Epox P4PEA memory probleem

Pagina: 1
Acties:

• Scott_NL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 11:16
Na zoeken over het internet heb ik nog geen antwoord gevonden op een vervelend probleem wat ik heb met mijn geheugen en mobo.
Even wat specs:
Epox P4PEA moederbord
P4 2.66 Ghz FSB533
2x Dane-elec 512 MB PC2700 geheugen wat ik vorige week bij Informatique heb gekocht

Nu is dus het probleem dat de geheugens niet samen werkend zijn te krijgen.
Slot 1 werkt helemaal niet, slot 2 soms en slot 3 altijd.
Hiervoor heb ik er kingston geheugen in gehad en nooit problemen mee gehad.
Ik heb alle mogelijke combinaties van geheugens en slots al geprobeerd, maar ik blijf steeds hangen in de BIOS met een sirene.
De volgende POST errors codes ben ik al tegen gekomen:
09
10
20
Al deze code's zijn niet gespecificeerd in mijn moederbord manual en zijn allemaal "reserved".
Dus nu is mijn vraag of dit aan het geheugen ligt, aan mijn moederbord of weer helemaal iets anders.
Ik heb trouwens al de BIOS geflashed met de 07/11/02 versie (de nieuwste, stond wat in over geheugendetectie), maar ook hierbij niet het gewenste resultaat.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Slot 1 werkt helemaal niet, slot 2 soms en slot 3 altijd.
Hiervoor heb ik er kingston geheugen in gehad en nooit problemen mee gehad.
Daaruit zou ik opmaken dat er een compatibiliteitsprobleem is tussen je geheugen en je bord. Vermoedelijk zijn zowel geheugen als bord in orde, maar willen ze gewoon niet samenwerken. De makkelijkste oplossing is even bij Informatique informeren of ze je geheugen willen omruilen (ander merk).

• Scott_NL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 11:16
koraks schreef op 11 februari 2004 @ 15:46:
[...]

Daaruit zou ik opmaken dat er een compatibiliteitsprobleem is tussen je geheugen en je bord. Vermoedelijk zijn zowel geheugen als bord in orde, maar willen ze gewoon niet samenwerken. De makkelijkste oplossing is even bij Informatique informeren of ze je geheugen willen omruilen (ander merk).
Maar als ik er één in slot 3 installeer, dan werkt het allemaal prima en dat vind ik zo raar

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maar als ik er één in slot 3 installeer, dan werkt het allemaal prima en dat vind ik zo raar
Vandaar dat ik denk aan een compatibiliteitsprobleem. Blijkbaar werken bord en geheugen allebei prima (het bord werkte goed met Kingston, en je geheugen werkt onder bepaalde omstandigheden ook goed in dit bord), maar als je ze combineert doen ze niet wat ze moeten doen.
Het is zeker raar, maar niet uitzonderlijk. Dit soort problemen komen heel veel voor.