabricanten hebben wel een 17 of 16 laptop :)

[ Voor 29% gewijzigd door Roberto op 11-02-2004 16:37 ]

• nvidia
ja die acer is loodzwaar, 7 kilogram :s beetje zonde om je rug daar mee te belasten he, het moet eigenlijk een beetje draagbaar blijven qua gebruiksvriendelijkheid, max 4 kilogram en dat is al veel om alle dagen mee te dragen!

Wat de apple betreft heb ik er al heel veel goede dingen van gehoord maar de prijs is dan ook wel navenant -, 3000€tjes voor een notebook is veel geld, OK 2000-2500€ maar zeker en vast niet meer! Maar post zeker jullie ervaringen, hoe meer hoe liever ik het heb!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
nvidia schreef op 11 februari 2004 @ 16:38:
ja die acer is loodzwaar, 7 kilogram :s beetje zonde om je rug daar mee te belasten he, het moet eigenlijk een beetje draagbaar blijven qua gebruiksvriendelijkheid, max 4 kilogram en dat is al veel om alle dagen mee te dragen!

Wat de apple betreft heb ik er al heel veel goede dingen van gehoord maar de prijs is dan ook wel navenant -, 3000€tjes voor een notebook is veel geld, OK 2000-2500€ maar zeker en vast niet meer! Maar post zeker jullie ervaringen, hoe meer hoe liever ik het heb!
Tja zon scherm verbruikt meer en is groter, dus een grotere accu en meer gewicht van het scherm, wil je een laptopje dat onder de 3.5 kilo zit en toch 17 inch heeft moet je eens gaan zoeken of er ook centrino laptops zijn met 17inch (geloof het niet) centrino laptopjes zijn meestal heel licht, de meeste 17 inch laptops zijn zoals ik al vermelde meer desknotes dus daar zitten dan ook p4 3.0 ghz'jes in en geen mooie spulletjes als ulv p-m's of supper dunne behuizingen :) men moet toch ergens de kosten op besparen :)

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 15:32
nvidia schreef op 11 februari 2004 @ 15:51:
Ik ben al sinds lange tijd aan het wikken en wegen welk soort scherm ik zou nemen, daarbij dacht ik aan een breedbeeld scherm van 17" maar nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met zo'n laptops qua gebruiksvriendelijkheid, prestaties, gewicht, ...

Als je een reactie plaatst, gelieve dan zeker een aantal spec. van je laptop te plaatsen, te beginnen met de serie!
Ik denk dat het voor iedereen anders is, of je 17" kunt waarderen of niet. Ervaringen die voor hen positief zijn kunnen voor jou totaal niet belangrijk zijn. Ik zou eerst eens op een rijtje zetten waarvoor je de laptop wilt gebruiken, dan pas de belangrijkste specs op een rijtje zetten...

Niet om te flamen, maar is dit topic niet voldoende???

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• nvidia
ik weet waarvoor ik hem wil gebruiken, vooral websites maken, photoshoppen, programmeren enzo! Ook heb ik enkele specificaties in mn hoofd die hij zeker moet hebben!

* Mobility 9600 Pro
* 40 HD (mag meer zijn)
* Wireless
* 17" als jullie ervaringen pos. zijn
* cpu speelt niet zo'n grote rol, centrino of een P4!
* Gewicht is belangrijk, maar zo'n desknote van Asus weegt zo'n 3,9 kg!

Verwijderd

ga je nu voor elk ding een nieuwe topic openen?
dit is nu al je 3de of 4de topic over je zoektocht naar een laptop.

na één van jouw topics heb ik al besloten welke laptop ik ga kopen.
twijfel je aan een type, gebruik dan even de search of google.

zoals ik in je vorige topic al zei: 17" is voor mij de naam mobile niet waard, te duur om alle dagen mee op het openbaar vervoer te gaan.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt al eerder een soortgelijk topic geopend: [rml][ Laptop] Gewoon of Breedbeeld![/rml]. In dit topic kan je veel te weten komen over de notebooks met een breedbeeld scherm, en e.v.t. kan je ook nog wat vragen daar stellen ("iemand ervaring met zo'n scherm?" b.v.).

Bij deze topicstart is niet echt te merken dat je veel research hebt gedaan. Wil je graag meer te weten komen over specifieke notebooks met een breedbeeld scherm raad ik je aan eerst wat meer research te doen; hier in dit forum zijn er verschillende topics open over notebooks met WS. Je kan deze eerst even doornemen, zo heb je al een beeld van een paar WS notebooks.
Je kan vervolgens ook nog opzoek gaan naar reviews van WS notebooks. Door te kijken op sites van verschillende fabrikanten kan je uitvinden welke modellen een breedbeeld scherm hebben. Door te zoeken met Google op "$fabrikant $typenummer +review" kom je vaak al een heel eind.

Hier zijn al 2 topics over WS notebooks:
Acer Aspire 2001WLCi
[rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 8600[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Laurent op 11-02-2004 17:33 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.