Als ik mijn Intelli Mouse explorer op zijn kop houd beweegt de muis het opeens niet meer. Dan beweegt de cursor niet meer als ik mijn muis wil proberen te bewegen. Dan moet ik ctrl-alt-f1 drukken en dan weer terug met ctrl-alt-f7. Dan doet hij het weer. Weet iemand hoe ik dit vervelend probleem moet oplossen? Dit gebeurt ook als ik mijn muis optil. vind het maar vreemd
Verwijderd
Muizen met een ledje doen het meestal niet als je ze op kop houdt of optilt.. 
(leg het eens wat beter uit want ik snap er echt helemaal niets van
)
(leg het eens wat beter uit want ik snap er echt helemaal niets van
Nou het gaat erom dat de muis cursor in KDE dan niet meer beweegt. Ik dacht dat dit een bekend probleem was maar dat zal dan wel weer niet. Dan moet ik ctrl-alt-f1 doen om van terminal te veranderen en dan weer terug naar ctrl-alt-f7 dan doet de muis het weer. Dan kan ik hem bewegen anders kan dat niet als ik effe de muis opnieuw beweeg. Ik weet anders ook niet hoe dit moet uitleggen. Maar de cursor beweegt dan niet. De muis moet het toch doen tenslotte. Zelf als ik hem optil want dat is een normale reactie dat iemand effetjes zijn muis van het tafelblad haalt.
Welk protocol gebruik je voor je muis? Dat staat in /etc/X11/XF86config (of iets dergelijks), zoek voor iets als dit:
dit stukje werkt trouwens voor mijn MS Intellimouse Explorer en voor mijn Logitech Mouseman Traveler, dus misschien kun je dit aanpassen naar jouw situatie en gebruiken. Ik moet wel met "'xmodmap -e pointer = 1 2 3 6 7 4 5'" het wieltje de juiste knoppen door laten geven.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Section "InputDevice"
Identifier "MouseUSB"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "Buttons" "7"
Option "ZAxisMapping" "6 7"
EndSection |
dit stukje werkt trouwens voor mijn MS Intellimouse Explorer en voor mijn Logitech Mouseman Traveler, dus misschien kun je dit aanpassen naar jouw situatie en gebruiken. Ik moet wel met "'xmodmap -e pointer = 1 2 3 6 7 4 5'" het wieltje de juiste knoppen door laten geven.
"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."
De ene optie zit er bij ook in met emulate 3 buttons. IS deze functie wel nodig? Het maakt geen verschil trouwens. Hij doet het wel. Alhoewel ik in een spel als Unreal Tournament niet alle muisknoppen kan gebruiken. Weet iemand trouwens ook hoe ik dit moet instellen? De muis werkt nu redelijk.