Voor Windows 2000 heb je SUS (Software Update Server) die automatisch de updates bij Microsoft ophaald en in de queue zet te deployen naar de werkstations. Ik heb echter een Linux Server (Slackware 9.1) en daar werkt dat niet op. Verder heb ik weinig trek om alle pc's hier thuis de updates bij Microsoft te laten binnen halen. Ik wil namelijk alleen de security updates installeren en niet al die Media Spelers, IE toestanden e.d.
Is er een pakket (liefst simpel of uitgebreid) wat dat kan. Ik ben al op sf.net aan het zoeken geweest, maar kon niets vinden. Google heeft het alleen maar over augustus 2003 toen windowsupdate.com geproxyd werdt door Linux machines.
Voor de duidelijkheid: het gaat dus om windowsupdate op linux te installeren zodat mijn windows werkstations daar kunnen kijken welke patches er beschikbaar zijn en dus niet op de echte windowsupdate.microsoft.com.
(geen linux werkstations dus (die heb ik ook wel
, maar die hebben niet zo'n urgente update nodig))
Ik verwacht nog wel meer mensen met dit probleem. NOS lijkt mij de juiste plaats omdat in WOS en SA er naar verwachting minder mensen zijn die serieus een Linux server gebruiken (no-move please)
Is er een pakket (liefst simpel of uitgebreid) wat dat kan. Ik ben al op sf.net aan het zoeken geweest, maar kon niets vinden. Google heeft het alleen maar over augustus 2003 toen windowsupdate.com geproxyd werdt door Linux machines.
Voor de duidelijkheid: het gaat dus om windowsupdate op linux te installeren zodat mijn windows werkstations daar kunnen kijken welke patches er beschikbaar zijn en dus niet op de echte windowsupdate.microsoft.com.
(geen linux werkstations dus (die heb ik ook wel
Ik verwacht nog wel meer mensen met dit probleem. NOS lijkt mij de juiste plaats omdat in WOS en SA er naar verwachting minder mensen zijn die serieus een Linux server gebruiken (no-move please)
[ Voor 17% gewijzigd door Eastern op 11-02-2004 15:53 . Reden: toevoeging ]