[SuSE] Winmodem doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai sinds enige maanden SuSE 9 pro op mijn Laptop. Toen ik destijds deze disto installeerde werkte mijn Winmodem (Lucent chipset, door SuSE herkend als "Askey MAGNIA SG20" modem) meteen.
Op een gegeven moment werkte het modem niet meer. Hoe dat kon wist ik niet (ik had niets veranderd aan de systeemconfiguratie of software op het systeem).

Nu heb ik gisteren mijn laptop opnieuw geformatteerd (althans, het Linux gedeelte; Windows 2000 staat er nog gewoon op) en raad eens wat: het modem wordt weer hetzelfde gedetecteed, maar werkt niet! Het probleem is precies hetzelfde: zodra ik met KDial in wil bellen krijg ik binnen 2sec in de logging te staan "Failed to open /dev/ttyLT0: No such device" en dat was het dan ook. Ook indien ik het modem als /dev/modem configureer werkt het niet!

Kan iemand me wellicht een hint geven? Het is nogal irritant dat ik telkens naar Windows moet booten om mijn modem te kunnen gebruiken... aangezien het modem het deed weet ik dat het het nu ook moet doen... alleen hoe is maar de vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het heet niet voor niets een Winmodem (Windows-only)....
Dat de hardware uitgelezen kan worden, wil niet zeggen dat er een driver voor is... een aantal winmodems worden (gedeeltelijk) ondersteund onder linux. Al eens hier gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Euh.. dankjewel voor antwoorden hoor, maar als je mijn post goed hat gelezen had je geweten dat het modem WEL goed heeft gewerkt met SuSE 9 pro. Ik weet ook wel wat een winmodem is, maar als het in december werkt meot het in januari ook nog kunnen werken he..

grapjurk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik neem aan dat je naar de rechten hebt gekeken van het device?

In de dmesg zie je ook dat hij opnieuw wordt gedetecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AHA daar heb ik wat aan!

Uit de dmesg haal ik:
"Loading Lucent Modem controller driver version 8.26a
Loading Lucent Modem controller driver: version 8.26a
"

Waarom en wat weet ik niet, maar dit is vast niet zoals het hoort!

Ik heb aan de rechten neits veranderd dus ik neem aan dat dat allemaal goed staat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Dat ziet er goed uit, en dat de rechten goed staan, meten is weten!!!

kortom geef de output van ls -la /dev/ ... je device

Ik weet dat suse security scripts draait die soms dingen dicht zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/dev/modem blijkt een link naar /dev/ttyLT0 te zijn

de rechten zijn als volgt: lrwxrwxrwx

Dat lijkt me goed te zijn, niet?

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Dat zijn de rechten van je link ja, maar ik wil graag de rechten weten van /dev/ttyLT0

Verwijderd

Topicstarter
ik ga voor je kijken!
Pagina: 1