[RH8]Ik krijg Mysql niet aan de praat met PHP

Pagina: 1
Acties:

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Beste iedereen hier nog een keer over mysql met php.

Ik heb net een nieuwe installatie gedraait van RedHat8. En daarbij heb ik ingesteld dat httpd (apache), php, en mysql geinstalleerd moesten worden. Nu zul je denken dat dat dan gewoon moet werken ook met elkaar. Dit was dus niet het geval.
Ik krijg bij PhpMyAdmin de volgende error :
kan de MySQL extensie niet laden,
controleer de PHP configuratie.
Als ik op de server php -m intik krijg ik de volgende foutmelding:
PHP Warning: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php4/mysql.so' - /usr/lib/php4/mysql.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
Ik vind het dus zo raar dat deze er niet staat. hoe kan ik deze hier krijgen?

dit is de output van phpinfo()
'./configure' '--host=i686-pc-linux-gnu' '--build=i686-pc-linux-gnu' '--target=i386-redhat-linux-gnu' '--program-prefix=' '--prefix=/usr' '--exec-prefix=/usr' '--bindir=/usr/bin' '--sbindir=/usr/sbin' '--sysconfdir=/etc' '--datadir=/usr/share' '--includedir=/usr/include' '--libdir=/usr/lib' '--libexecdir=/usr/libexec' '--localstatedir=/var' '--sharedstatedir=/usr/com' '--mandir=/usr/share/man' '--infodir=/usr/share/info' '--prefix=/usr' '--with-config-file-path=/etc' '--enable-force-cgi-redirect' '--disable-debug' '--enable-pic' '--disable-rpath' '--enable-inline-optimization' '--with-bz2' '--with-db3' '--with-curl' '--with-dom=/usr' '--with-exec-dir=/usr/bin' '--with-freetype-dir=/usr' '--with-png-dir=/usr' '--with-gd' '--enable-gd-native-ttf' '--with-ttf' '--with-gdbm' '--with-gettext' '--with-ncurses' '--with-gmp' '--with-iconv' '--with-jpeg-dir=/usr' '--with-openssl' '--with-png' '--with-pspell' '--with-regex=system' '--with-xml' '--with-expat-dir=/usr' '--with-zlib' '--with-layout=GNU' '--enable-bcmath' '--enable-exif' '--enable-ftp' '--enable-magic-quotes' '--enable-safe-mode' '--enable-sockets' '--enable-sysvsem' '--enable-sysvshm' '--enable-discard-path' '--enable-track-vars' '--enable-trans-sid' '--enable-yp' '--enable-wddx' '--without-oci8' '--with-pear=/usr/share/pear' '--with-imap=shared' '--with-imap-ssl' '--with-kerberos=/usr/kerberos' '--with-ldap=shared' '--with-mysql=shared,/usr' '--with-pgsql=shared' '--with-snmp=shared,/usr' '--with-snmp=shared' '--enable-ucd-snmp-hack' '--with-unixODBC=shared' '--enable-memory-limit' '--enable-bcmath' '--enable-shmop' '--enable-versioning' '--enable-calendar' '--enable-dbx' '--enable-dio' '--enable-mcal' '--with-apxs2=/usr/sbin/apxs'
Ik heb al veel gezocht op Internet en op GoT.

voor alle duidelijkheid ik draai php 4.2.2 en mysql 3.23.52

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je ook nog een php-mysql pakketje installeren, beetje slordig dat dit niet automatisch geinstalleerd wordt als je en php en mysql selecteert.
edit:

Even gecheckt op rmpfind.net: Klik!
Dit pakketje staat vast wel op je cd's, je kunt 't met rpm of een grafische pakketmanager wel installeren.

[ Voor 47% gewijzigd door _Squatt_ op 11-02-2004 15:52 ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
_Squatt_ schreef op 11 februari 2004 @ 15:50:
Waarschijnlijk moet je ook nog een php-mysql pakketje installeren, beetje slordig dat dit niet automatisch geinstalleerd wordt als je en php en mysql selecteert.
Weet je heel toevallig ook wat meer over dit pakketje dan kan ik daar wat gerichter naar zoeken.

Ik heb het al het is de php-mysql-4.2.2-8.0.5.i386.rpm pakage die stond op de 3e cd en nu werkt het. Bedank iig

[ Voor 14% gewijzigd door Pnhers op 11-02-2004 16:09 ]