Na zoeken over het internet heb ik nog geen antwoord gevonden op een vervelend probleem wat ik heb met mijn geheugen en mobo.
Even wat specs:
Epox P4PEA moederbord
P4 2.66 Ghz FSB533
2x Dane-elec 512 MB PC2700 geheugen wat ik vorige week bij Informatique heb gekocht
Nu is dus het probleem dat de geheugens niet samen werkend zijn te krijgen.
Slot 1 werkt helemaal niet, slot 2 soms en slot 3 altijd.
Hiervoor heb ik er kingston geheugen in gehad en nooit problemen mee gehad.
Ik heb alle mogelijke combinaties van geheugens en slots al geprobeerd, maar ik blijf steeds hangen in de BIOS met een sirene.
De volgende POST errors codes ben ik al tegen gekomen:
09
10
20
Al deze code's zijn niet gespecificeerd in mijn moederbord manual en zijn allemaal "reserved".
Dus nu is mijn vraag of dit aan het geheugen ligt, aan mijn moederbord of weer helemaal iets anders.
Ik heb trouwens al de BIOS geflashed met de 07/11/02 versie (de nieuwste, stond wat in over geheugendetectie), maar ook hierbij niet het gewenste resultaat.
Even wat specs:
Epox P4PEA moederbord
P4 2.66 Ghz FSB533
2x Dane-elec 512 MB PC2700 geheugen wat ik vorige week bij Informatique heb gekocht
Nu is dus het probleem dat de geheugens niet samen werkend zijn te krijgen.
Slot 1 werkt helemaal niet, slot 2 soms en slot 3 altijd.
Hiervoor heb ik er kingston geheugen in gehad en nooit problemen mee gehad.
Ik heb alle mogelijke combinaties van geheugens en slots al geprobeerd, maar ik blijf steeds hangen in de BIOS met een sirene.
De volgende POST errors codes ben ik al tegen gekomen:
09
10
20
Al deze code's zijn niet gespecificeerd in mijn moederbord manual en zijn allemaal "reserved".
Dus nu is mijn vraag of dit aan het geheugen ligt, aan mijn moederbord of weer helemaal iets anders.
Ik heb trouwens al de BIOS geflashed met de 07/11/02 versie (de nieuwste, stond wat in over geheugendetectie), maar ook hierbij niet het gewenste resultaat.