Toon posts:

[XP] HP PAVILLION 7945 - keyboard indeling*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is hier iemand met een HP Pavillion 7945, de complete set ?

Ik heb hier zo'n systeem staan met bijbehorend toetsenbord, alleen deze heeft een toetsenbord-indeling die ik nergens terug kan vinden, ook niet via de HP-site.
de files die ik op de HP-site vind hebben alleen betrekking op de multimedia-keys op het toetsenbord, niet op de indeling uiteraard.

Weet iemand de taal en indeling van dit toetsenbord voor Windows XP ?

de informatie van de onderstaande URL werkt dus niet : http://h20015.www2.hp.com...dId=hppavilion68104&cc=us

iemand die me hier uitsluitsel over kan geven ?

merDe

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS ook in je topic titel staat - zie ook de Windows Operated Systems Policy.

Verder - gaat het hier over een qwerty keyboard?

Verwijderd

Topicstarter
yup, keyboard is qwerty alleen sommige keys zitten op een andere plaats dan een normaal, universeel keyboard.

de '@' zit bij niet op shift-2 maar links van de 1 :)

typisch HP ....

merDe

ps. ik moet er even bijzeggen dat ik niet gebruik heb gemaakt van de recovery CD's (tis een nieuwe installatie WinXP Home Edition NL sp1), deze wilden nl. niet booten en na het starten via XP floppies (zucht) kon ik het OS met geen mogelijkheid installeren. Na een boot met een normale XP-CD deed ie het wel. De PC draait top alleen die indeling houd me wakker :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 15:55 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Dus de "@" zit links van de 1, zijn er nog meer indicaties?

Waarschijnlijk heb je gewoon een niet-US keyboard gekocht - dat kan je HP echt niet kwalijk nemen :o

Verwijderd

Topicstarter
neuj, het keyboard hoort bij deze (NL) Pavillion. Op de 'verotte' installatie (reden van herinstallatie) werkte het wel goed. De ghost-kloon die ik van deze schijf gedraait heb, wil niet booten vandaar dat ik het hier vroeg.

merDe

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat je zou kunnen doen (even ranzige oplossing), is uit je ghost file een registry hive van een van je users (waar de keyboard setup wel juist stond) extracten (dus uit je ghost zeg maar "C:\Documents and Settings\user\ntuser.dat" extracten, deze vervolgens in laden in regedt32 (zie o.a. [rml]elevator in "[ 2k]register terugzetten"[/rml]) en naar HIVE\Keyboard Layout\Preload gaan - als het goed is staan daar maar 1 of 2 entries - vervolgens kan je die word waarde opzoeken bv. [url=http://www.easydesksoftware.com/keyboard.htm]) :)

Verwijderd

Topicstarter
yo,

ga ik morgen testen. i.i.g bedankt alvast. als dit werkt verdien je een taart :)

merDe

Verwijderd

Zover ik weet is dat dan gewoon een ECHT nederlands toetsenbord.
Die heeft namelijk die indeling en is tegenwoordig standaard bij HP.
Heb thuis ook een HP pc en dezelfde Layout

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:19

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 16:49:
Zover ik weet is dat dan gewoon een ECHT nederlands toetsenbord.
Die heeft namelijk die indeling en is tegenwoordig standaard bij HP.
Heb thuis ook een HP pc en dezelfde Layout
Heeft (tot zijn spijt) ook zo'n toetsenbord voor zich.. De @ links van de 1, het ( op de ) toets...
Nederlandse indeling...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
mensen ...

ik heb de NTUSER.DAT teruggezet van de ghost-kloon en vervolgens werkte het weer prima.

mag ik u heel hartelijk danken voor de medewerking en we faxen :)

merDe
Pagina: 1